Wraps voor bij borrel

18-07-2015 09:12 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Voor een verjaardag heeft mijn zus gevraagd of ik wraps wil maken (voor het commentaar los barst; ik ben er ook geen fan van, maar het is haar feestje).

Nu wilde ik er sowieso een paar maken met roomkaas, zalm en rucola, maar ook graag iets met een andere combi.

Hebben jullie nog leuke ideeën? Alvast bedankt en een fijn weekend allemaal!
Ik heb met mijn dochters verjaardag (yes, shoot me! ) wraps gemaakt met avocado en gerookte kip. Mijn broer was direct fan.

Ik vind wraps overigens ook erg lekker.
quote:yette schreef op 18 juli 2015 @ 11:35:

Maak er een taart van met tussen de wraps een stevige maar smeerbare salade. Of -leuk voor de kleur- meerdere salades.

Denk hierbij aan bijvoorbeeld tonijnsalade met rode ui en crème fraîche, gerookte kipsalade om en om met geroosterde paprika salade, komkommersalade met dille in combinatie met oude kaas salade of, om het toch wat Mexicaans te houden: zelfgemaakte guacamole en tomaten salsa

Insmeren, stapelen, opstijven in de koelkast en ter plekke in puntjes snijden.Dus dan heb je in één hap tonijn, kip, kaas etc?? Ieuw. Lijkt me nou echt niet lekker.
quote:pearle schreef op 18 juli 2015 @ 11:37:

, Lijkt me vreselijk, al die smaken door elkaarNee joh, hooguit twee! Dacht dat mijn post duidelijk was?
Voor de duidelijkheid even onder elkaar gezet

Een taart met tonijnsalade met rode ui en crème fraîche.

Of eentje met gerookte kipsalade om en om met geroosterde paprika salade.

Of komkommersalade met dille in combinatie met oude kaas salade.

Of -om het toch wat Mexicaans te houden- zelfgemaakte guacamole en tomaten salsa.
Met teveel mayo's en sausjes krijg je wel kleffe wraps.
Als je kant en klare wraps/tortilla`s koopt, voor je ze besmeert even 20 sec. in de magnetron, dan is het geen `karton` wat sommige vinden. Ik vind ze trouwens heerlijk met allerlei vullingen maar wat ik een van de lekkerste vind is op de wrap smeerbare geitenkaas smeren, rosbief en een pietsie sla doen. In het originele recept zit ook komkommer maar haal het vochtige binnenste er dan uit en met een kaasschaaf hele dunne plakjes afsnijden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Er is ook een lekker topic met recepten voor koude wraps.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 juli 2015 @ 11:52:

Als je kant en klare wraps/tortilla`s koopt, voor je ze besmeert even 20 sec. in de magnetron, dan is het geen `karton` wat sommige vinden. Dan is het nog steeds 'n oudbakken pannenkoek hoor. Bovendien is het dan natuurlijk niet thuis klaar te maken voor TO als die dingen zo kort mogelijk voor het consumeren opgewarmd moeten worden.
Shoot first, ask questions later!
Nu ik er verder over nadenk zou ik gewoon sandwiches doen, bij wraps valt toch meestal de helft eruit als je ze eet............
hahaha, het worden WRAPS! Ze heeft al besloten mensen . HAAR ZUS dan
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
quote:redbuIIetje schreef op 18 juli 2015 @ 12:51:

[...]

Dan is het nog steeds 'n oudbakken pannenkoek hoor. Bovendien is het dan natuurlijk niet thuis klaar te maken voor TO als die dingen zo kort mogelijk voor het consumeren opgewarmd moeten worden.

Wel hoor. Maak ze zelf ook op die manier. Het kan niet jouw kopje thee zijn, daar kunnen wij niets aan veranderen maar karton is het niet. Hetzelfde als gevulde eieren als de wraps, niemand vindt ze lekker maar ze zijn wel als eerste op. Laatst heb ik voor een mini congres 100 gevulde eieren gemaakt en je zal het wellicht niet geloven, maar het was als eerste op.

Geeft niet dat jij niet van wraps houdt, alleen heeft TO gewoon de vraag gehad om dat te maken. Dus ik geef een tip dat ze niet droog zijn door ze even te verwarmen voor het besmeren.

Wat nog lekkerder is, dikker als een tortilla maar ook duurder, zijn de gorsedilla van de AH, ik moet even googlen hoe ze echt heten, heb ze nu niet in huis. Heb mega grote turkse tortilla`s in huis. Niet een aanrader want je krijgt de vellen niet van elkaar af.
Wrap besmeren met wat zoete chilisaus.

Met de kaasschaaf dunne plakken komkommer schaven, reepjes surimmi sticks snijden en dit allemaal op de wrap beleggen.

Alfalfa eroverheen strooien.

Oprollen en plakjes snijden.
Deze bij de AH vind ik ook lekker, met een tomaat smaakje;

Hehe, gevonden, deze zijn 2x zo dik en heel zacht, alleen kleiner dus je hebt meer nodig en dus duurder. De tip blijft dat even voor besmeren 20 sec. in magnetron lekker is. Deze maak ik meestal gewoon met geraspte kaas en dan salsasaus en guacamolesaus erbij serveren. (ja kan meer natuurlijk bij maar dat is voor mij een makkelijk snel tussendoortje dus dit niet als borrelhapje, maar lekker vullen met wat je lekker vindt)

quote:fleetfox schreef op 18 juli 2015 @ 11:44:

Ik heb met mijn dochters verjaardag (yes, shoot me! ) wraps gemaakt met avocado en gerookte kip. Mijn broer was direct fan.

Ik vind wraps overigens ook erg lekker.

Ik doe ze wel eens besmeert met roomkaas en dat met avocado, gerookte kip en mango erin.

Ook erg lekker!
Zie hier voor leuke ideeën. I vind de Buffalo chicken erg lekker! En The Fiesta wraps ook! En de smores
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:redbuIIetje schreef op 18 juli 2015 @ 12:51:

[...]

Dan is het nog steeds 'n oudbakken pannenkoek hoor. Bovendien is het dan natuurlijk niet thuis klaar te maken voor TO als die dingen zo kort mogelijk voor het consumeren opgewarmd moeten worden.

Hoezo moeten ze opgewarmd? Volgens mij heb jij geen idee wat "wraps als borrelhap" inhoud.

En ja ze zijn niet helemaal gaar dus ze moeten of in de pan (knapperiger) of in de magnetron (zacht) Het is geen karton en geen gummi. En ongebakken stokbrood is óók niet lekker dus kan me voorstellen als je niet weet waar je mee bezig bent dat ze niet zo lekker zijn..
quote:pearle schreef op 18 juli 2015 @ 12:52:

Nu ik er verder over nadenk zou ik gewoon sandwiches doen, bij wraps valt toch meestal de helft eruit als je ze eet............Nee hoor. Het is geen Mexicaanse tortilla hé, het is een borrelhap wrap. Daar valt de vulling echt niet uit.
quote:nina1966 schreef op 18 juli 2015 @ 14:10:

[...]

Hoezo moeten ze opgewarmd? Volgens mij heb jij geen idee wat "wraps als borrelhap" inhoud.

En ja ze zijn niet helemaal gaar dus ze moeten of in de pan (knapperiger) of in de magnetron (zacht) Het is geen karton en geen gummi. En ongebakken stokbrood is óók niet lekker dus kan me voorstellen als je niet weet waar je mee bezig bent dat ze niet zo lekker zijn..

Volgens mij snap jij niet wat ik bedoel. Iemand schrijft dat je die dingen voor gebruik moet opwarmen. Prima, maar TO moet ze dus wel klaarmaken thuis en daarna pas meenemen. Dus eerst opwarmen, dan besmeren en dan meenemen. Dan is het effect van het opwarmen/zacht maken er al weer af en is het ding weer in dezelfde staat als wanneer het net uit de verpakking komt.

En ja, ik weet dat wraps momenteel in de mode zijn, maar ik vind er geen reet aan. En ja, ik zou ze wel eten als het het enige is wat er te snacken valt.
quote:-Bladora- schreef op 18 juli 2015 @ 14:05:

Zie hier voor leuke ideeën. I vind de Buffalo checken erg lekker!

Nr. 1 en 14 ala pizza lijken mij lekker.

Ik ken dat hier onder de naam `varkensoortjes`.

quote:redbuIIetje schreef op 18 juli 2015 @ 14:13:

[...]

Volgens mij snap jij niet wat ik bedoel. Iemand schrijft dat je die dingen voor gebruik moet opwarmen. Prima, maar TO moet ze dus wel klaarmaken thuis en daarna pas meenemen. Dus eerst opwarmen, dan besmeren en dan meenemen. Dan is het effect van het opwarmen/zacht maken er al weer af en is het ding weer in dezelfde staat als wanneer het net uit de verpakking komt.

En ja, ik weet dat wraps momenteel in de mode zijn, maar ik vind er geen reet aan. En ja, ik zou ze wel eten als het het enige is wat er te snacken valt.

Nee je snapt het niet, je refereert naar mij maar in dit geval heeft Nina gelijk.

Een ongebakken ovenstokbroodje eet je ook zo niet op.

Even 20/30 sec in de magnetron zijn ze goed. Dan smeren en dan zijn ze afgekoeld lekker. Hoeft niet nogmaals opgewarmd te worden.

Maar we weten nu dat jij ze niet lekker vindt hoor, maar denk ook dat je ze een keertje gegeten hebt dat ze nog niet gaar waren. Ik weet het niet en hoef het ook niet te weten. Ga lekker verder met je strijd tegen de wraps.
Wat ook lekker is, eet ik vaak bij een lunch zaak hier. Dan in een flatbread maar idee is hetzelfde; feta prakken met koriander en peper en een beetje citroensap. Falafel (al dan niet zelfgemaakt) bakken in de oven. Als dit afgekoeld is verkruimelen over de wrap. Dunne plakken tomaat erbij en eventueel wat baby spinazie en aks je het kan vinden Libanese gepickelde kool. Strak oprollen. Echt heel lekker!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:consuelabananahammok schreef op 18 juli 2015 @ 13:05:

Wrap besmeren met wat zoete chilisaus.

Met de kaasschaaf dunne plakken komkommer schaven, reepjes surimmi sticks snijden en dit allemaal op de wrap beleggen.

Alfalfa eroverheen strooien.

Oprollen en plakjes snijden.Plus een beetje lenteui. Nog lekkerder.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Je kunt ook "wraps" maken van een omelet. Eieren klutsen met wat je wilt, af laten koelen en vullen naar eigen smaak en oprollen.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Of gewoon van crepes, eventueel emt spinazie door eht beslag, of kruiden.
Quesedila vind ik wel lekker, maar dat ken ik alleen maar van Mexicaanse resto's, heb dat bij mijn weten nog nooit in 'n supermarkt gezien.

Die gegratineerde pizza-achtige dingen zien er overigens wel lekker uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven