WW proof recepten
vrijdag 7 oktober 2011 om 07:06
We hebben op de pijler lijf en lijn 2 topics over ww. Daar wordt vanalles besproken, maar ik mis eigenlijk een topic met recepten.
ik merk dat ik vaak terug val op dezelfde dingen, yoghurt, kip, eieren. Brood eet ik wel gewoon.
Welke recepten zijn bij jullie favoriet? En wat eten jullie bij het ontbijt?
Sorry voor eventuele spelfouten, ik forum mobiel. Mijn mac is in staking na het nieuws van gisteren..
ik merk dat ik vaak terug val op dezelfde dingen, yoghurt, kip, eieren. Brood eet ik wel gewoon.
Welke recepten zijn bij jullie favoriet? En wat eten jullie bij het ontbijt?
Sorry voor eventuele spelfouten, ik forum mobiel. Mijn mac is in staking na het nieuws van gisteren..
vrijdag 7 oktober 2011 om 08:44
vrijdag 7 oktober 2011 om 11:32
Wij hebben thuis zo'n receptenklapper van de Weight Watchers met 365 dagmenu's erin.
Onze favo was een tijdlang de visschotel met kabeljauw en mosterdkaassaus (2 personen):
- 280 gr. kabeljauw
- 1 visbouillonblokje, opgelost in 300ml. water
- 20 g. maiszetmeel
- 2 koffielepels zachte mosterd
- 1 tot 2 eetlepels citroensap
- 90 gr. gemalen light kaas, 20% v.g.
- 250 gr. champignons, gebakken zonder vetstof
- 120 gr. Hollandse garnalen
- peper & zout
Bereiding:
- Verwarm de oven voor op 175 graden.
- Bind de visbouillon met het maiszetmeel.
- Voeg de mosterd, het citroensap en de gemalen kaas toe en roer goed.
- Voeg vervolgens de champignons en garnalen toe.
- Breng op smaak met peper en zout.
- Leg de kabeljauw in een ovenschaal en giet de saus erover.
- Plaats ongeveer 20 min. in de voorverwarmde oven.
We hebben dit recept best vaak gegeten en ook gemaakt voor eters die geen WW nodig hadden. M.u.v. 1persoon die de room miste die normaal in dit soort schotels zit, vond iedereen 'm lekker!
Onze favo was een tijdlang de visschotel met kabeljauw en mosterdkaassaus (2 personen):
- 280 gr. kabeljauw
- 1 visbouillonblokje, opgelost in 300ml. water
- 20 g. maiszetmeel
- 2 koffielepels zachte mosterd
- 1 tot 2 eetlepels citroensap
- 90 gr. gemalen light kaas, 20% v.g.
- 250 gr. champignons, gebakken zonder vetstof
- 120 gr. Hollandse garnalen
- peper & zout
Bereiding:
- Verwarm de oven voor op 175 graden.
- Bind de visbouillon met het maiszetmeel.
- Voeg de mosterd, het citroensap en de gemalen kaas toe en roer goed.
- Voeg vervolgens de champignons en garnalen toe.
- Breng op smaak met peper en zout.
- Leg de kabeljauw in een ovenschaal en giet de saus erover.
- Plaats ongeveer 20 min. in de voorverwarmde oven.
We hebben dit recept best vaak gegeten en ook gemaakt voor eters die geen WW nodig hadden. M.u.v. 1persoon die de room miste die normaal in dit soort schotels zit, vond iedereen 'm lekker!
vrijdag 7 oktober 2011 om 11:39
quote:himalaya schreef op 07 oktober 2011 @ 07:53:
Ik dacht dat je recepten zocht om smakelijk maar goedkoop te eten omdat je in de WW zit..
ik ook, ik dacht dat het ging om recepten die je wel mag eten als je in de ww zit. ( dacht nog, wat gek wist niet dat daar eisen aan zaten, voel me nu heel dom)
Ik dacht dat je recepten zocht om smakelijk maar goedkoop te eten omdat je in de WW zit..
ik ook, ik dacht dat het ging om recepten die je wel mag eten als je in de ww zit. ( dacht nog, wat gek wist niet dat daar eisen aan zaten, voel me nu heel dom)