zalm invriezen?

05-12-2011 20:20 10 berichten
Het zal vast al ergens in een topic staan hier, maar ik kan het niet vinden, dus ik vraag het maar zo...

Normaal vries ik pasta rustig in, maar nu heb ik pasta met zalmsnippers gemaakt (gerookte zalm dus, die ik meegewarmd heb). Kan ik dit invriezen? Alternatief is 2 dagen in de koelkast bewaren, maar dat lijkt me ook weer niet zo geslaagd met vis.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk wel dat het kan, maar denk niet dat het nog lekker is als er saus bij zit...
Lijkt mij idd niet lekker, ingevroren pasta met saus en al. Maar goed, ieder zijn meug.
kan makkelijk 2 dagen in de koelkast hoor.. tis toch gaar..
ik vind ingevroren pasta niet lekker, de saus kan wel
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Het zit door elkaar, dus saus apart invriezen kan niet meer.

Ik maak vaak een grote pan simpele macaroni met gehakt, groenten en macaronimix, en die vries ik rustig in om later op te warmen in de magnetron, even snel wat makkelijks.

Maar een keer verwarmde gerookte zalm kan dus alsnog 2 dagen in de koelkast of de vriezer in denken jullie?
Gewoon in de vriezer en is prima op te warmen, lage magnetronstand.

Succes
zorg dat je nooit in de Cul de sac terechtkomt. Je hebt je leven zelf in de hand.
Ik heb even een vraagje die jullie misschien wel weten.

Ik heb een jaar geleden gerookte zalm ingevroren en ik vroeg me af of ik hem nu nog kan eten? Ik heb wel ooit ergens zien staan dat het maximaal 3 maanden goed blijft in de vriezer, maar ik heb die zalm na 4 maanden vriezer nog gegeten en hij was nog heerlijk.

Wat zouden jullie doen? Even laten ontdooien en dan proeven/ruiken, of sowieso weggooien?
Ontdooien en gewoon eten, niets mis mee. Als het echt niet meer kan dan ruik/proef je het wel.
Eens met Blackdress, eventueel de uitgedroogde randjes wegsnijden.

En wat bovenstaande vraag betreft, ik denk dat voedsel eerder een klap krijgt van vriezen/ontdooien dan van 2 dagen bewaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven