Zalm uit de oven

12-11-2010 16:03 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo dadelijk zalm uit de oven maken. Ik heb de zalm in huis, vanochtend uit de diepvries gehaald.

En heb dan een pakje van Maggi, waar de saus inzit.

Maar je moet dan de zalm, met de saus zo in de oven zetten. Moet ik niet eerst kruiden op de vis doen voor een lekkere smaak? of trekt dit er al in door die saus wie erom heen zit in de oven??
En als je een gratin wilt maak je een simpele saus op basis van:

boter smelten (kan er een uitje in fruiten als je dat lekker vindt)

meel er door roeren

scheutjes melk/room erdoor (goed blijven roeren)

peper en zout, andere kruiden die je lekker vindt (beetje nootmuskaat misschien)

(dit geheel werd/wordt (?) door de firma Maggi als 'witte saus' verkocht (kostte meer tijd dan de real thing))

eventueel wat wittte wijn erdoor (tatadada 'witte wijn saus')

geraspte kaas erdoor (wonder boven wonder hebben we nu... 'kaassaus')

Hier dan de zalm in leggen (gekookt eitje erbij doet't erg goed) en in de oven.
quote:SeptemberGirl schreef op 12 november 2010 @ 17:18:

[...]

Grappig dat je dat zegt. Mijn moeder heeft nog leren koken op de huishoudschool. Ik weet niet hoe oud jij bent, maar jij waarschijnlijk dus ook. Maar hele generaties na jullie niet meer. Dus nee, wij hebben niet 'leren' koken.Ehm... ik heb zeker niet op de huishoudschool gezeten, die bestond al niet meer in mijn jeugd, maar ik heb wel leren koken hoor! Niet op school nee, dat niet, maar gewoon thuis van mijn ouders. En ik kook heel prima, al zeg ik het zelf. Iedereen leert wel ooit en ergens koken, desnoods leer je het door zelf te doen en vaak mislukte dingen te maken. Ook daar leer je van.
quote:Blackdress schreef op 12 november 2010 @ 19:39:

[...]

Ik maak zalm en papillotte altijd met zalm, citroensap, zout en peper, gehakt uitje of bosui, halve cherrytomaten en dan in de oven.

Lekker, ga ik vanavond proberen!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
echo
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven