Zalm uit de oven

12-11-2010 16:03 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo dadelijk zalm uit de oven maken. Ik heb de zalm in huis, vanochtend uit de diepvries gehaald.

En heb dan een pakje van Maggi, waar de saus inzit.

Maar je moet dan de zalm, met de saus zo in de oven zetten. Moet ik niet eerst kruiden op de vis doen voor een lekkere smaak? of trekt dit er al in door die saus wie erom heen zit in de oven??
wat staat er op dat pakje??
zalm in de schaal leggen met de saus.Maar op het pakje van de zalm staat dat je hem eventueel ook kan kruiden. Maar op het pakje van de maggi staat datniet...
Lastig, maar meestal zijn die sausjes behoorlijk hartig.

Ik zou het zonder zout proberen.....dan maar de zoutpot op tafel ;)
Als het de eerste keer is dat je de saus probeert, zou ik of even een beetje proeven (als dat kan) voordat je de zalm in de oven doet en op basis daarvan kruiden toevoegen, of helemaal niets toevoegen en later op tafel (als de zalm uit de oven is dus) kruiden erbij doen als je geproefd hebt.
..
Ik doe er geen kruiden meer op. Saus heeft al smaak genoeg.
Heb je de gegratineerde zalm uit de oven van Maggi?

Zo ja, dat eten wij vanavond ook. Ik doe geen kruiden meer bij de zalm. Ik leg de filets gewoon in de ovenschaal, saus erover en in de oven. Ik vind het wel lekker.

Eet smakelijk.
@tilalia2, als je een woord wilt benadrukken, moet het streepje de andere kant op.

@TO, ik zou alleen de saus gebruiken en aanvullende kruiden op tafel zetten.
Ehm, even denken...
quote:tilalia2 schreef op 12 november 2010 @ 16:17:

Ik kan het niet helpen hoor, maar ik vind het zo bijzonder stuitend dat mensen ècht niet meer zelf kunnen koken. De basis niet eens snappen. Twee pakjes hebben en het nòg niet weten.

Wie heeft jullie leren koken? Kunnen jullie uberhaupt iets zonder pakjes?

Ik hou niet zo van zalm, en wou het eens een keerproberen. Dan lijkt me best logisch als je niet weet hoe het moet.

En ja, verder kan ik koken!
[quote]thinker schreef op 12 november 2010 @ 16:32:

@tilalia2, als je een woord wilt benadrukken, moet het streepje de andere kant op.

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:thinker schreef op 12 november 2010 @ 16:32:

@TO, ik zou alleen de saus gebruiken en aanvullende kruiden op tafel zetten.

En eens met @TO.
Stap 1; Je maakt de saus.

Stap 2; Je proeft of de saus kruidig/zout genoeg is.

Stap 3: Is het antwoord ja dan doe je de zalm zo met de saus in de oven.

Stap 4: Is het antwoord nee dan doe je er zelf nog zout/kruiden o.i.d. bij, en schuif je het ook in de oven.

Verder zou ik het niet weten, ik kook nooit met zakjes.
Ik doe mn zalm altijd in een schaal, olie onderop, dan een laag rozemarijntakken, zalm dr op en daar een paar plakken citroen weer op, en dat ik zo vreselijk lekker dat die saus mij gewoon zonde lijkt!

Hier heb je niets aan natuurlijk maar misschien nog wel 1 tip, zet je over niet té hoog. De zalm krijgt dat geen korstje maar is zo lekker en sappig van smaak dan!
Oh man. Zalm heb ik het liefst met een beetje zeezout en rucola. Niets meer, niets minder.
..

Wie heeft jullie leren koken? Kunnen jullie uberhaupt iets zonder pakjes?Grappig dat je dat zegt. Mijn moeder heeft nog leren koken op de huishoudschool. Ik weet niet hoe oud jij bent, maar jij waarschijnlijk dus ook. Maar hele generaties na jullie niet meer. Dus nee, wij hebben niet 'leren' koken.
als ik jouw was zou ik het pakje weggooien.

De zalm in alufolie leggen en daar een beetje roomkaas met kruiden opsmeren en wat cherry tomaatjes erbij.

dichtvouwen en 20 min op 180 c.

Je kunt alles doen wat je lekker vindt.

Scheutje witte wijn, stukje prei, bouillon, etc...

Ik kan het niet helpen hoor, maar ik vind het zo bijzonder stuitend dat mensen ècht niet meer zelf kunnen koken. De basis niet eens snappen. Twee pakjes hebben en het nòg niet weten.

Wie heeft jullie leren koken? Kunnen jullie uberhaupt iets zonder pakjes?Commentaar geven is gemakkelijk.....maar vertel hoe maak jij de zalm uit de oven......ben benieuwd......
Zalm zoals Jamie,Nigella of een andere tvkok ze maakt lijkt altijd HEEEEEEEEEEEEL makkelijk.

Gooi wat verse kruiden erbij, hele flessen olijfolie erbij etc.

Daarna gaan ze proeven en roepen ze: hemels wat lekker.

Ik kan je vertellen dat het naar ==== smaakt, terwijl ik de instructies toch echt stap voor stap volg.

Dus ik ga gewoon weer ouderwets koken, zoals me moeder het me heeft geleerd. Trouwens op kamers heb ik ook de meest eetbare dingen kunnen creëren. Voornamelijk met pakjes, goed te eten hoor!
quote:ramiaatje schreef op 12 november 2010 @ 17:20:

als ik jouw was zou ik het pakje weggooien.

De zalm in alufolie leggen en daar een beetje roomkaas met kruiden opsmeren en wat cherry tomaatjes erbij.

dichtvouwen en 20 min op 180 c.

Je kunt alles doen wat je lekker vindt.

Scheutje witte wijn, stukje prei, bouillon, etc...

Kijk hier kan ik wat mee, heb even zitten copy pasten.

Deze probeer ik morgen even uit, thanks!
Ik bestrooi mijn zalm met de zalmkruiden van de AH en gril het dan in de oven. Minder is meer in mijn geval
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
- Zalm besprenkelen met citroensap en een kwartiertje laten staan

- Insmeren met olijfolie en grof zeezout erover

- 20 minuten in een voorverwarmde oven op 200 graden

Wordt de zalm heerlijk zacht van smaak van en het korstje knapperig
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
quote:Medatative_rose schreef op 12 november 2010 @ 17:48:

Zalm zoals Jamie,Nigella of een andere tvkok ze maakt lijkt altijd HEEEEEEEEEEEEL makkelijk.

Gooi wat verse kruiden erbij, hele flessen olijfolie erbij etc.

Daarna gaan ze proeven en roepen ze: hemels wat lekker.

Ik kan je vertellen dat het naar ==== smaakt, terwijl ik de instructies toch echt stap voor stap volg.

Ik maak zalm en papillotte altijd met zalm, citroensap, zout en peper, gehakt uitje of bosui, halve cherrytomaten en dan in de oven.

Laatst heb ik hem gemaakt zoals je kon zien in de Topclass van Robert Kranenborg en Julius Jaspers in Topchef.

Aardappel, citroen, zout en peper, zalm, olijfolie, witte wijn, venkel, ui, zeekraal, rode peper, steranijs en nog veel meer, en die was lekker!!!! Mmm, om je vingers bij op te eten. Je kunt de Topclass nog zien bij RTL.
Of marineren in vers sinaasappelsap, citroensap, en wat geraspte schil van beiden, en dan wat oregano er op. Mmmmm.

Zo simpel. Maar geen Maggi pakjes hoor... brrr, zo zonde van die lekkere zalm (mijn mening dan he). Wel bedankt voor de inspiratie, heb even een mootje uit de vriezer gehaald.

Gewoon, gemarineerd op wat ingevet (olijfolie) alufolie, met wat zout en peper, en dan onder de gril of in de oven (eerste vind ik beter).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven