Zalmfilet uit de oven, huid wel of niet opeten?

20-03-2010 18:01 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij helpen?

Morgen komen mijn ouders eten en ik ga een receptje maken wat ik een keer bij een vriendin heb gegeten. Het was o.a. zalmfilet uit de oven, erg lekker. Ik kan me alleen niet herinneren dat er onder haar zalmfilet (van de albert heijn) nog huid zat. Onder die van mij (vandaag gekocht bij C1000) in ieder geval wel. Nu weet ik dus niet wat ik met die huid moet. Ik heb al een beetje gegoogled, maar vind verschillende verhalen.

Kan ik de huid gewoon opeten (ik lees voornamelijk dat mensen de huid knapperig bakken en het dan lekker vinden, maar in dit gerechtje wordt de huid niet knapperig)? Zo niet, wordt het dan een enorm gepiel aan tafel om die huid los te krijgen?

Ik vind zalm erg lekker, maar ben niet zo'n kenner. Wie helpt mij een beetje op weg?
je kunt het gewoon opeten hoor. En anders kun je het ook op je bord laten liggen. (je trekt het er zo af)

En je kunt natuurlijk ook vante voren het huidje er even aftrekken. (zou ik doen)
quote:ramiaatje schreef op 20 maart 2010 @ 18:04:

je kunt het gewoon opeten hoor. En anders kun je het ook op je bord laten liggen. (je trekt het er zo af)

En je kunt natuurlijk ook vante voren het huidje er even aftrekken. (zou ik doen)Goeie zin!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Gewoon er op laten. Ik eet het op, een ander zal het misschien laten liggen.
he ja inderdaad een beetje ranzig als ik het zo terug lees..
Zalm wordt (mits goed bereid) juist heel mooi zacht en je schraapt de zalm dan zo van de huid af, zonder moeite.
Je moet het vel er juist op laten tijdens het bereiden, dan blijft de zalm sappiger. Het vel zelf gooi ik na het bereiden weg, vind het zo vies.
Bereiden met de huid. Daarna eet je het zo van de huid af en blijft de huid op het bord liggen. Je kunt 'm ook opeten, maar als het niet knapperig gebakken is laat ik 'm liggen.
...
Hé, bedankt voor de reacties! Ik heb bij mijn vriendin niks van die huid gemerkt, dus of ik heb hm ongemerkt opgegeten (kan dat, wordt die huid zo zacht?) of er was gewoon geen huid te bekennen.

Waarom ben ik niet gewoon ook naar de albert heijn gegaan??
laat de huid er gewoon opzitten!! ik eet hem zelf niet op, andere mensen weer wel. je kunt heel makkelijk de zalm eten terwijl de huid gewoon achterblijft. wat ga je er precies mee maken??
De zalm die de AH verkoopt is inderdaad zonder huid.
...
AH verkoopt ook zalm met huid hoor. AH verkoopt beiden.
Is het gelukt, abc123??
.
dat ligt er een beetje aan hoe je de zalm bereidt, als je hem bakt zou ik het ook met huid maar in de oven maakt het niet zoveel uit, ( ik doe er altijd wat bressot en cherrytomaatjes bij in een alupakje in de oven altijd goed sappige zalm)

is je recept gelukt abc123?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven