zelf chips maken

19-04-2010 22:37 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zin in chips, maar ik heb geen chips. Ik heb nog wel een zak aardappels.

kan je zelf chips maken? In een oven?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik heb geen frituur, en om die nou aan te schaffen omdat ik geen chips in huis heb lijkt me overdreven
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Je kunt ook frituren in een wok of andere grote pan
met een kaasschaaf plakjes snijden en in de oven, op het einde nog even op gril-hete lucht. lekkerrrrrr

ach ja, vastkokende aardappelen wassen en water eruit drukken!
quote:Spijker schreef op 19 april 2010 @ 23:29:

Maar op lekkere chips staat vaak 'oven baked' ja toch? Nee joh, die ovendingen zijn niet te vreten. Gefrituurd moeten ze zijn voor de echte lekkere chipssmaak.
quote:Schravelvot schreef op 20 april 2010 @ 10:21:

[...]

Bak je dat dan gewoon in frietvet of in zonnebloemolie?Wij hadden het toen gewoon in de pan in zonnebloemolie gedaan! Was namelijk in Afrika en veel middelen hadden we niet beschikbaar .
quote:_eyris_ schreef op 20 april 2010 @ 22:29:

[...]

Wij hadden het toen gewoon in de pan in zonnebloemolie gedaan! Was namelijk in Afrika en veel middelen hadden we niet beschikbaar .En was het te hachelen eten? Das ook belangrijk natuurlijk
quote:Schravelvot schreef op 21 april 2010 @ 21:14:

[...]

En was het te hachelen eten? Das ook belangrijk natuurlijk

Het was verbazend lekker! Wij dachten dat t niks zou worden . Lekker veel zout erop (we hadden geen paprikapoeder natuurlijk) en het werd goed knapperig. Heel dunne plakjes gesneden en op een gegeven moment zag je ze vervormen en hard worden.

Dus ik vind het wel een aanrader!! (maar volgens mij kun je het niet goed bewaren, wel dezelfde dag op eten).
quote:_eyris_ schreef op 21 april 2010 @ 23:07:

[...]

(maar volgens mij kun je het niet goed bewaren, wel dezelfde dag op eten).Lijkt me geen probleem, ik ga het eens proberen
geen firtuurvet nemen want dat stolt als het afkoelt en dan heb je witte chips. het is natuurlijk de vraag of dat stadium halen.....
Bij de digros hebben ze de nieuwe smaak van Lays Terriyaki....niet in de oven na te maken!!! mjam!

99 cent een zak...hoezo reclame...hahahahah
In de Ontdekhoek, idd. Mijn dochter is er pas nog geweest met school en had heerlijke chippies gemaakt hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven