Zelf pizza maken

21-10-2009 20:49 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Thuis zijn wij al enige tijd bezig met zelf pizza maken.

We weten nu al waar de goede ingrediënten te halen zijn (verse gist, goede bloem etc.), hebben een pizzasteen en pizzaschep, maar toch gaat het ergens nog mis.

Wij rollen van te voren zo'n 3 pizza's uit, beleggen deze en dan omstebeurt de oven in. De pizza's worden echter wat vochtig (denk ik) waardoor ze óf aan de tafel óf aan de pizzaschept plakken en schuiven dus niet zo gemakkelijk de oven in.. we gebruiken wel altijd een hoop bloem met het uitrollen tegen het plakken, dus dat is het probleem niet lijkt me..

Iemand die dit probleem ook kent of een goede tip heeft?
Goede tip?

Pizza bestellen

(Ik weet het, heel flauw)
Ik denk dat je het deeg te vochtig maakt. Pizzadeeg is als brooddeeg, dat hoort niet erg plakkerig te zijn.
bakpapier gebruiken,daar op uitrollen en idd je deeg niet te nat maken.

recept voor 4 pers; 400 gram patentbloem,30 gr verse gist,1eetlepel suiker,1en een half theelepel zout,2eetlepels olijfolie,1kwartliter lauw water.eventueel wat gedroogde tuinkruiden erdoor,als je dit lekker vind.

ik maak het deeg altijd in de broodbakmachine incl het rijzen,omdat ik het kneden te zwaar vind.
Idd op bakpapier uitrollen en in de oven wat desteny zegt,zo doe ik het ook en nooit vochtige pizza.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven