Zelf stroopwafels maken

30-04-2011 00:07 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met het zelf maken van stroopwafels?

Wil het dit weekend testen maar heb er eigenlijk weinig vertrouwen in.

En stroop, kun je dat ook zelf maken zonder stroop uit een fles te gebruiken?

Iemand met bemoedigende tips?
Mijn bemoedigende woorden: Als het lukt is het zooooooo ontzettend lekker, dat het zeker het proberen waard is. En zelfs als het mislukt dan kun je er nog wat van maken: van die wafelkruimels in zo'n zak met stroop erdoor. Mjammie, vind ik echt heel lekker.
De stroop is echt heel moeilijk zelf te maken. Mij lukte het om hem even goed te krijgen, maar hij werd al snel heel hard. Dus dat zou ik je niet aanraden.

Maar verder zijn ze natuurlijk toch nog heerlijk!
Als het mislukt doe je de stukjes stroopwafel lekker door softijs. Ik heb dat ergens gezien. Bij de Mac? Ik weet niet meer waar, ik eet ze normaal niet. Als het moet eet ik het wel maar zelf maken lijkt mij veel werk. Lekker vers op de markt halen lijkt mij makkelijker.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Neem geen schenkstroop, maar die ouderwetse uit de oranje, kartonnen pot.
@ Mylene: op de markt halen kan niet, want woon in buitenland. Vandaar de vraag :-)

@ janneke44: kan hier helaas niet kiezen uit verschillende soorten stroop. Heb een of andere vage knijpfles gevonden dus ga daar de uitdaging mee aan.
quote:Llama schreef op 30 april 2011 @ 20:23:

@ Mylene: op de markt halen kan niet, want woon in buitenland. Vandaar de vraag :-)

Oh vandaar, ik dacht al, het is toch makkelijker om te kopen maar nu snap ik het.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Volgens mij zijn stroopwafels niet gevuld met stroop maar met een soort caramel.
.
Klopt, Impala. Stroop is veel te nat, je moet caramel maken met boter erin, en die heet gebruiken, als het dan afkoelt plakken de twee helften van de stroopwafel goed op elkaar en krijg je dat lekkere taaie caramel laagje. Dat krijg je nooit met stroop.

Wat ik me afvraag is hoe je in het buitenland aan een echt stroopwafel ijzer komt? Die zijn hier in NL toch al lastig te krijgen? Ik had vroeger een gietijzeren, maar heb nog geen electrische gezien.Het doorsnijden is trouwens ook erg lastig.
Ik heb al een paar keer stroopwafels gemaakt volgens dit recept: http://www.jannekes.nl/taart/stroopwafels.htm en heb gewoon schenkstroop gebruikt. Ze waren meer dan verrukkelijk

Je hebt wel een wafelijzer nodig die dunne wafels maakt
quote:Shamantha schreef op 01 mei 2011 @ 08:48:

Wat ik me afvraag is hoe je in het buitenland aan een echt stroopwafel ijzer komt? Die zijn hier in NL toch al lastig te krijgen? Ik had vroeger een gietijzeren, maar heb nog geen electrische gezien.Het doorsnijden is trouwens ook erg lastig.

Je kunt ze toch met een kniepertjesijzer maken? Of zouden ze dan te dun worden?

Die zijn op internet wel te vinden.

Ontopic; ik heb geen verstand van stroopwafels bakken maar wil je best een pak sturen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven