Zelf stroopwafels maken
zaterdag 30 april 2011 om 01:16
zaterdag 30 april 2011 om 05:14
Als het mislukt doe je de stukjes stroopwafel lekker door softijs. Ik heb dat ergens gezien. Bij de Mac? Ik weet niet meer waar, ik eet ze normaal niet. Als het moet eet ik het wel maar zelf maken lijkt mij veel werk. Lekker vers op de markt halen lijkt mij makkelijker.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 30 april 2011 om 20:25
zondag 1 mei 2011 om 08:48
Klopt, Impala. Stroop is veel te nat, je moet caramel maken met boter erin, en die heet gebruiken, als het dan afkoelt plakken de twee helften van de stroopwafel goed op elkaar en krijg je dat lekkere taaie caramel laagje. Dat krijg je nooit met stroop.
Wat ik me afvraag is hoe je in het buitenland aan een echt stroopwafel ijzer komt? Die zijn hier in NL toch al lastig te krijgen? Ik had vroeger een gietijzeren, maar heb nog geen electrische gezien.Het doorsnijden is trouwens ook erg lastig.
Wat ik me afvraag is hoe je in het buitenland aan een echt stroopwafel ijzer komt? Die zijn hier in NL toch al lastig te krijgen? Ik had vroeger een gietijzeren, maar heb nog geen electrische gezien.Het doorsnijden is trouwens ook erg lastig.
zondag 1 mei 2011 om 17:30
Ik heb al een paar keer stroopwafels gemaakt volgens dit recept: http://www.jannekes.nl/taart/stroopwafels.htm en heb gewoon schenkstroop gebruikt. Ze waren meer dan verrukkelijk
Je hebt wel een wafelijzer nodig die dunne wafels maakt
Je hebt wel een wafelijzer nodig die dunne wafels maakt
maandag 2 mei 2011 om 00:16
quote:Shamantha schreef op 01 mei 2011 @ 08:48:
Je kunt ze toch met een kniepertjesijzer maken? Of zouden ze dan te dun worden?
Die zijn op internet wel te vinden.
Ontopic; ik heb geen verstand van stroopwafels bakken maar wil je best een pak sturen.
Je kunt ze toch met een kniepertjesijzer maken? Of zouden ze dan te dun worden?
Die zijn op internet wel te vinden.
Ontopic; ik heb geen verstand van stroopwafels bakken maar wil je best een pak sturen.