Zomers eten

24-04-2010 18:16 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe het met jullie is, maar na een dag in de zon ben ik zo ongans lui dat ik geen zin meer heb om lang en verantwoord in de keuken te staan.

En wordt het dus weer eens friet.

Wie weet er iets dat echt lekker smaakt na zo'n lange warme dag en dat met niet al te veel moeite op tafel staat? Wie deelt er haar zonnige, frisse recepten met het forum?
Ik vind allerlei soorten maaltijdsalades lekker met mooi weer. Voordeel is dat het altijd makkelijk en snel te bereiden is.

Paar ideeen:

-couscoussalade met erwten, peultjes, feta, rozijnen, verse peterselie en munt, pistachenootjes, honing citroensap en olie.

-pastasalade met rucola, mozzarella, zwarte olijven, zongedroogde tomaatjes, cherry tomaatjes, pijnboompitjes, olie, azijn, zout en peper.

-krieltjessalade met appel, paprika, bosui, gerookte kip, komkommer, dille, zure room, citroensap, mayo, zout en peper.

En bij alle salades natuurlijk een stokbroodje serveren met kruidenboter/gewone boter/tapenade.
Je kan toch ook wat porties invriezen en dat opwarmen op luie zomerse dagen? Of sochtends (als het nog niet zo warm is ) kipfilet snijden en in de marinade in de koelkast zetten, en dat savonds opbakken met een simpele salade of wat gebakken aardappeltjes.

Of leg wat stokbroden, ciabatta's, foccaccias, pides in de vriezer, en vul die op een zomerse dag met wat je maar lekker vindt...geruld gehakt voor een wat steviger maaltijd, of wat zomerser met bijv. brie, komkommer, tomaat en sla.

Of steek de bbq aan, altijd leuk & lekker.
Vandaag de pasta putanesca weer eens gemaakt nadat ik er door dit topic achterkwam dat ik dat al heeeeeel lang niet meer gegeten had. Gelijk een grote pan saus gemaakt en nog 2 flinke 2 persoons porties ingevroren.

Ik vind tabouleh (schrijf je dat zo?) salade, die Turkse met bulgur, komkommer, tomaat, peterselie, munt, olijfolie, citroensap enz... ook erg lekker. Die maak ik dan 's avonds, gaat hij de koeling in en dan de volgende dag 's avonds een stukje vlees/vis op de gril en wat gegrilde courgette, paprika of zo erbij.

Vanochtend braaf voor de hele week boodschappen gedaan. En nu maar hopen dat mijn opdracht(gever) zich deze week niet druk maakt en ik op tijd naar huis kan om te koken en eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven