Zomers eten
zaterdag 24 april 2010 om 18:16
Ik weet niet hoe het met jullie is, maar na een dag in de zon ben ik zo ongans lui dat ik geen zin meer heb om lang en verantwoord in de keuken te staan.
En wordt het dus weer eens friet.
Wie weet er iets dat echt lekker smaakt na zo'n lange warme dag en dat met niet al te veel moeite op tafel staat? Wie deelt er haar zonnige, frisse recepten met het forum?
En wordt het dus weer eens friet.
Wie weet er iets dat echt lekker smaakt na zo'n lange warme dag en dat met niet al te veel moeite op tafel staat? Wie deelt er haar zonnige, frisse recepten met het forum?
zaterdag 24 april 2010 om 18:26
Kook pasta en laat dit afkoelen (ongeveer de helft als gebruikelijk) snij een paar witlofjes aan stukken of een krop sla. Gooi dit samen met gekookte eieren, blikje tonijn, wat blikmais, wat stukjes appel, stukjes kaas in een grote kom.
Beetje olijfolie of slasaus erover en klaar ben je. Ook nog eens verantwoord eten want het is groente!
Is hier een grote zomerhit. We gooien erin wat we denken dat lekker is.
Beetje olijfolie of slasaus erover en klaar ben je. Ook nog eens verantwoord eten want het is groente!
Is hier een grote zomerhit. We gooien erin wat we denken dat lekker is.

zaterdag 24 april 2010 om 18:31
zaterdag 24 april 2010 om 19:09
Bij zomers eten denk ik aan salades, met lekker kip erbij. En bijv. krieltjes of gebakken aardappeltjes.
Salade met gerookte kip en asperges bijv.
Of salade met gemarineerde blokjes zalm.
Gerechten waar stokbrood bij kan, lekker makkelijk en lekker. Dus bijv. zelf sateetjes maken op de grill of bbq, sausjes en salade erbij.
Ik heb een lekker recept van een soort rijstsalade, met ananas, ui, tonijn, paprika enz.
Ook eentje met rijst en meloen en nog wat ingredienten, wel beide warm hoor, maar toch fris.
Ja kan zoveel bedenken.
Salade met gerookte kip en asperges bijv.
Of salade met gemarineerde blokjes zalm.
Gerechten waar stokbrood bij kan, lekker makkelijk en lekker. Dus bijv. zelf sateetjes maken op de grill of bbq, sausjes en salade erbij.
Ik heb een lekker recept van een soort rijstsalade, met ananas, ui, tonijn, paprika enz.
Ook eentje met rijst en meloen en nog wat ingredienten, wel beide warm hoor, maar toch fris.
Ja kan zoveel bedenken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 24 april 2010 om 19:36
Dit recept van de AH:
Couscoussalade met gerookte kip
Ingrediënten (4 personen):
* 1 rode ui, in dunne ringen
* 400 ml kippenbouillon (van tablet)
* 300 g couscous
* 2 rijpe avocado's
* 1/2 citroen, geperst
* 3-4 eetlepels olijfolie
* 2 paprika's (geel), fijngesneden
* 300 g gerookte kipfilet (fumé), in plakjes
Bereiden
Laat de uiringen in een bakje met koud water 5 minuten weken. Breng de kippenbouillon aan de kook en schenk hem over de couscous. Laat 5 minuten wellen. Snijd de avocado in blokjes en besprenkel die met wat citroensap. Maak een dressing met de rest van het citroensap en de olie, breng op smaak met (versgemalen) peper en roer deze met de blokjes paprika door de gewelde couscous. Laat de uiringen op keukenpapier uitlekken. Leg de kip, de uiringen en de avocado op de couscous.
Link: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=399538&
Couscoussalade met gerookte kip
Ingrediënten (4 personen):
* 1 rode ui, in dunne ringen
* 400 ml kippenbouillon (van tablet)
* 300 g couscous
* 2 rijpe avocado's
* 1/2 citroen, geperst
* 3-4 eetlepels olijfolie
* 2 paprika's (geel), fijngesneden
* 300 g gerookte kipfilet (fumé), in plakjes
Bereiden
Laat de uiringen in een bakje met koud water 5 minuten weken. Breng de kippenbouillon aan de kook en schenk hem over de couscous. Laat 5 minuten wellen. Snijd de avocado in blokjes en besprenkel die met wat citroensap. Maak een dressing met de rest van het citroensap en de olie, breng op smaak met (versgemalen) peper en roer deze met de blokjes paprika door de gewelde couscous. Laat de uiringen op keukenpapier uitlekken. Leg de kip, de uiringen en de avocado op de couscous.
Link: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=399538&
zaterdag 24 april 2010 om 19:50
Ik heb vandaag kipburgers met olijven en feta gemaakt op een broodje uit de oven met Griekse salade en tzatziki en aioli, lekker!
Kipburgers;
-500 gr. kipgehakt
-rode ui
- 2 á 3 teentjes knoflook
-peper, zout, rozemarijn
- ongeveer 6 olijven
- 50 gram feta
---> gehakt mengen met gesnipperde ui en knoflook, feta verbrokkelen en er doorheen, olijven hakken en erdoor, wat peper en zout en rozemarijn naar smaak, 8 kleine ballen vormen, plat drukken, bestrijken met olijfolie en een paar minuten in grillpan.
Broodjes in oven, salade met komkommer, tomaat, rode ui, feta en olijven, eet smakelijk!
Kipburgers;
-500 gr. kipgehakt
-rode ui
- 2 á 3 teentjes knoflook
-peper, zout, rozemarijn
- ongeveer 6 olijven
- 50 gram feta
---> gehakt mengen met gesnipperde ui en knoflook, feta verbrokkelen en er doorheen, olijven hakken en erdoor, wat peper en zout en rozemarijn naar smaak, 8 kleine ballen vormen, plat drukken, bestrijken met olijfolie en een paar minuten in grillpan.
Broodjes in oven, salade met komkommer, tomaat, rode ui, feta en olijven, eet smakelijk!
zaterdag 24 april 2010 om 20:22
Ik zie lekkere dingen ertussen staan, moet daar wel een paar zomeravonden mee verder kunnen.
Gebakken banaan zonder hele moeilijke rode saus is helemaal super
Maar ik denk dat ik begin met die kipburgers. Als ik de twee verantwoorde maaltijden die ik vanochtend kocht heb verwerkt, that is.
Geen nukestation hier. En dat is gezien mijn gemakszucht misschien maar goed ook
Gebakken banaan zonder hele moeilijke rode saus is helemaal super
Maar ik denk dat ik begin met die kipburgers. Als ik de twee verantwoorde maaltijden die ik vanochtend kocht heb verwerkt, that is.
Geen nukestation hier. En dat is gezien mijn gemakszucht misschien maar goed ook
zaterdag 24 april 2010 om 20:47
Vanavond bij een Grieks restaurant op het terras gegeten. Voor morgen heb ik bij een Indonesisch restaurant gereserveerd, hebben ze ook een heerlijk terras.
Deze week bijna 80 uur gewerkt, ik weiger dit weekend te koken. Gelukkig denkt vriend er net zo over, die heeft een soortgelijke werkweek achter de rug.
Het toppunt van lui dus.
Deze week bijna 80 uur gewerkt, ik weiger dit weekend te koken. Gelukkig denkt vriend er net zo over, die heeft een soortgelijke werkweek achter de rug.
Het toppunt van lui dus.