zuurkool ovenschotel

27-10-2012 13:43 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil vandaag alvast een ovenschotel zuurkool maken, die we morgen gaan eten.

Maar wat is nu handig? De schotel zover voorbereiden, dus alle laagjes al in de schaal, nacht bewaren in de koelkast en morgen in de oven schuiven of vandaag ook eerst nog in de oven, om deze vervolgens nog een keer op te warmen in de oven. Ik denk zelf het eerste, ben bang dat dan de kaas bovenop alsnog "verbrand" als ik de schotel morgen weer ga opwarmen.
Je kunt hem vandaag toch maken zonder kaas en morgen in de oven opwarmen met kaas?
Ik zie eigenlijk niet de meerwaarde om de schotel 2 x in de oven te doen, 1e keer zonder kaas en opwarmen met kaas.

Alles is natuurlijk al zover gegaard.
Wanneer je de schotel opwarmt morgen smelt de kaas toch? Hoeft niet nog een keer gegaard te worden.
Normaal doe ik de ovenschotel op 200 graden. Opwarmen is zeker op lagere graden, maar langer?
vandaag volledig zover klaarzetten dat je morgen alleen nog hoeft af te bakken in oven.
Bedankt dames, voor jullie reactie. Ik ga er mee aan de slag!
Oh,ik maak hem altijd,dus aardappels koken,gehakt braden en zuurkool opwarmen,dan alles in de schotel.........en 5 minuten onder de grill.

Alles is dan warm,en hoeft alleen maar een korstje op te komen toch?
Normaal wel, maar ik maak m deze keer vandaag al, maar eet het morgen, dus dan red ik het niet met 5 minuten onder de grill.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven