Zwart rode kersttaart

27-12-2010 00:58 35 berichten
Alle reacties Link kopieren

Ik wil gewoon heel graag even horen dat dit bést knap is voor mijn tweede taart ...

Biscuit deeg met cacao..

Een vulling van marshmellowfluff..

Afgesmeerd met een purechocolade creme..

Afgedekt met zwarte fondant en eetbare rode decoraties..
Super gaaf! En hoe smaakte de taart?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Heel mooi hoor, alleen zwarte fondant ziet er niet echt smakelijk uit
Hij smaakte naar chocola en marshmellows ..

Zoet! Maar erg lekker..

@Meds; Zelf ben ik ook niet zo'n fan van zwart :-), maar we aten bij mijn tante en het zijn haar lievelings kleuren..
Ik zou dan toch kiezen voor smaakbeleving dan voor kleur. Wit met rood is ook heel mooi en kerstig.

Voor een tweede taart is het zeker heel knap
Ik heb inderdaad ook nog gedacht aan wit! Maar bij taart nr 1 (wit dus...) had ik het probleem dat ik vlekjes van de chocola er op had. Ik moet er nog wat vaardiger in worden :-)..

De volgende wordt waarschijnlijk wit met blauwe roosjes..
Ik moet eerlijk zeggen dat hij me een beetje doet kokhalsen. Mijn kerstdiner zit vreselijk dwars ...

Ik kom morgen rond theetijd weer even kijken.
oookeee.......
Sorry, Sweetsummer... Ik besef dat mijn posting helemaal niet leuk overkomt.

Hij ziet er prachtig uit, maar hij doet me even niet watertanden, zeg maar. Ligt niet aan jou, maar helemaal aan mij.

Super gemaakt!
blauw is ook niet lekker.

Hou het bij fruitkleuren zoals wit, rood, oranje, geel, groen (met mate)
Ik vind het prachtig het resultaat. Je tweede taart pas. Petje af hoor. Marshmellowfluff zegt mij niet zoveel maar ik hou ook niet zo van zoet en taart. Maar zeker omdat het de lievelingskleur is van je tante vind ik het heel gepast bij kerst.

Ben benieuwd naar je volgende taarten.

Heb je het leuke en heerlijke topic van Pode gezien hier? Heet Goddelijke taarten. Denk dat je daar ook nog leuke en lekkere ideeen kan opdoen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Knap gedaan!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mooie taart zeg! Zou mij niet lukken!
Ziet er echt geweldig uit SweetSummer! En lijkt me ook erg lekker!! Complimenten!
Ooo wauw! Wat knap!

Zou willen dat ik dat ook kon, zulke taarten maken!
mooi hoor
je tweede taart pas? Ziet er prachtig uit! je strik is ook al heel mooi, heb je nog iets bij het fondant gedaan om die mooi te krijgen? want met gewone fondant lukt mij dat niet (wordt niet hard genoeg)

Hoe vond je tante hem?
De fondant heeft toch de kleur van pure chocolade? Vind ik in die zin niet onnatuurlijk. Ik vind hem er erg mooi en lekker uitzien. Is er nog 'n stukje over?
Ik vind hem mooi en doe het je niet na!
Stressed is just desserts spelled backwards
Hij ziet er evht heel mooi uit! En als dit pas je tweede taart is ben ik benieuwd wat je nog meer gaat maken.
Wow!
Waar kan ik proeven?

Ziet er prachtig uit, knap hoor!
Cake Boss-in!!

Wanneer begint je serie op discovery? Ik vind hem super!

En de volgende wit met blauwe roosjes?!
Nope
Bedankt iedereen;-).. Mijn tante vond hem erg lekker en heeft de rest mee genomen naar haar werk.quote:jesje schreef op 27 december 2010 @ 09:15:

je tweede taart pas? Ziet er prachtig uit! je strik is ook al heel mooi, heb je nog iets bij het fondant gedaan om die mooi te krijgen? want met gewone fondant lukt mij dat niet (wordt niet hard genoeg)

Hoe vond je tante hem?

Ik heb de rode fondant van funcakes gebruikt en niets toegevoegd.

Ik heb de lusjes laten drogen in de oven... 10 minuutjes bij 50 C graden.. Vervolgens van een beetje rode fondant met citroensap de lijm gemaakt.. Dit heb ik in een bakje gezet en nog 15 a 20 minuten in de oven gedaan.. Dat werkte erg goed :-) ..
Ik vind het wel wat hebben! Knap hoor!

Heb eerlijk gezegd nog nooit zelf een taart gemaakt dus ook geen idee wat er precies bij komt kijken. Ik ben al blij dat ik zelf een (al zeg ik het zelf) heerlijke tiramisu in elkaar kan zetten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven