Zwarte koffie

10-10-2012 11:01 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zou je daar nou echt aan wennen?

Ben een paar jaar geleden cold turkey afgekickt van de suiker in mijn thee, en wil dat eigenlijk ook van de koffie met melk & suiker. Calorie-technisch enzo.

Dus ik zit nu aan de zwarte koffie, maar ik vind 't niet echt lekker geloof ik

Wie vertelt mij dat dit net zo gaat werken als afkicken van de suiker in mijn thee?

Mijn dank is groot.
668, the neighbour of the Beast
Het klinkt zo mooi: "een wolkje melk in mijn koffie".

Maar het is gewoon echt niet te zuipen
Gewoon langzaam afbouwen, komt echt goed!

Stevia vind ik ook (nog?) niet lekker.
Dank voor de tip dames, loeiheet is het al veel beter
Ik heb eerst een week geen koffie gedronken en ben toen koffie gaan drinken met 2 zoetjes en na een paar dagen terug naar 1 zoetje. Ik ben nu moed aan het verzamelen om opnieuw een week geen koffie te drinken en dan naar 'totally black' te gaan.

Voor mij was het ook ivm de calorieën. Ben 10kg afgevallen in 3 maanden. Geen suiker en melk in mijn thee was onderdeel van mijn afvalplan.
Ik drink mijn koffie al dertig jaar zwart, melk en suiker erin vind ik zelfs goor, dus ik heb hier weinig recht van spreken .

Maar mijn ex heeft het indertijd in stappen gedaan: eerst de melk eruit, toen de suiker vervangen door honing (kan natuurlijk ook een andere zoetstof zijn) en als laatste ook de honing eruit. Intussen zit hij ook alweer zowat twintig jaar aan de zwarte koffie .

Oh ja, en niet te sterk zetten in het begin. Denk ik.
Ik doe gewoon cold turkey, Voldey

Loeiheet nippen gaat dus al beter

Afbouwen werkt voor mij niet.
Had jij niet eerst een andere nick trouwens?
Minder koffie drinken

Ik ben van 8 x koffie per dag naar 2 x koffie gegaan en drink hem wel nog gewoon met suiker en veel melk, koffie verkeerd zeg maar. Ik ben wel afgestapt van de koffiemelk, gooi nu gewone melk in mijn mok.

Maar het scheelt natuurlijk wel 6 x 2 scheppen suiker per dag. En in een maand een kilo of 3. Maar ik heb dan ook de chocolade overboord gemikt. En dat vond ik al heel sielug voor mezelf, dus koffie zonder suiker ga ik niet eens over nadenken.
quote:Marels schreef op 10 oktober 2012 @ 12:23:

Had jij niet eerst een andere nick trouwens?Ja .
Help me eens?
Dat was groentsoep2. Zonder e .
Hmm, die nick zegt me niks. Niet veel althans. Alleen je ava en onderschrift. Maar die blijven me ook meesta lbij. Ik scroll meestal op ava's, die onthoud ik beter
Bij thee is het me niet gelukt om te wennen, dus bij koffie ga ik het niet eens proberen.

Wel heb ik suiker vervangen door zoetjes, vanwege minder calorieën.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik vind zoetjes zo'n rommel joh... Erger dan suiker nog naar mijn idee.
Ik was in een week van de melk afgekickt. was op vakantie in malta en daar had je alleen of zwarte koffie of met heel veel melk. Dus toen maar zwart, thuis automatisch melk in de koffie, en ik vond dat vies!!!!

suiker weet ik niet meer wanneer en hoelang ik dat duurde voor ik er af was, maar dat vind ik in de kofffie ook al jarn smerig, verder houd ik wel van zoet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Marels, doe een snufje zwarte peper in de koffie, lekker pittig. Je krijgt er geen spijt van.
quote:Marels schreef op 10 oktober 2012 @ 13:06:

Ik vind zoetjes zo'n rommel joh... Erger dan suiker nog naar mijn idee.

Of zoetjes rommel zijn, dat negeer ik zoveel mogelijk.

Ik ga er maar vanuit dat als het echt heel slecht zou zijn het niet op de markt was.

En van suiker word ik heel moe, dus dat gebruik ik zo min mogelijk.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik wilde graag koffie leren drinken, wat moeilijk was. Maar alleen zonder suiker of zoetje!! Ik dacht, daar begin ik niet aan.

Begon met een cafe latte. Heerlijk vond ik dat na een tijdje! Altijd veel melk in mijn koffie gehad. Dat je het bijna niet koffiedrinken kunt noemen.

Tot ik een keer te veel koffie in mijn kopje goot, en toen kon 'het wolkje melk' (wat klinkt dat mooi) er niet meer bij. Dus ik zat met mijn koffiekopje en een melkkannetje ernaast te wachten tot hij afgekoeld was zodat ik er een slok uit kon drinken en daarna een beetje melk. Maar voor ik het wist had ik mijn koffie op zonder melk erin te doen.

En sindsdien drink ik mijn koffie gewoon zwart.

Laatst dacht ik nog een cafe latte te maken, maar ik vond het niet meer te zuipen.

Mijn baas had laatst ook voor mij koffie gezet, en een zoetje erin gedaan. Normaal gesproken denk ik, hap slik weg, zeker bij mijn baas die in deze uitzonderlijke situatie koffie voor me had gemaakt, maar in dit geval, ik vond het niet te drinken en heb dit toch nog vriendelijk weten te zeggen en hij heeft toen een nieuwe koffie voor me gezet.
Ik vond het eerst ook niet lekker en ben toen als volgt begonnen met mijn Senseo: eerst 1 pad gebruiken en dan op 2 kopjes drukken (dan heb je dus de dubbele hoeveelheid water) en daarna steeds sterkere pads gaan gebruiken.

Met suiker heb ik ook geprobeerd maar vond ik veel te zoet. Met een beetje melk is overigens wel erg lekker, ben ook dol op cappuccino!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven