Kan ik hier problemen mee krijgen?
donderdag 28 augustus 2025 om 07:01
Ik vrees dat ik ontzettend naïef ben geweest.
Via via kreeg ik het WhatsApp nummer van iemand waar je tassen bij kan bestellen. Online was hier ook info over te vinden, maar dan alleen op onofficiële kanalen als reddit. Hier staan alleen positieve ervaringen op en diegene die het aanraadde had dus ook positieve ervaringen. Hij had een mooie catalogus en heb een tas besteld.
Betaald met paypal. De eerste zending kwam niet aan en werd tegengehouden door de uitgaande douane. Dat bevestigde al een vermoeden dat dit niet legaal is. Hij heeft de zending opnieuw gestuurd en met de online tracking zie ik dat hij onderweg is en als het goed is morgen wordt bezorgd.
Nu stuurt hij een bericht dat hij niet meer bij zijn PayPal account kan. Extra bevestiging dat dit niet legaal is. Hij vraagt of ik mijn geld terug kan vragen bij PayPal en als ik dat heb, het geld over wil maken naar een ander account.
Nou is specifiek mijn vraag of ik hier problemen mee kan krijgen. Het risico qua geld lijkt me geheel bij de verzender liggen, want als ik het geld terug krijg en het niet overmaak, dan is hij de sjaak.
Of zie ik iets over het hoofd en kan ik ook mega de sjaak worden?
Het is niet nodig om te zeggen hoe dom dit hele verhaal is, dat heb ik inmiddels ook wel door en ik ga dit never meer doen.
Via via kreeg ik het WhatsApp nummer van iemand waar je tassen bij kan bestellen. Online was hier ook info over te vinden, maar dan alleen op onofficiële kanalen als reddit. Hier staan alleen positieve ervaringen op en diegene die het aanraadde had dus ook positieve ervaringen. Hij had een mooie catalogus en heb een tas besteld.
Betaald met paypal. De eerste zending kwam niet aan en werd tegengehouden door de uitgaande douane. Dat bevestigde al een vermoeden dat dit niet legaal is. Hij heeft de zending opnieuw gestuurd en met de online tracking zie ik dat hij onderweg is en als het goed is morgen wordt bezorgd.
Nu stuurt hij een bericht dat hij niet meer bij zijn PayPal account kan. Extra bevestiging dat dit niet legaal is. Hij vraagt of ik mijn geld terug kan vragen bij PayPal en als ik dat heb, het geld over wil maken naar een ander account.
Nou is specifiek mijn vraag of ik hier problemen mee kan krijgen. Het risico qua geld lijkt me geheel bij de verzender liggen, want als ik het geld terug krijg en het niet overmaak, dan is hij de sjaak.
Of zie ik iets over het hoofd en kan ik ook mega de sjaak worden?
Het is niet nodig om te zeggen hoe dom dit hele verhaal is, dat heb ik inmiddels ook wel door en ik ga dit never meer doen.
donderdag 28 augustus 2025 om 07:17
Valt wel mee
Als de tweede zending in Nederland of elders wél onderschept worden, dan kan jouw naam/adres als ontvanger opduiken. Dat kan leiden tot een boete, inbeslagname
Wat is er precies mis met de tas? Namaak dan is het een inbreuk merkrecht, dus boete
Illegale materialen (bijv. exotisch leer, beschermde diersoorten) das ernstiger
Gewone tassen zonder merk, dan is het vooral zijn probleem.
Maar nogmaals, dan moeten ze wel door de douane in NL worden onderschept
Als je via PayPal geld terugvraagt, geef je aan dat je niet geleverd hebt gekregen wat je betaald hebt. Dat mag, maar: als PayPal later ontdekt dat het om illegale goederen gaat, kan dat voor jou ook negatieve gevolgen hebben (accountblokkade, onderzoek). En Paypal checkt ook of iets verzonden is, als je het alsnog geleverd hebt gekregen, krijg je geld niet terug en betaal je dubbel
Vooral NIET ingaan op de vraag op een andere manier te betalen!
Als de tweede zending in Nederland of elders wél onderschept worden, dan kan jouw naam/adres als ontvanger opduiken. Dat kan leiden tot een boete, inbeslagname
Wat is er precies mis met de tas? Namaak dan is het een inbreuk merkrecht, dus boete
Illegale materialen (bijv. exotisch leer, beschermde diersoorten) das ernstiger
Gewone tassen zonder merk, dan is het vooral zijn probleem.
Maar nogmaals, dan moeten ze wel door de douane in NL worden onderschept
Als je via PayPal geld terugvraagt, geef je aan dat je niet geleverd hebt gekregen wat je betaald hebt. Dat mag, maar: als PayPal later ontdekt dat het om illegale goederen gaat, kan dat voor jou ook negatieve gevolgen hebben (accountblokkade, onderzoek). En Paypal checkt ook of iets verzonden is, als je het alsnog geleverd hebt gekregen, krijg je geld niet terug en betaal je dubbel
Vooral NIET ingaan op de vraag op een andere manier te betalen!
donderdag 28 augustus 2025 om 07:32
Ik heb vroeger ook weleens namaak artikelen besteld via aliexpress. Dat ging over Hermes armbanden en Lott achtige oorbellen. Dacht toen ook dat het allemaal wel mocht want tja meerdere personen deden dat in mijn omgeving en marktplaats stond er vol mee.
De producten zijn altijd aangekomen en nooit problemen mee gehad… TOT het moment van doorverkopen. Toen kreeg ik een advocaat op mijn nek vanwege merkrecht inbreuk en een boete erbij…
Vermoedelijk is er bij jou niks aan de hand als je 1 artikel hebt besteld en geen partij goederen. Hopelijk komt de tas deze keer wel aan en kun je straks weer opgelucht ademen.
Het kan zijn dat de verkoper zijn Paypal account geblokkeerd is. Dat is niet jouw probleem natuurlijk. Dat mag hij lekker zelf oplossen, jij hebt in ieder geval betaald.
De producten zijn altijd aangekomen en nooit problemen mee gehad… TOT het moment van doorverkopen. Toen kreeg ik een advocaat op mijn nek vanwege merkrecht inbreuk en een boete erbij…
Vermoedelijk is er bij jou niks aan de hand als je 1 artikel hebt besteld en geen partij goederen. Hopelijk komt de tas deze keer wel aan en kun je straks weer opgelucht ademen.
Het kan zijn dat de verkoper zijn Paypal account geblokkeerd is. Dat is niet jouw probleem natuurlijk. Dat mag hij lekker zelf oplossen, jij hebt in ieder geval betaald.
donderdag 28 augustus 2025 om 07:42
Ik denk dat de politie hier niks mee doet.
Je zou de fraudehelpdesk kunnen contacten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 28 augustus 2025 om 08:18
https://clinic.nl/het-online-bestellen- ... producten/
Je kunt er zeker wel problemen mee krijgen. Ligt natuurlijk wel aan wat er feitelijk aan de hand. Op verzoek van verkoper zou ik niet ingaan.
Je kunt er zeker wel problemen mee krijgen. Ligt natuurlijk wel aan wat er feitelijk aan de hand. Op verzoek van verkoper zou ik niet ingaan.
donderdag 28 augustus 2025 om 08:25
Niemand hier weet of je er problemen mee kan krijgen want niemand weet hoe het illegale handelltje van meneer precies in elkaar zit.
Maar waarom zou je nog verder betrokken willen raken bijj de duistere praktijken van een onbetrouwbaar figuur. Weet jij veel of hij de waarheid spreekt over Paypal.
Het laatste dat ik zou doen is op zijn betaalverzoek ingaan. Geen tas is zulke ongein waard.
Maar waarom zou je nog verder betrokken willen raken bijj de duistere praktijken van een onbetrouwbaar figuur. Weet jij veel of hij de waarheid spreekt over Paypal.
Het laatste dat ik zou doen is op zijn betaalverzoek ingaan. Geen tas is zulke ongein waard.
donderdag 28 augustus 2025 om 08:45
De politie inschakelen was ik niet van plan, aangezien ik dit zelf heb besteld en daarmee gewoon verantwoordelijk ben. Dat voelt als zelf ergens aankloppen omdat je te hard hebt gereden. Fraude lijkt het me ook niet, als hij een product levert waar ik voor betaald heb.
De reden dat ik dat PayPal verhaal wel overweeg/overwoog is omdat ik het zielig vind als hij wel levert maar geen geld krijgt. Ook is de eerste zending dus daadwerkelijk niet aangekomen, dus dat maakt het verhaal richting PayPal nog wel aannemelijk (eerste zending niet aangekomen, geld terug, tweede zending ook via PayPal betaald en die komt wel aan).
Maar daar moet ik me dan proberen overheen te zetten dat dit illegaal is en hij dus niet zielig is.
Als de tas niet aankomt dan neem ik mijn verlies en dan haal ik alsnog opgelucht adem dat ik geen boete krijg. Een lage boete zou ook te overzien zijn. Mijn grootste vrees is hoge boetes en advocaten enzo. Maar het is 1 tas die ik zeker niet van plan ben om door te verkopen, dus hopelijk blijft dat me bespaart.
Ik kan pas echt ademen als ie geleverd is. Hopelijk is dat inderdaad morgen.
De reden dat ik dat PayPal verhaal wel overweeg/overwoog is omdat ik het zielig vind als hij wel levert maar geen geld krijgt. Ook is de eerste zending dus daadwerkelijk niet aangekomen, dus dat maakt het verhaal richting PayPal nog wel aannemelijk (eerste zending niet aangekomen, geld terug, tweede zending ook via PayPal betaald en die komt wel aan).
Maar daar moet ik me dan proberen overheen te zetten dat dit illegaal is en hij dus niet zielig is.
Als de tas niet aankomt dan neem ik mijn verlies en dan haal ik alsnog opgelucht adem dat ik geen boete krijg. Een lage boete zou ook te overzien zijn. Mijn grootste vrees is hoge boetes en advocaten enzo. Maar het is 1 tas die ik zeker niet van plan ben om door te verkopen, dus hopelijk blijft dat me bespaart.
donderdag 28 augustus 2025 om 08:48
Relax joh, dat ziet to dan wel weer: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... 20krijgen.Phlox24 schreef: ↑28-08-2025 08:18https://clinic.nl/het-online-bestellen- ... producten/
donderdag 28 augustus 2025 om 09:01
Wat is er mis mee om, als de tweede zending is aangekomen, je geld bij PayPal terug te vragen en naar een ander PayPal account te betalen? Ik weet van mensen die zelf tassen maken (ambachtelijk vakwerk dus) dat ze ook wel eens met PayPal in de clinch liggen en dan enorm balen dat een klant niet mee wil werken dat ze alsnog hun geld krijgen. Maar ik begrijp dat het hier om andere tasjes makers gaat
donderdag 28 augustus 2025 om 09:03
Hij wil dat jij Paypal oplicht om zijn duistere zaakjes te redden. Niks zieligs aan dus.Karrota schreef: ↑28-08-2025 08:45De politie inschakelen was ik niet van plan, aangezien ik dit zelf heb besteld en daarmee gewoon verantwoordelijk ben. Dat voelt als zelf ergens aankloppen omdat je te hard hebt gereden. Fraude lijkt het me ook niet, als hij een product levert waar ik voor betaald heb.
Dat je niks beters weet dan een illegale tassenhandel beginnen, dat iis wel zielig.
donderdag 28 augustus 2025 om 09:05
Deze persoon zou lekker bij paypal zijn zaken zelf regelen.
Er is een reden waarom hij niet meer zijn account kan daar, ik gok dat ze zijn frauduleuze
praktijken hebben gezien en zijn account op slot hebben gezet. Eigen schuld, niet jouw probleem.
Ik zou alleen dat geld terug gaan vragen bij paypal voor jezelf, niet om dan te gaan betalen op een shady kanaal.
Zou hem/haar HEEL duidelijk aangeven, dat je niet bezig gaat zijn met hun problemen bij paypal, jij hebt betaald.
Dus jij houdt de tas en verder niets vanuit jou qua actie.
Of je probeert je geld bij paypal terug te krijgen, lukt dat kan hij/zij de tas terug gestuurd krijgen.
Meer smaakjes zou ik hem niet geven.
Er is een reden waarom hij niet meer zijn account kan daar, ik gok dat ze zijn frauduleuze
praktijken hebben gezien en zijn account op slot hebben gezet. Eigen schuld, niet jouw probleem.
Ik zou alleen dat geld terug gaan vragen bij paypal voor jezelf, niet om dan te gaan betalen op een shady kanaal.
Zou hem/haar HEEL duidelijk aangeven, dat je niet bezig gaat zijn met hun problemen bij paypal, jij hebt betaald.
Of je probeert je geld bij paypal terug te krijgen, lukt dat kan hij/zij de tas terug gestuurd krijgen.
donderdag 28 augustus 2025 om 09:18
PayPal is geen trucjesplatfom is om geld te verdienen aan illegale praktijken. Dat is wat er mis mee is.thistle schreef: ↑28-08-2025 09:01Wat is er mis mee om, als de tweede zending is aangekomen, je geld bij PayPal terug te vragen en naar een ander PayPal account te betalen? Ik weet van mensen die zelf tassen maken (ambachtelijk vakwerk dus) dat ze ook wel eens met PayPal in de clinch liggen en dan enorm balen dat een klant niet mee wil werken dat ze alsnog hun geld krijgen. Maar ik begrijp dat het hier om andere tasjes makers gaat
Het lijkt me vrij logisch dat klanten niet meewerken aan het oplossen van problemen tussen PayPal en een verkoper.
Als de bakker tegen jou zegt dat ie problemen heeft met de bank en vraagt of jij ze op wil lossen, dan doe je dat toch ook niet.
Als je niks verkeerd doet als verkoper dan krijg je het ook wel opgelost zonder dat je je klant ermee lastigvalt.
donderdag 28 augustus 2025 om 09:20
Ja dit houd ik in gedachten.MissNuada schreef: ↑28-08-2025 09:05Deze persoon zou lekker bij paypal zijn zaken zelf regelen.
Ik ga niet beginnen aan geld terugvragen en terugsturen, want dat levert nog veel meer stress op als ik de verzender ben van frauduleuze producten.
Wel gek trouwens dat ik het geld terug kan vragen en de verzender er aan meewerkt, dan zou ik de tassen gratis hebben. Maar dan ben ik de oplichter dus dat ga ik ook niet doen

donderdag 28 augustus 2025 om 09:22
Maar PayPal betaald alleen het geld terug als het product niet geleverd wordt toch? Dus als de tas morgen aankomt en je vraagt daarna geld terug, dan ben je volgens mij zelf PayPal aan het oplichten?
Ik zou opgelucht adem halen als de tas morgen aankomt, dit een wijze les laten zijn. En me niet meer met zulke praktijken inlaten. Oh ja en de verkoper heeft pecht dat die persoon niet meer bij z'n PayPal account kan, het is niet jouw probleem.
Ik zou opgelucht adem halen als de tas morgen aankomt, dit een wijze les laten zijn. En me niet meer met zulke praktijken inlaten. Oh ja en de verkoper heeft pecht dat die persoon niet meer bij z'n PayPal account kan, het is niet jouw probleem.
donderdag 28 augustus 2025 om 09:23
Ik had het kunnen weten, want wie verkoopt er nou merktassen op deze manier
Overal staat dus dat ze uit dezelfde fabriek komen als wanneer je ze in de winkel koopt en ze niet nep zijn en bladiebla en dat dit een heel betrouwbare verkoper is en bladiebla. Ze zijn ook zeker niet goedkoop. Maar als het mislukt, dan is het voor mij gewoon een wat duurdere les, ik ben allang blij als ik niet met een strafblad eindig.
donderdag 28 augustus 2025 om 09:30
donderdag 28 augustus 2025 om 09:30
Nou dit, en volgens mij ben jij dus idd ook strafbaar als je probeert een neptas terug te sturen.
Ik vind de regels wel een beetje vaag, want het lijkt er inderdaad op neer te komen dat je mazzel hebt als de douane jouw pakketje er niet uit vist, terwijl het hier met bijvoorbeeld die labubu rage in NL ook stikt van de winkeltjes waar ze de nep variant Lafufu verkopen. En bij Ali zou je het dan eigenlijk niet voor jezelf mogen bestellen, maar het komt vervolgens in veel gevallen wel 'gewoon' aan als je dat wel doet.

donderdag 28 augustus 2025 om 09:32
Lijkt me ook sterk. Maar aan de andere kant kan ik wel "bewijzen" dat die zending niet is aangekomen. En misschien lijk ik dan wel slachtoffer van dit duistere figuur die deze zielige jonge vrouw heeft opgelicht.
Maargoed, ik ga het dus niet doen.
donderdag 28 augustus 2025 om 09:33
Niet zielig vinden. Het is en blijft een oplichter en jij blijft er intrappen. Hij heeft een conflict zegt hij, dat is zijn probleem. Jij hebt betaald en daar zou ik het bij laten.Karrota schreef: ↑28-08-2025 08:45De politie inschakelen was ik niet van plan, aangezien ik dit zelf heb besteld en daarmee gewoon verantwoordelijk ben. Dat voelt als zelf ergens aankloppen omdat je te hard hebt gereden. Fraude lijkt het me ook niet, als hij een product levert waar ik voor betaald heb.
Goede les voor de volgende keer en koop producten bij een bekende webshop.
Ik hoop dat het goedkomt en dat je het straks los kunt laten.
I am the one who has to die, when it's time for me to die. So let me live my life the way I want to. -Jimmi Hendrix-

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in