Mode & Beauty alle pijlers

Lekker geurtje tot 30 euro gezocht.

09-11-2025 22:46 44 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn geurtjes zijn bijna op dus wil ik met kerst een nieuwe vragen maar ben dus gebonden aan een budget. Bij de Etos vandaag de Davidoff cool water sea rose opgespoten en die ruikt opzich lekker maar ik weet het niet zo goed. Op de site van Douglas en Ici Paris staan ook veel opties en ben ik al eens binnen gelopen maar ik raak overweldigd en weet even niet waar ik moet beginnen. En nog even geen zin om advies te vragen aan een verkoper omdat ik niet van plan ben wat te kopen en ik niet overgehaald wil worden wat te kopen omdat ik het anders lullig vind.

Ik zoek een luchtige geur, niet te zwaar, niet te fris, houd van bloemig/fruitig maar ook weer niet te zoet. Zo heb ik een paar jaar geleden Sweet Like Candy and Ariane Grande gevraagd maar die bleek achteraf toch veel te zoet, logisch ook met die naam hahaha.

Wie heeft er tips zodat ik wat gerichter kan kijken en gaan ruiken?

Geuren die ik heb of heb gehad en ik lekker vind:
- Versace Bright Crystal.
- Daisy Dream van Marc Jacobs
- Bloom van Jimmy Choo
- DKNY: Pink Blossom
- Ocean Lounge van Escada
- Dior Addict
- Deep Red van Hugo Boss

Geuren die een echte miskoop waren:
Kenzo - Flower
CK - Eternity
Sheer beauty van Calvin Klein misschien? Het wordt in de reviews vergeleken met Crystal Bright. 25 euro voor 100 ml. Erg licht, niet te zoet, fruitig en bloemig, simpel maar vervliegt snel. In de zomer draag ik deze regelmatig.

https://www.kruidvat.nl/calvin-klein-sh ... gKXcvD_BwE

Reviews en geurnoten
https://www.fragrantica.com/perfume/Cal ... 13962.html
zoefff wijzigde dit bericht op 09-11-2025 23:09
6.03% gewijzigd
.
Hadalabo schreef:
09-11-2025 22:46
Geuren die een echte miskoop waren:
Kenzo - Flower
CK - Eternity
Eternity was ook mijn miskoop, veel te sterk en niet fris genoeg.
.
Christina aguilera is niet duur en ruikt lekker.
Misschien is deze te goedkoop, maar ik ben groot fan van het luchtje Lucht van de zeeman, de gele versie (de blauwe is voor mannen). €5 voor een flesje. Fris, blijft lang hangen.

Deze van de Zara vind ik ook heerlijk;
https://www.zara.com/nl/nl/energeticall ... =452748248

Hier krijg ik veel complimenten over. Ze hebben ook veel dupes die lekker zijn! Vind hun kleding niets (ben er ook te oud voor) maar hun geuren erg fijn!
One - CK
vind ik de lekkerste van CK en is vaak in de aanbieding
Nu in de aanbieding bij Douglas
https://www.douglas.nl/nl/p/1003207304?variant=408467

Het loont sowieso altijd om op hun site te kijken. Filter parfum op prijs en je krijgt veel aanbiedingen te zien die je in de winkel niet altijd hebt. Als je die aanbieding laat zien in de winkel, krijg je hem voor die prijs mee.

Ik vind meerdere parfums van Rituals erg lekker, zoals Fleurs de Himalaya en Soleil d’Or
Cacharel Noa Eau de Toilette

Die heb ik volgensmij echt 100x gekregen met de feestdagen in mijn leven :biggrin:
Kijk even bij Wehkamp. Als je geuren selecteert en sorteert op hoogste korting krijg je veel geuren die 70% korting hebben. Zo heb ik al een paar lekkere parfums gescoord! Sommige zijn echt maar 20 euro nu.
Dacht idd ook aan Noa, maar zou zelf eerder bij the body shop oid zoeken bij dit budget. Ook bij bv grote intratuin (dit klinkt heel raar in combinatie maar t is echt zo, haha) hebben ze een (kleine) afdeling met niet al te dure parfums, die dus net wat anders zijn dan de inmiddels overbekende luchtjes van designermerken. Maar dat is ook smaak natuurlijk.
DKNY be delicious :heart:
Flymania schreef:
10-11-2025 00:42
Misschien is deze te goedkoop, maar ik ben groot fan van het luchtje Lucht van de zeeman, de gele versie (de blauwe is voor mannen). €5 voor een flesje. Fris, blijft lang hangen.

Deze van de Zara vind ik ook heerlijk;
https://www.zara.com/nl/nl/energeticall ... =452748248

Hier krijg ik veel complimenten over. Ze hebben ook veel dupes die lekker zijn! Vind hun kleding niets (ben er ook te oud voor) maar hun geuren erg fijn!
Ik zou ook bij Zara gaan snuffelen. Geen opdringerige verkopers, veel keus, lage prijzen. Voor jouw budget kun je er bij Zara wel twee kiezen.
Mijn stem gaat ook naar Christina Aguilera. Mijn to go luchtje waar niemand aanstoot aan neemt maar waar ik al wel compliment over heb gehad :-)
Ik slaag de laatste tijd enorm goed bij Zara. Je hebt al een grote fles van 80 ml voor 23 euro. Heb inmiddels al een stuk of 6 geuren. Ik vind vooral de Fields at Nightfall heel lekker en ik draag Hypnotic Vanilla ook heel vaak.
Stressed is just desserts spelled backwards
apiejapie schreef:
10-11-2025 07:55
DKNY be delicious :heart:
Die had ik vroeger altijd. Eens kijken of ik die nog steeds lekker vind (mijn geurbeleving is aangetast door COVID en NAH).
Jemoederheethenk6 schreef:
10-11-2025 05:47
Kijk even bij Wehkamp. Als je geuren selecteert en sorteert op hoogste korting krijg je veel geuren die 70% korting hebben. Zo heb ik al een paar lekkere parfums gescoord! Sommige zijn echt maar 20 euro nu.
Ik lees bij veel parfums in de reviews dat ze sneller vervliegen dan elders.
"Be" van Calvin Klein.
Geen overheersende geur. Redelijk fris.

"Eden" van Cacharel.
Is wat sterker, lastig te omschrijven geur.
Je moet er van houden.
Eventueel "Anaïs Anaïs", ook van Cacharel.
Is bloemiger.

"Musk" van Alyssa Ashley.
Maleficent schreef:
10-11-2025 09:04
Ik slaag de laatste tijd enorm goed bij Zara. Je hebt al een grote fles van 80 ml voor 23 euro. Heb inmiddels al een stuk of 6 geuren. Ik vind vooral de Fields at Nightfall heel lekker en ik draag Hypnotic Vanilla ook heel vaak.
Ik wilde ook de Zara noemen.
Echt een aanrader.
Arabische parfums:
Paris Corner Qissa Pink
Paris Corner Qissa Delicious
Paris Corner Minya Coco Lush
Ben je al bekend met de parfum winkel Bargello? Zit volgens mij in de meeste grote steden.
Zij hebben geurtjes die een soort van namaak zijn (ook al noemen ze het zelf niet zo) van de meeste merken. Ik haal mijn parfum eigenlijk al jaren hier hier omdat het echt zo goed als hetzelfde ruikt en de geur veel langer blijft hangen dan het 'echte' merk.
Je krijgt niet het leuke flesje waar het normaal gesproken in komt maar dat maakt mij helemaal niets uit. Kost rond de € 30.
Oh ja Latafa geuren zijn ook erg lekker en vaak dupes van bekende geuren.
10-11-2025 14:51
Oh ja Latafa geuren zijn ook erg lekker en vaak dupes van bekende geuren.
Hier ook fan van Lataffa en nog een paar andere Arabische merken.
Lavi schreef:
10-11-2025 10:13
"Be" van Calvin Klein.
Geen overheersende geur. Redelijk fris.

"Eden" van Cacharel.
Is wat sterker, lastig te omschrijven geur.
Je moet er van houden.
Eventueel "Anaïs Anaïs", ook van Cacharel.
Is bloemiger.

"Musk" van Alyssa Ashley.
Eden droogt bij mij op als een 'niet goed gedroogde was' luchtje @(
Ik schijn ook niet de enige te zijn die dit probleem heeft met Eden, hoe droogt Eden bij jou op?
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
10-11-2025 05:47
Wat een geweldige tip!
Ik heb meteen twee lekkere geuren binnen het budget voor op mijn " secret Santa " lijstje.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Henk-und-Roelie schreef:
10-11-2025 16:08
Eden droogt bij mij op als een 'niet goed gedroogde was' luchtje @(
Ik schijn ook niet de enige te zijn die dit probleem heeft met Eden, hoe droogt Eden bij jou op?
Ik kan niet goed beschrijven hoe de geur bij mij 'opdroogt'. De link met een niet goed gedroogde was heb ik zelf nog niet gelegd :)

Heb je dat bij LouLou ook? (ook van Cacharel, heeft in eerste instantie wel wat weg van Eden)
Die verandert bij mij na een tijdje dragen wat minder van geur dan Eden.
Lavi schreef:
10-11-2025 16:38
Ik kan niet goed beschrijven hoe de geur bij mij 'opdroogt'. De link met een niet goed gedroogde was heb ik zelf nog niet gelegd :)

Heb je dat bij LouLou ook? (ook van Cacharel, heeft in eerste instantie wel wat weg van Eden)
Die verandert bij mij na een tijdje dragen wat minder van geur dan Eden.
Nee, bij Lou lou heb ik dat niet
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven