Overig
alle pijlers
Het nieuwe bugtopic
donderdag 14 november 2024 om 11:30
Beste forummers,
Zoals jullie weten, is het Vivaforum sinds anderhalve maand overgegaan naar Kompas en om te zorgen dat de nieuwe ict-ers door een heel topic moeten worstelen om enigszins overzicht te krijgen, hebben we besloten om een nieuw bugtopic te openen.
Jullie hebben op het Centraal moderatortopic al even kennis kunnen maken met Gerco, maar zoals jullie ongetwijfeld zullen begrijpen, heeft hij niet te tijd om een heel topic bij te houden. Ik zal daarom als tussenpersoon gaan fungeren.
Acute problemen geven we uiteraard gelijk door, de rest maken we lijstje en wordt er door de technische dienst bekeken wat er als eerste opgepakt gaat worden.
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
ps. Het oude topic gaat op slot, maar blijft wel bewaard. Wie weet is er ooit de tijd om alles op te lossen.
Er zijn al een paar dingen verbeterd zoals niet iedere keer opnieuw in moeten loggen en we zijn inmiddels weer een stuk beter vindbaar via Google!
Zoals jullie weten, is het Vivaforum sinds anderhalve maand overgegaan naar Kompas en om te zorgen dat de nieuwe ict-ers door een heel topic moeten worstelen om enigszins overzicht te krijgen, hebben we besloten om een nieuw bugtopic te openen.
Jullie hebben op het Centraal moderatortopic al even kennis kunnen maken met Gerco, maar zoals jullie ongetwijfeld zullen begrijpen, heeft hij niet te tijd om een heel topic bij te houden. Ik zal daarom als tussenpersoon gaan fungeren.
Acute problemen geven we uiteraard gelijk door, de rest maken we lijstje en wordt er door de technische dienst bekeken wat er als eerste opgepakt gaat worden.
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
ps. Het oude topic gaat op slot, maar blijft wel bewaard. Wie weet is er ooit de tijd om alles op te lossen.
Er zijn al een paar dingen verbeterd zoals niet iedere keer opnieuw in moeten loggen en we zijn inmiddels weer een stuk beter vindbaar via Google!
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 14 november 2024 om 11:33
Inderdaad. Op desktop ook.vivapimpelmees schreef: ↑14-11-2024 11:32Ik zie al een bug in de OP, de zinnen worden willekeurig afgebroken (ik ben mobiel ingelogd).
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
donderdag 14 november 2024 om 11:40
Dat afbreken komt door mijn enter, maar die wordt weer veroorzaakt doordat met het openen van een nieuw topic, de balk aan de zijkant in de weg zit, zodat de tekst eronder door gaat en niet meer zichtbaar is.
Ik heb het aangepast, dat kan namelijk weer wel als het topic er al staat.
Daar moet dus inderdaad even naar gekeken worden.
Ik heb het aangepast, dat kan namelijk weer wel als het topic er al staat.
Daar moet dus inderdaad even naar gekeken worden.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
donderdag 14 november 2024 om 12:17
Daar hou ik bij mijn lijstje rekening mee.vivapimpelmees schreef: ↑14-11-2024 12:16Dat is alleen een bug als die functie überhaupt bestaat op dit forum.
donderdag 14 november 2024 om 12:22
vivapimpelmees schreef: ↑14-11-2024 12:16Dat is alleen een bug als die functie überhaupt bestaat op dit forum.
Uiteraard zit dat standaard in phpBB.
donderdag 14 november 2024 om 13:14
Geen idee, daar hebben wij niets over gehoord.
donderdag 14 november 2024 om 13:41
Dan zou ik dat zéker doorgeven. Ik denk dat er aan het orginele php zo veel gerommeld is dat je dat nooit meer goed krijgt.
Wat Rick zegt is waarschijnlijk veel efficiënter.
donderdag 14 november 2024 om 15:15
donderdag 14 november 2024 om 18:09
Dan copy/paste ik nog even mijn reactie uit het oude bugtopic:
Een bug die ook nog steeds open staat....
Als je op de hoofdpagina klikt op Nieuwe topics, dan ga je naar de volgende URL: topics/new/
Onderaan wordt dan weergegeven dat je op pagina 1 van de nieuwe topics bent.
Wil je dan naar de volgende pagina met nieuwe topics, druk je op de '2'. Je gaat dan naar de volgende URL: topics/new/2
Maaaaaar.....daar tussen zit eigenlijk nog topics/new/1
Maar op deze pagina kun je niet komen, tenzij je de URL aanpast in je adresbalk.
Bij Actieve topics gaat het wel goed. Als je daar op klikt kom je op topics/active. En dan wordt onderaan aangegeven dat je op pagina 0 staat en kun je dus verder klikken naar pagina 1.
Een bug die ook nog steeds open staat....
Als je op de hoofdpagina klikt op Nieuwe topics, dan ga je naar de volgende URL: topics/new/
Onderaan wordt dan weergegeven dat je op pagina 1 van de nieuwe topics bent.
Wil je dan naar de volgende pagina met nieuwe topics, druk je op de '2'. Je gaat dan naar de volgende URL: topics/new/2
Maaaaaar.....daar tussen zit eigenlijk nog topics/new/1
Maar op deze pagina kun je niet komen, tenzij je de URL aanpast in je adresbalk.
Bij Actieve topics gaat het wel goed. Als je daar op klikt kom je op topics/active. En dan wordt onderaan aangegeven dat je op pagina 0 staat en kun je dus verder klikken naar pagina 1.
zondag 17 november 2024 om 15:17
+100
Echt hoor Viva Forum. Dit is zó irritant. Je moet standaard 4 seconden wachten tot de pagina ingeladen is en goed springt (met alle advertenties?). Als je te snel ergens op klikt, zit je nèt verkeerd. Niet te doen. Ik forum op mobiel en iPad.
zondag 17 november 2024 om 15:29
maandag 18 november 2024 om 10:24
Om welke browser gaat het en krijg je de melding ook in een andere browser?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in