Het nieuwe bugtopic

14-11-2024 11:30 56 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Zoals jullie weten, is het Vivaforum sinds anderhalve maand overgegaan naar Kompas en om te zorgen dat de nieuwe ict-ers door een heel topic moeten worstelen om enigszins overzicht te krijgen, hebben we besloten om een nieuw bugtopic te openen.
Jullie hebben op het Centraal moderatortopic al even kennis kunnen maken met Gerco, maar zoals jullie ongetwijfeld zullen begrijpen, heeft hij niet te tijd om een heel topic bij te houden. Ik zal daarom als tussenpersoon gaan fungeren.
Acute problemen geven we uiteraard gelijk door, de rest maken we lijstje en wordt er door de technische dienst bekeken wat er als eerste opgepakt gaat worden.

Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.

ps. Het oude topic gaat op slot, maar blijft wel bewaard. Wie weet is er ooit de tijd om alles op te lossen. :P

Er zijn al een paar dingen verbeterd zoals niet iedere keer opnieuw in moeten loggen en we zijn inmiddels weer een stuk beter vindbaar via Google!
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Succes :lol:
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Ik zie al een bug in de OP, de zinnen worden willekeurig afgebroken (ik ben mobiel ingelogd).
vivapimpelmees schreef:
14-11-2024 11:32
Ik zie al een bug in de OP, de zinnen worden willekeurig afgebroken (ik ben mobiel ingelogd).
Inderdaad. Op desktop ook.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Dat afbreken komt door mijn enter, maar die wordt weer veroorzaakt doordat met het openen van een nieuw topic, de balk aan de zijkant in de weg zit, zodat de tekst eronder door gaat en niet meer zichtbaar is.
Ik heb het aangepast, dat kan namelijk weer wel als het topic er al staat.

Daar moet dus inderdaad even naar gekeken worden.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Nieuwe bugs? O nee!

:clown:
Gelijk maar met de grootste beginnen:

Als je een voorbeeld bekijkt van een reactie die je aan het typen bent, dan doen de smilies het niet.
Niet bij je laatstgelezen bericht uitkomen als je een topic opnieuw opent.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
14-11-2024 11:57
Niet bij je laatstgelezen bericht uitkomen als je een topic opnieuw opent.
Dat is alleen een bug als die functie überhaupt bestaat op dit forum.
vivapimpelmees schreef:
14-11-2024 12:16
Daar hou ik bij mijn lijstje rekening mee. :)

vivapimpelmees schreef:
14-11-2024 12:16

Uiteraard zit dat standaard in phpBB.
Heeft de nieuwe TD trouwens niet overwogen om de originele installatie van phpBB terug te zetten, Mod? Dan ben je in één klap bugvrij.

Hoef je alleen de styling opnieuw te doen.
RikM schreef:
14-11-2024 12:23
Heeft de nieuwe TD trouwens niet overwogen om de originele installatie van phpBB terug te zetten, Mod? Dan ben je in één klap bugvrij.

Hoef je alleen de styling opnieuw te doen.
Geen idee, daar hebben wij niets over gehoord.

ModeratorViva schreef:
14-11-2024 13:14
Geen idee, daar hebben wij niets over gehoord.

Dan zou ik dat zéker doorgeven. Ik denk dat er aan het orginele php zo veel gerommeld is dat je dat nooit meer goed krijgt.
Wat Rick zegt is waarschijnlijk veel efficiënter.
Hier verspring de boel enorm, zowel in Safari als in Chrome.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
RikM schreef:
14-11-2024 12:22
Uiteraard zit dat standaard in phpBB.
Is er vast uitgesloopt.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Hoi Gerco,
Het duurt lang voordat een topic bij 'actieve topics' bovenaan komt als er in gepost is. Voorheen stond het er direct.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dan copy/paste ik nog even mijn reactie uit het oude bugtopic:

Een bug die ook nog steeds open staat....

Als je op de hoofdpagina klikt op Nieuwe topics, dan ga je naar de volgende URL: topics/new/

Onderaan wordt dan weergegeven dat je op pagina 1 van de nieuwe topics bent.
Wil je dan naar de volgende pagina met nieuwe topics, druk je op de '2'. Je gaat dan naar de volgende URL: topics/new/2

Maaaaaar.....daar tussen zit eigenlijk nog topics/new/1

Maar op deze pagina kun je niet komen, tenzij je de URL aanpast in je adresbalk.

Bij Actieve topics gaat het wel goed. Als je daar op klikt kom je op topics/active. En dan wordt onderaan aangegeven dat je op pagina 0 staat en kun je dus verder klikken naar pagina 1.
Ook van mij een oude bug:

Het systeem van de PB's
PB's welke 5 jaar geleden verzonden zijn maar nooit gelezen zijn niet te verwijderen. Volgens mij zitten er nog wel een paar Kik-Ups in het PB-systeem.
Niet geschoten is altijd mis
Dat verspringen is echt meer dan ergerlijk inmiddels. Ik zit vaker niet dan wel in het topic waar ik wil zijn.
Moiren schreef:
17-11-2024 15:09
Dat verspringen is echt meer dan ergerlijk inmiddels. Ik zit vaker niet dan wel in het topic waar ik wil zijn.
+100

Echt hoor Viva Forum. Dit is zó irritant. Je moet standaard 4 seconden wachten tot de pagina ingeladen is en goed springt (met alle advertenties?). Als je te snel ergens op klikt, zit je nèt verkeerd. Niet te doen. Ik forum op mobiel en iPad.
Ik wilde iets posten, klik op verzenden en er gebeurt niets. Daarna klik ik nog een keer op verzenden, weer niets en daarna nog een keer. Ik heb de hele pagina weggeklikt, opnieuw opgestart en ja hoor, 3 keer geplaatst.
Cum non tum age
ik krijg een melding in mijn browser dat deze site geen beveiligde verbindingen ondersteunt?
Pioen00 schreef:
18-11-2024 08:11
ik krijg een melding in mijn browser dat deze site geen beveiligde verbindingen ondersteunt?
Om welke browser gaat het en krijg je de melding ook in een andere browser?

Pioen00 schreef:
18-11-2024 08:11
Ja, deze krijg ik ook regelmatig. Google Chrome.
You show me the way. To the 13th star.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven