Geld & Recht alle pijlers

10 dagen te gaan, €1,50 over.

13-08-2019 19:17 292 berichten
Nu denk je al snel: "Dat is balen! Maar €1,50 voor 10 dagen."

Maar eerlijk is eerlijk, als ik het ga redden houdt dit in dat ik vanaf het eerst volgende salaris SCHULDENVRIJ ben! Dus stiekem, heel stiekem.... of eigenlijk helemaaaaal niet stiekem ben ik er MEGA blij mee.

Maar nu nog rond zien te komen. En daarom vraag ik jullie hulp voor de laatste loodjes...

Uiteraard ga ik het zeker redden met het volgende salaris om die maand rond te komen, geen schulden meer te hebben. Maar het zou ook ZO fijn zijn als ik nu niet de rode cijfertjes in duik.

Wie oh wie heeft DE tip om met €1,50 nog 10 dagen rond te komen. Of uiteraard meerdere tips (om zo min mogelijk rood te staan) rond te komen....

LETS EAT THIS COOKIE!!!!

(sorry voor mn enthousiasme!!!!!!)
Alle reacties Link kopieren
Pumps_italiaans schreef:
17-08-2019 02:18
Appie heeft voor de kleintje altijd een banaantje en appel en soms hapjes.
Koffie en thee met een koekje erbij.

Neem je gewoon een aantal kinderen mee naar binnen om fruit te shoppen. :lol:
(Moet je natuurlijk niet te vaak doen!)
Bied jezelf als oppas aan of om boodschappen te doen. Kies je voordeelaanbiedingen via stapelkorting van AH. Als die nog gelden.
Neem je er 4 en zeg je dat het er 1 - 3 waren.)

Maar wel eerlijk blijven. Maar bied aan en kijk of je mensen kan vinden die het willen gebruiken.
Bij AH ga ik dus nooit meer de scanner gebruiken. Ik had alleen 4 visconserven en wat zuivel of zo uit de stapelkorting. Nou.... die kassière dolenthousiast dat ze er eindelijk een mocht doen. Steekproek noemen ze dat. Steken doen ze dan wel. De scanner als steekwapen en "STEEKPROEF!!!".
Ik ga dus nooit meer langs zo'n ding. Ik had alles al in mijn tas geladen. :facepalm:

Snap er geen hout van wat je met je hele stuk probeert te zeggen. Had je teveel gezopen?
.
Alle reacties Link kopieren
Op Java (waar ik woon) kun je voor 1,50 net aan 2 dagen eten.
salinarosseno schreef:
17-08-2019 15:54
Op Java (waar ik woon) kun je voor 1,50 net aan 2 dagen eten.
Oh, hier in Nederland dus 10. Zo zie je maar: de goedkoopste boodschappen in de EU en omstreken!

N.B. Dat je normaal rondkomt op €30 per week aan boodschappen vind ik al bewonderenswaardig, TO. Als ik dat extrapoleer naar mijn situatie dan ga ik daar iedere week ruim overheen, zelfs als er drie avonden aan diners wegvallen wegens feesten en partijen.
anoniem_361479 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 16:06
Reden: asnvulling
35.24% gewijzigd
Bubbels85 schreef:
13-08-2019 19:25
In de grote supermarkten kan je in het weekend vaak allemaal dingen proeven.

Voedselbank misschien voor een noodpakket?
Serieus? Jij denkt dat de voedselbank hiervoor is?
Dan moet er wel iets meer aan de hand zijn hoor.

Idd kasten, vriezer, leeg eten. Statiegeld,
Al denk ik dat 1,50 wel heel weinig is.
Koop je nog geen pak melk en een brood voor. Ook niet Aldi brood.
Blauwkleedje31 schreef:
13-08-2019 19:27
Restjes opmaken.
Havermout (goedkope versie) kopen, roggebrood (Aldi), basic soep met basic soepgroente.
Dit is bijelkaar echt meer dan 1,50
Lady*Voldemort schreef:
13-08-2019 19:47
Dat wil ik niet meteen roepen, maar vragen naar tips om met 1,50 tien dagen lang 'rond te komen' is wel ver voorbij naïef ja.
Nou Idd.
Ik weet uit ervaring om zuinig te moeten zijn. Niet altijd extreem hoor en momenteel niks aan dd hand maar 0,15 per dag.. Slaat echt nergens op.

En deze situatie waarin TO een paar maanden schulden heeft gehad roept bij mij niet iets op van ach, wat sneu.

Mooi dat het bijna voorbij is maar als je 10 gebruikt van volgende maand dan ben je volgende maand ook nog uit de schulden.

Dus: blij dat je het snel gefixt hebt begrijp ik maar verder.. Much drama en verwachten dat hier iemand is die het gouden ei heeft om van 1,50 10(!!!) dagen te kunnen eten is niet heel realistisch.

Neem aan dat je de meest voor de hand liggende ook zelf kunt bedenken..

Waarom mag jij van jezelf geen 10 of 20 euro van komende maand gebruiken? Dan ben je toch nog steeds uit de schulden?
Beaucoupdefemme schreef:
13-08-2019 19:58
Bedankt allemaal voor jullie tips, ik ga niet uitleggen waarom en hoe en wat meer verder. Ieder heeft zo zijn mening en die mogen jullie ook hebben. Alleen het benoemen ervan schieten we allemaal niks mee op toch :)

Ik vroeg om tips om rond te komen, nu komen de azijnzeikerds om commentaar te geven wat ze er van vinden. Dat had ik niet gevraagd; Wat vinden jullie ervan?
Als je nog tips hebt, graag en anders CIAO CIAO!
Het idee van een forum is nieuw?

Jij ook het beste.
Misschien is wat meer realiteitszin ergens in de aanbieding?
Tintelfris schreef:
13-08-2019 21:04
Bizar en grappig tegelijk.
Armoe in Nederland be like.
Het trieste is dat er wel mensen zijn die er echt zo voor staan. Niet omdat ze dan niet meer rood staan maar maar maand in maand uit.

Voor deze mensen is er terecht hulp.
Maar iemand die het vertikt om 20 euro van volgende maand te gebruiken en zelfs spaargeld heeft..

En dan ook nog piepen als er commentaar komt.
En geen antwoord geeft op vragen geeft.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
13-08-2019 21:03
Nooit. Doen.
Mensen komen met de gekste verhalen hier.
Niet mee eens. Soms is het echt even nodig.

Niet in dit geval natuurlijk.
Life is short. Eat dessert first.
Beaucoupdefemme schreef:
13-08-2019 19:58
Bedankt allemaal voor jullie tips, ik ga niet uitleggen waarom en hoe en wat meer verder. Ieder heeft zo zijn mening en die mogen jullie ook hebben. Alleen het benoemen ervan schieten we allemaal niks mee op toch :)

Ik vroeg om tips om rond te komen, nu komen de azijnzeikerds om commentaar te geven wat ze er van vinden. Dat had ik niet gevraagd; Wat vinden jullie ervan?
Als je nog tips hebt, graag en anders CIAO CIAO!
Ik heb inderdaad een tip voor je. Houd op met klagen over iets waar je niet over hebt te klagen. Je stelt je enorm aan en maakt een drama van niets. Je gedraagt je alsof je in een noodsituatie zit, maar de realiteit is dat je gewoon niet weet hoe je met je geld om moet gaat. Je bent te lui om zelf na te denken en valt mensen lastig met jouw non-issues. Ga voortaan ergens anders zeuren. Ciao Ciao.
minnimouse schreef:
13-08-2019 21:37
Ik kan het geld ook missen en ik deel dat ook met vrienden of familieleden die het minder hebben. Laatst zelfs met een zwerver op vakantie. Die kan ik recht in de ogen kijken en dat voelde goed.
Maar ondanks dat ik het geld kan missen hou ik er niet van om belazerd te worden. Ik zou dus nooit zomaar geld overmaken naar een vreemde op internet die beweert dat hij/zij geen geld heeft.
Snap ik.

Ik heb mindere tijden gehad en toen heb ik van een aantal forummers geld of wat lekkers voor de kerst gekregen.
En bol. Com bon.
Uiteraard was dit niet de opzet van mijn reacties in topics. Dat was om een beeld te geven van hoe dingen soms kunnen gaan.

Ik was enorm verbaasd en ontroerd! Heel bijzonder dat vreemde mensen dat deden! En klinkt misschien dramatisch maar zal het nooit vergeten. Omdat het echt redding was en omdat ik dit wil onthouden voor als mijn vertrouwen in mensen ff weg is.

Het heeft mij dus echt veel gebracht. Dat het niet normaal is dat mensen dit doen besef ik me ook!

Ik wil hiermee niet zeggen dat jij dit dus ook gewoon zou moeten doen. Het is zeker een risico. En zo een vreemde geld geven is allesbehalve een verplichting!

Iemand als TO zou ik dus geen geld overmaken.
Ze heeft geld.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
17-08-2019 16:33
Niet mee eens. Soms is het echt even nodig.

Niet in dit geval natuurlijk.

Zeker is het soms even nodig, maar dat kun je vanachter een scherm niet zomaar van een vreemde beoordelen.
.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
13-08-2019 21:37
Ik kan het geld ook missen en ik deel dat ook met vrienden of familieleden die het minder hebben. Laatst zelfs met een zwerver op vakantie. Die kan ik recht in de ogen kijken en dat voelde goed.
Maar ondanks dat ik het geld kan missen hou ik er niet van om belazerd te worden. Ik zou dus nooit zomaar geld overmaken naar een vreemde op internet die beweert dat hij/zij geen geld heeft.
Ik heb van een hele lieve forummer hier een paar jaar geleden een paar keer geld gekregen toen het heel slecht met mij ging en ik bijna geen geld had om van te leven. Dat heeft me toen echt ontzettend geholpen. Ik heb haar ook beloofd dat zodra ik in een betere situatie zou zitten ook zou proberen om mensen af en toe te helpen en dat doe ik nu dus ook. Het vertrouwen wat zij mij toen daarmee gegeven heeft was ongelofelijk vind ik nog steeds, hoewel ik natuurlijk geen nieuwe forummer was, maar dan nog. Ik ben haar ontzettend dankbaar. :heart:
Natte tosti..
TO heeft geen spaargeld. Wie dat bedacht heeft had gewoon beter moeten lezen.

Ik heb geen tips behalve meer geld genereren.

Verkoop spul op MP
Zing liedjes op straat
Controleer kluisjes in openbare gelegenheden. CS leverde mij altijd een hoop op toen ik geld nodig had.
Zoek een extra baantje bij een uitzendbureau en vraag om een voorschot.
Verzamel oud papier flessen etc
Biedt diensten aan zoals oppas, boodschappendienst, hondenuitlaatservice.

En zo verder.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
17-08-2019 16:40
Zeker is het soms even nodig, maar dat kun je vanachter een scherm niet zomaar van een vreemde beoordelen.
Soms wel. Ik bedoel daarmee echt niet dat jij of iemand anders dat moet doen hoor.
Life is short. Eat dessert first.
Misschien heeft ze geen spaargeld, maar ze heeft wel een relatie. Ze kan lekker bij haar vriend gaan eten.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
17-08-2019 16:33
Niet mee eens. Soms is het echt even nodig.

Niet in dit geval natuurlijk.
Ah! Heb je mijn bericht gelezen? :loveys:
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
MevrouwTomatensoep schreef:
17-08-2019 16:59
Ah! Heb je mijn bericht gelezen? :loveys:
Nu wel! Nou zeg, ik weet even niet wat zeggen. :$

Wat leuk om je weer te lezen, ik kom je niet vaak tegen hier op Viva. :bigkiss:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
17-08-2019 16:44
Soms wel. Ik bedoel daarmee echt niet dat jij of iemand anders dat moet doen hoor.

Nooit. Op basis van 1 bericht of topic kan je geen goede inschatting maken.

Zoals ik al zei, ik heb ook wel eens met een groepje iets geregeld voor een forummer, maar dat was toen we elkaar al tijden kenden. (En natuurlijk kan iemand je ook maanden in de zeik nemen, maar dat is toch heel wat minder aannemelijk).
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
17-08-2019 17:23
Nooit. Op basis van 1 bericht of topic kan je geen goede inschatting maken.

Zoals ik al zei, ik heb ook wel eens met een groepje iets geregeld voor een forummer, maar dat was toen we elkaar al tijden kenden. (En natuurlijk kan iemand je ook maanden in de zeik nemen, maar dat is toch heel wat minder aannemelijk).
Natuurlijk niet op basis van 1 bericht! Maar jij schreef 'nooit doen', daar reageerde ik op.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwTomatensoep schreef:
17-08-2019 16:43
Ik heb van een hele lieve forummer hier een paar jaar geleden een paar keer geld gekregen toen het heel slecht met mij ging en ik bijna geen geld had om van te leven. Dat heeft me toen echt ontzettend geholpen. Ik heb haar ook beloofd dat zodra ik in een betere situatie zou zitten ook zou proberen om mensen af en toe te helpen en dat doe ik nu dus ook. Het vertrouwen wat zij mij toen daarmee gegeven heeft was ongelofelijk vind ik nog steeds, hoewel ik natuurlijk geen nieuwe forummer was, maar dan nog. Ik ben haar ontzettend dankbaar. :heart:

Hier zit ‘m precies een groot verschil.
.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
17-08-2019 17:25
Natuurlijk niet op basis van 1 bericht! Maar jij schreef 'nooit doen', daar reageerde ik op.

Het leek mij duidelijk dat ik bedoelde nooit doen in het geval van een wildvreemde. Maar goed, niet dus.
.
doornroosje9 schreef:
17-08-2019 17:06
Nu wel! Nou zeg, ik weet even niet wat zeggen. :$

Wat leuk om je weer te lezen, ik kom je niet vaak tegen hier op Viva. :bigkiss:
Je hebt het verdiend lees ik!
Ik ben dus ook geholpen en dat doet een hoop met iemand!
Ik gaf voor en na mijn hulp al aan anderen als mijn eigen situatie dat toestond.

Mooi dat er mensen zijn zoals jij!

( waarmee ik, uiteraard, niks negatiefs bedoel naar de mensen die dit niet doen!)
Ik begrijp nu dat TO geen spaargeld heeft.
Dat maakt het wel iets anders. Al is 20 euro van je volgende maand gebruiken voor eten nog steeds een prima optie.

Je kan het jezelf ook onnodig moeilijk maken.
benmamma schreef:
17-08-2019 17:30
Ik begrijp nu dat TO geen spaargeld heeft.
Dat maakt het wel iets anders. Al is 20 euro van je volgende maand gebruiken voor eten nog steeds een prima optie.

Je kan het jezelf ook onnodig moeilijk maken.
Ze heeft na dit topic ook een topic over vakantie geopend, dus het zal allemaal wel meevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven