Geld & Recht alle pijlers

10 dagen te gaan, €1,50 over.

13-08-2019 19:17 292 berichten
Nu denk je al snel: "Dat is balen! Maar €1,50 voor 10 dagen."

Maar eerlijk is eerlijk, als ik het ga redden houdt dit in dat ik vanaf het eerst volgende salaris SCHULDENVRIJ ben! Dus stiekem, heel stiekem.... of eigenlijk helemaaaaal niet stiekem ben ik er MEGA blij mee.

Maar nu nog rond zien te komen. En daarom vraag ik jullie hulp voor de laatste loodjes...

Uiteraard ga ik het zeker redden met het volgende salaris om die maand rond te komen, geen schulden meer te hebben. Maar het zou ook ZO fijn zijn als ik nu niet de rode cijfertjes in duik.

Wie oh wie heeft DE tip om met €1,50 nog 10 dagen rond te komen. Of uiteraard meerdere tips (om zo min mogelijk rood te staan) rond te komen....

LETS EAT THIS COOKIE!!!!

(sorry voor mn enthousiasme!!!!!!)
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
18-08-2019 09:50
Hey Soep, wat fijn om te lezen dat het nu zo goed met je gaat zeg :)
Ja is echt fijn :) Gaat het met jou ook goed? Moet wel zeggen dat het een heel goede keuze is geweest om echt aan mezelf te werken hoor, heb er veel aan gehad.
Natte tosti..
piepp schreef:
18-08-2019 17:58
Ik ben benieuwd waar je woont TO.
Kwam net in de diepvries allerlei dingen tegen die we hier niet opeten. Je zou ze zo mogen hebben van mij.
Wat lief en wat mooi om te consuminderen.
Je zou ook een topic kunnen openen met de inhoud van wat je niet eet. Gewoon voor de leuk.
Vragen om creatieve ideeën om er toch iets speciaals van of mee te maken.

Vooral Indische mensen - ben ik niet - die zijn - vanouds wel - gastvrij in de zin dat onverwacht bezoek altijd mocht mee eten.
Maar misschien dat deze @TO van dit topic een nieuwe topic wil openen.
Indische mensen waren daardoor altijd heel creatief met restverwerking. Iets lekkers maken zonder al te veel gedoe.
Maar dan moet er wel (virutele) input zijn. Ja, genoeg koopsites met die optie.
Maar met enkele voorbeeldpakketten is het wat vaster van vorm.


Nee, ik niet. Ik moet andere dingen doen. Ik moet juist mijn diepvries schoon maken en weer opnieuw vullen.
Ik heb Jamie Oliver een paar keer gekeken. Goede ideeën, maar veel vet en olie in recepten.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 19-08-2019 14:56
Reden: Fout hierna hersteld. Hele per ongeluk gequoot 100% vervangen.
7.22% gewijzigd
Pumps_italiaans schreef:
19-08-2019 14:50
onbedoelde quote. Was foutje.
Wat fijn dat de rodebietbroodjes op waren.
Nu heb ik dus heerlijk en gezond gegeten.

De biologische rode bietjes in zak waren heerlijk. Met verse prei, tomatensalade met basilicum. Had zowel op brood als met rijst gekund. Ongeveer 70 eurocent per persoon. (Het kapot gevallen ei heb ik even niet meegerekend.)
Havermout is in de aanbieding. Kan je 1 kilo voor 76 cent kopen.

Nee, is gewoon wat ik lekker vind. Mijn broek zakt ervan af als ik zo gezond bezig ben. :proud:
Alle reacties Link kopieren
MevrouwTomatensoep schreef:
19-08-2019 12:33
Ja is echt fijn :) Gaat het met jou ook goed? Moet wel zeggen dat het een heel goede keuze is geweest om echt aan mezelf te werken hoor, heb er veel aan gehad.
Ja privé goed :) nog erg zoekende wat ik nu wil qua baan maar dat komt uiteindelijk nog wel. Goed om te horen Soep. Tweede op komst toch?
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/koken-en-eten/lidl-do ... a422c0383/

Moest ineens aan dit topic denken :mrgreen:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
29-08-2019 07:03
https://www.ad.nl/koken-en-eten/lidl-do ... a422c0383/

Moest ineens aan dit topic denken :mrgreen:
En dit doet mij weer denken aan vroeger toen we altijd ‘tweedehands brood’, aldus de buurvrouw aten. Mijn moeder kocht altijd het krat ‘brood van gister’ leeg.
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed idee trouwens
Ik zag gisteren een programma waarbij chefkoks een maaltijd bereiden met weg gegooid voedsel uit de afvalzakken van e genodigden voor die maaltijd zelf.

Ik heb geen tijd om terug te zoeken wat, wanneer en wat het was.
Misschien weet iemand anders het nog wel.
Het hing aan iets vast wat ik heb terug gekeken. Geloof ik.
Geen idee, want ik let er even niet meer op.
Is niet belangrijk, maar past wel in dit topic.

Die mensen aten een soort van 3 sterren maaltijd van hun eigen afval.
Mensen in Nederland gooien gemiddeld 41 kg aan eten (voedsel) weg.

Ze hadden er wel vissenkoppen bij gehaald van een visboer die het beste stukje vis mee gaven waar geen afzetmarkt voor was.

Ik heb niet eens 100 gram organisch afval per week. Koffiedik en bananenschil kan je niet eten.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
29-08-2019 07:03
https://www.ad.nl/koken-en-eten/lidl-do ... a422c0383/

Moest ineens aan dit topic denken :mrgreen:
Hahaha.... ik ook!
Pumps_italiaans schreef:
30-08-2019 12:09
Ik zag gisteren een programma waarbij chefkoks een maaltijd bereiden met weg gegooid voedsel uit de afvalzakken van e genodigden voor die maaltijd zelf.

Ik heb geen tijd om terug te zoeken wat, wanneer en wat het was.
Misschien weet iemand anders het nog wel.
Het hing aan iets vast wat ik heb terug gekeken. Geloof ik.
Geen idee, want ik let er even niet meer op.
Is niet belangrijk, maar past wel in dit topic.

Die mensen aten een soort van 3 sterren maaltijd van hun eigen afval.
Mensen in Nederland gooien gemiddeld 41 kg aan eten (voedsel) weg.

Ze hadden er wel vissenkoppen bij gehaald van een visboer die het beste stukje vis mee gaven waar geen afzetmarkt voor was.

Ik heb niet eens 100 gram organisch afval per week. Koffiedik en bananenschil kan je niet eten.
Volgens mij was dat programma make Holland great again. Vond het heel confronterend dat er zoveel nog bruikbaar voedsel wordt weggegooid..
yara00 schreef:
30-08-2019 23:43
Volgens mij was dat programma make Holland great again. Vond het heel confronterend dat er zoveel nog bruikbaar voedsel wordt weggegooid..
Nou, die survival programma's zijn ook gewoon met een catering service. Zelfs Expeditie Robinson heeft dat voor de cameraploegen.
Maar het zou een serie kunnen zijn. Het draait allemaal wel extreem om eten.
Broccoli heeft een stam die gewoon lekker bereid kan worden. In de supermarkt liggen ook bruine bananen. Dat is een speciaal soort.

Maar het is wel leuk om te zien.
Ik kon me alleen niet van de gedachte afzetten dat het gewoon een verzoek was geweest om dat te scheiden voor compost of dierenpark of voedselbank? AH gooit heel veel weg ... zeiden ze. Ze hadden ontdekt dat ze die producten ook voor de normale prijs konden verkopen.
Nou, ik koop daar dus niets meer van de producten waarmee ze dat doen. Die koop ik gewoon bij de JUMBO. Ik zal ze leren!!

Ik ga dus wel naar een andere AH dan waar ze dat wel doen. JUMBO is wel vriendelijker. Weg gevALLEN zin: Er zijn medewerkers die het waarderen als je beschimmeld fruit er uit tilt. Die reageren ook heel sympathiek als je er de bakken met beschimmeld fruit en groente er uit tilt. Maar dat zijn ook de mensen die initiatief tonen. Zitten elders gewoon de schimmeltje er uit te halen. Daar maken ze dan andere bakken van. Ik had er een keer een incompleet vers pakket. Hadden ze ook een van binnen volledig verrotte groenten niet herkend...
Moet je echt heel goed opletten bij AH. Die verkopen onder de kostprijs en de koopjesjager hebben ze liever niet als klant?
Het is weer kommer en kwel met de huidige concurrentieslag. bij JUMBO heb ik eigenlijk nooit beschimmeld of verrot groente en fruit.

Maar on topic. De oogsten in moestuintjes en zo vallen tegen. Ik heb hier maar 6 groene kerstomaatjes.
Alle reacties Link kopieren
Pumps_italiaans schreef:
30-08-2019 12:09
Ik zag gisteren een programma waarbij chefkoks een maaltijd bereiden met weg gegooid voedsel uit de afvalzakken van e genodigden voor die maaltijd zelf.

Ik heb geen tijd om terug te zoeken wat, wanneer en wat het was.
Misschien weet iemand anders het nog wel.
Het hing aan iets vast wat ik heb terug gekeken. Geloof ik.
Geen idee, want ik let er even niet meer op.
Is niet belangrijk, maar past wel in dit topic.

Die mensen aten een soort van 3 sterren maaltijd van hun eigen afval.
Mensen in Nederland gooien gemiddeld 41 kg aan eten (voedsel) weg.

Ze hadden er wel vissenkoppen bij gehaald van een visboer die het beste stukje vis mee gaven waar geen afzetmarkt voor was.

Ik heb niet eens 100 gram organisch afval per week. Koffiedik en bananenschil kan je niet eten.
Je schrijft: "Koffiedik en bananenschil kan je niet eten."
Goed nieuws! :D
https://www.elleeten.nl/eten-drinken/we ... anenschil/
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
EnglishmaninNewYork schreef:
01-09-2019 22:33
Je schrijft: "Koffiedik en bananenschil kan je niet eten."
Goed nieuws! :D
https://www.elleeten.nl/eten-drinken/we ... anenschil/
Ja, mijn planten kunnen het als mest gebruiken. Maar zoveel planten heb ik niet. :)
Alle reacties Link kopieren
Beter met je geld omgaan..
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
02-09-2019 08:11
Beter met je geld omgaan..
Na spuit 1 t/m 10 hebben we nu....
Lege flessen zoeken in het park na het weekend met zacht weer.
Met statiegeld er op uiteraard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven