Geld & Recht alle pijlers

10 verkeersboetes op een dag

18-01-2022 10:18 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets heel doms gehad. Er staan zo ongeveer vijf flitspalen verspreid over een dezelfde weg. Helaas dus op de heenreis bij ze allemaal geflitst en op dezelfde dag ook op de terugweg. Kan ik hier juridisch gezien nog iets mee of moet ik de portemonnee opentrekken?
Hoe ver staan de flitspalen uit elkaar? Had je in die tussentijd genoeg tijd om je te realiseren dat je te hard reed (alsof je dat zeg maar niet door had...) en om af te remmen?

Als je die tijd niet had, heb je wellicht een punt. Had je tijd om je gedrag aan te passen, dan denk ik niet dat je er iets mee kunt.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je er juridisch mee dan?
Niet te hard rijden, dan krijg je ook geen 10 verkeersboetes lijkt me?
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar kun je juridisch vaak wel wat mee. Tenzij je heel veel te hard reed, ziet een rechter hier toch wel vaak de onrechtvaardigheid van in.
Maar je weet het hè? Eerst betalen, en gelijk bezwaar aantekenen.
Je kunt geen bezwaar aantekenen zonder eerst te betalen.
ninanoname wijzigde dit bericht op 18-01-2022 10:21
15.19% gewijzigd
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Nou dat laatste . Juridisch ben je fout dus geen idee wat je denkt te winnen .
Dom, je zegt het zelf al

Hoeveel kilometers zit er tussen de palen?
anoniem_406188 wijzigde dit bericht op 18-01-2022 10:22
3.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je denkt dat er een technische fout in die palen zit, wel. Maar domheid zeg je. Je hebt dus te hard gereden: eigen schuld, lege portemonnee...
Alle reacties Link kopieren
Heb je de boetes trouwens al in huis, of dénk je 10 keer geflitst te zijn op één dag?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel eens 4x geflitst op 1 dag. Heen en terug 2x. Geen haar op m'n hoofd die bedacht dat ik bezwaar ging maken. Ik reed tenslotte zelf te hard (5km p/u per boete, maar toch)
Alle reacties Link kopieren
Er zit krapaan een kilometer tussen de palen. Heb 80 gereden waar 50 is toegestaan (buiten de bebouwde kom). Verder al 4 in huis en heb de cruisecontrol aangehad dus die anderen komen ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jullie geen gelijk hebben. Ik heb dit ook een keer gehad. Drie keer op één dag op dezelfde weg geflitst. Net een beetje te hard gereden. Het was buiten de bebouwde kom, een 80-km weg. Ik reed er 3 keer met 82-85 langs met een ford ka.
Oerstom, maar de rechter heeft er 2 weggescholden. Was ik erg blij mee!

Het is misschien anders als je 95 rijdt met je Audi q4. Maar dat weet ik niet.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
anoniem_pje_x schreef:
18-01-2022 10:24
Er zit krapaan een kilometer tussen de palen. Heb 80 gereden waar 50 is toegestaan (buiten de bebouwde kom). Verder al 4 in huis en heb de cruisecontrol aangehad dus die anderen komen ook wel.

Oei, dat zullen wel dure boetes zijn dan, balen! Kan me voorstellen dat je gewoon niet in de gaten hebt dat je ergens 50 mag ipv 80, gebeurt iedereen wel eens, dus dit is wel heel zuur
Alle reacties Link kopieren
anoniem_pje_x schreef:
18-01-2022 10:24
Er zit krapaan een kilometer tussen de palen. Heb 80 gereden waar 50 is toegestaan (buiten de bebouwde kom). Verder al 4 in huis en heb de cruisecontrol aangehad dus die anderen komen ook wel.
Met 30 km p/u te hard denk ik niet dat de rechter je iets gaat kwijtschelden...
Dat zullen flinke bedragen zijn, heel vervelend zulk geld! Mijn boetes vond ik toen al naar, laat staan deze bedragen :-|
anjer30 wijzigde dit bericht op 18-01-2022 10:28
14.87% gewijzigd
ohh wat balen
Alle reacties Link kopieren
anoniem_pje_x schreef:
18-01-2022 10:24
Er zit krapaan een kilometer tussen de palen. Heb 80 gereden waar 50 is toegestaan (buiten de bebouwde kom). Verder al 4 in huis en heb de cruisecontrol aangehad dus die anderen komen ook wel.
Ik woon aan een dergelijke racebaan: geen medelijden... Dit is ook niet een beetje te hard.
Alle reacties Link kopieren
anoniem_pje_x schreef:
18-01-2022 10:24
Er zit krapaan een kilometer tussen de palen. Heb 80 gereden waar 50 is toegestaan (buiten de bebouwde kom). Verder al 4 in huis en heb de cruisecontrol aangehad dus die anderen komen ook wel.
Zo hard rijden is gewoon schofterig TO, dat is freakin' 30 km te hard. En 50 is binnen de bebouwde kom.
anoniem_pje_x schreef:
18-01-2022 10:24
Er zit krapaan een kilometer tussen de palen. Heb 80 gereden waar 50 is toegestaan (buiten de bebouwde kom). Verder al 4 in huis en heb de cruisecontrol aangehad dus die anderen komen ook wel.
:O
Nou ben ik wel benieuwd hoe hoog elke boete is.
Alle reacties Link kopieren
anoniem_pje_x schreef:
18-01-2022 10:24
Er zit krapaan een kilometer tussen de palen. Heb 80 gereden waar 50 is toegestaan (buiten de bebouwde kom). Verder al 4 in huis en heb de cruisecontrol aangehad dus die anderen komen ook wel.
Oh…. Shit zeg. Da’s wel heul veul te hard. Ik zou foto’s gaan maken van de weg. Waar staan de borden met 50, is het duidelijk dat je er maar 50 mag…
Soms is dat echt onduidelijk.

Sterkte, dit is wel echt heel zonde!
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Oef, dat wordt een hele dure grap. Ervan uitgaande dat ze allemaal aanstaan natuurlijk, daar zou je nog geluk mee kunnen hebben.

Met dit soort bedragen zou ik het altijd proberen, nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Dit wordt een dure grap, niets tegen te beginnen, anders was dat wel bekend geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha sorry moet hier wel een beetje om lachen. Eigen schuld
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
18-01-2022 10:27
Zo hard rijden is gewoon schofterig TO, dat is freakin' 30 km te hard. En 50 is binnen de bebouwde kom.
Nee, dat vind ik te makkelijk. Ik woon in het buitengebied, en er zijn hier stukken buiten de bebouwde kom, die eruit zien als een normale provinciale tweebaansweg, geen bebouwing, geen ventweg, geen fietspad of wandelpad in de buurt, geen bushalte of zebrapad, waar je dan opeens 50 mag, ipv 80.
Ik neem aan dat to ook over zo’n weg is gereden.
Dat is gewoon zuur, en niks ‘net goed’.
ninanoname wijzigde dit bericht op 18-01-2022 10:33
0.44% gewijzigd
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
18-01-2022 10:27
Zo hard rijden is gewoon schofterig TO, dat is freakin' 30 km te hard. En 50 is binnen de bebouwde kom.
Hier heb je van die zones in het buitengebied waar je 60 mag. De wegen hebben dan geen middenstreep en geen apart fietspad, hooguit fietssuggestiestroken. En bij gehuchten gaat dat terug naar 50. Technisch gezien geen bebouwde kom want de komborden ontbreken maar de 50 borden en daarna weer 60 wel.
Alle reacties Link kopieren
Viel het niet op dat overige verkeer heel veel langzamer reed?Heb er wel eens twee op een dag gehad maar die waren 6 km per uur te hard en die heb ik gewoon betaal.
Alle reacties Link kopieren
Maar je hebt op geen enkel moment gezien dat de Max snelheid 50 was?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven