Geld & Recht alle pijlers

2 x loonheffing

18-11-2013 14:00 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het in je voor of nadeel als je 2 soorten uitkering ontvangt en er bij beide loonheffing wordt berekend?
nadeel, je moet uiteindelijk terubetalen omdat er dan te weinig belasting is ingehouden.
Als er bij beide loonheffing wordt berekend is het geen probleem, zolang je maar niet bij beide loonheffingskorting toepast, want dan moet je inderdaad waarschijnlijk terugbetalen.
Het is trouwens niet voordelig of nadelig, uiteindelijk bij je definitieve belastingaangifte wordt het belastingverschil met elkaar verrekend, dus heb je altijd eenzelfde bedrag.
Ja ik had ooit begrepen dat ze het maar bij 1 baan/uitkering mogen inhouden en dat is toen ooit aangepast.

Maar het jaar erop deden ze het gewoon weer dus liet ik het maar gaan.

Maar dacht als het nadelig is dan ga ik er maar weer achteraan.
Volgens mij geld dat alleen voor de loonheffingskorting. Loonheffing moet je bij elke werkgever/instantie betalen.

Word er bij beide loonheffingskorting in rekening gebracht is het in jouw nadeel omdat je dit maar bij 1 werkgever/instantie dezekorting kan laten toepassen.
Je krijgt 2 uitkeringen? Voor 2 banen die je had voordat je uitkeringen had? En krijg je die dan het UWV?
Bij beide staat Ja - dat er heffingskorting is toegepast
Dan is dat niet heel handig, je mag dit maar bij een baan/uitkering laten toepassen. Als je ze bij beide krijgt dan moet je dit terugbetalen met de jaaraangifte.
Nee geen 2 banen.

Maar bedenk me nu dat een belastingadviseur daar 2 jaar terug dan wel iets over gezegd zou hebben.

Ik moest er net ineens aandenken nav een ander topic.
quote:christiane schreef op 18 november 2013 @ 14:23:

Nee geen 2 banen.

Maar bedenk me nu dat een belastingadviseur daar 2 jaar terug dan wel iets over gezegd zou hebben.

Ik moest er net ineens aandenken nav een ander topic.Wat zijn dat dan voor een uitkeringen? Is het een deel werkeloos en deel ziektewet en samen maakt dat een uitkering van 1 baan ofzo?
Fiscaal loon is bij eentje 5300 terwijl ik 230 pm krijg.

Dat kan toch ook niet kloppen denk ik dan??

Ja ik zit weer even in een moment dat ik vanalles wil uitzoeken wat volgens mij niet klopt.
niet van belang
De loonheffingskorting moet je terugbetalen op je aangifte. Handig is dus wel dar bedrag apart te houden.

In de witte maandtabel kun je nagaan hoeveel recht je hebt op de korting en hoeveel teveel je dus krijgt.
quote:christiane schreef op maandag 18 november 2013 14:27 Fiscaal loon is bij eentje 5300 terwijl ik 230 pm krijg.

Dat kan toch ook niet kloppen denk ik dan??

Ja ik zit weer even in een moment dat ik vanalles wil uitzoeken wat volgens mij niet klopt.

Je gooit nu alles door elkaar. Netto, bruto, belastbaar inkomen. Allemaal verschillende bedragen.

230 is netto, belastbaar inkomen is blijkbaar 5300 en die wordt gebruikt voor berekenen van de arbeidskorting
Ja ik gooi dat soort dingen een paar keer per jaar goed door elkaar in mijn hoofd.

Maar zo te lezen klopt het allemaal wel.

Kan ik dat weer aan de kant leggen en me druk gaan maken over andere dingen

bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven