24 uur werken en loon
vrijdag 30 september 2011 om 23:28
zaterdag 1 oktober 2011 om 16:14
Waarom ga je er zo makkelijk van uit dat je als alleenstaande moeder jezelf (en je kind) niet zelf hoeft te kunnen onderhouden? Andere mensen moeten toch ook (voldoende uren) werken om rond te komen? Lekker makkelijk om daar anderen voor op te laten draaien.
Als je denkt dat je geen tijd hebt om te werken omdat je dochter een ouder om zich heen moet hebben (wat onzin is, want ze gaat bijna naar school en dan ben je ook niet constant bij haar) dan moet je een andere verdeling met je ex afspreken, zodat hij minder kan gaan werken om er voor jullie kind te zijn in de tijd dat jij die extra uren werkt.
Als je denkt dat je geen tijd hebt om te werken omdat je dochter een ouder om zich heen moet hebben (wat onzin is, want ze gaat bijna naar school en dan ben je ook niet constant bij haar) dan moet je een andere verdeling met je ex afspreken, zodat hij minder kan gaan werken om er voor jullie kind te zijn in de tijd dat jij die extra uren werkt.
zaterdag 1 oktober 2011 om 16:20
quote:flowerbombje schreef op 30 september 2011 @ 23:57:
Woepsie dat moet dan jeugdloon zijn of niet?
hoezo?
Ik ben 25.. en doe dit werk nu meer dan 4 jaar.
Verdien nu 12,43 per uur. Toevallig ga ik per vandaag 1 trede omhoog.. weet niet uit mn hoofd hoeveel t dan is.
Maar dat is toch niet zo weinig?
12,43 x 24 uur= 298,32 bruto per week.
Hoeveel dat netto is weet ik zo niet.
Ik werk zelf zon 38 uur in de week
Woepsie dat moet dan jeugdloon zijn of niet?
hoezo?
Ik ben 25.. en doe dit werk nu meer dan 4 jaar.
Verdien nu 12,43 per uur. Toevallig ga ik per vandaag 1 trede omhoog.. weet niet uit mn hoofd hoeveel t dan is.
Maar dat is toch niet zo weinig?
12,43 x 24 uur= 298,32 bruto per week.
Hoeveel dat netto is weet ik zo niet.
Ik werk zelf zon 38 uur in de week
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
zaterdag 1 oktober 2011 om 21:06
Dankje Suze2, ik denk dat Yael moet beseffend dat ze maar twee keuzes heeft :
keuze 1 : niet of maar weinig werken en dan eeuwig en altijd dubbeltjes om moeten draaien. daarentegen wel altijd met thee en koekjes thuis zitten voor kindlief.
keuze 2 : een stapje harder doen (en iets meer werken), haar dochter laten zien dat werken wel degelijk loont en geen of weinig geldzorgen meer hebben.
ik wist het in ieder geval wel en heb het met beide handen aangegrepen.
keuze 1 : niet of maar weinig werken en dan eeuwig en altijd dubbeltjes om moeten draaien. daarentegen wel altijd met thee en koekjes thuis zitten voor kindlief.
keuze 2 : een stapje harder doen (en iets meer werken), haar dochter laten zien dat werken wel degelijk loont en geen of weinig geldzorgen meer hebben.
ik wist het in ieder geval wel en heb het met beide handen aangegrepen.
zondag 2 oktober 2011 om 16:03
quote:granadino schreef op 02 oktober 2011 @ 16:00:
Niet iedereen verdient veel sommige mensen vergeten dat.Ik ken mensen genoeg die fulltime werken en net 1150 verdienen.
Het gaat toch niet om hoeveel je verdient?! Het gaat erom dat je het zelf verdient. Dat je werkethos laat zien aan je kind. Bovendien komen bovenop dat bedrag nog weet ik hoeveel toeslagen en teruggaves. Suz gaf dat heel mooi aan in haar voorbeeld.
Niet miepen maar werken dus.
Niet iedereen verdient veel sommige mensen vergeten dat.Ik ken mensen genoeg die fulltime werken en net 1150 verdienen.
Het gaat toch niet om hoeveel je verdient?! Het gaat erom dat je het zelf verdient. Dat je werkethos laat zien aan je kind. Bovendien komen bovenop dat bedrag nog weet ik hoeveel toeslagen en teruggaves. Suz gaf dat heel mooi aan in haar voorbeeld.
Niet miepen maar werken dus.
zondag 2 oktober 2011 om 20:15