Geld & Recht alle pijlers

24 uur werken en loon

30-09-2011 23:28 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje stel we gaan uit van het minimumloon. hoeveel zou je dan ongeveer netto overhouden met 24 uur werken? Ik zou dit graag weten want ik werk nu 17,5 en verdien ongeveer 700 euro mede door een aanwezigheidstoeslag. En nu ben ik bang met meer uur er niet op vooruit te gaan.
Waarom ga je er zo makkelijk van uit dat je als alleenstaande moeder jezelf (en je kind) niet zelf hoeft te kunnen onderhouden? Andere mensen moeten toch ook (voldoende uren) werken om rond te komen? Lekker makkelijk om daar anderen voor op te laten draaien.

Als je denkt dat je geen tijd hebt om te werken omdat je dochter een ouder om zich heen moet hebben (wat onzin is, want ze gaat bijna naar school en dan ben je ook niet constant bij haar) dan moet je een andere verdeling met je ex afspreken, zodat hij minder kan gaan werken om er voor jullie kind te zijn in de tijd dat jij die extra uren werkt.
quote:flowerbombje schreef op 30 september 2011 @ 23:57:

Woepsie dat moet dan jeugdloon zijn of niet?

hoezo?

Ik ben 25.. en doe dit werk nu meer dan 4 jaar.

Verdien nu 12,43 per uur. Toevallig ga ik per vandaag 1 trede omhoog.. weet niet uit mn hoofd hoeveel t dan is.

Maar dat is toch niet zo weinig?

12,43 x 24 uur= 298,32 bruto per week.

Hoeveel dat netto is weet ik zo niet.

Ik werk zelf zon 38 uur in de week
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:flowerbombje schreef op 01 oktober 2011 @ 00:23:

[...]

300 euro per maand voor 24 uur werken is echt geschift en absoluut niet het minimumloon voor volwassenen.ik zei per week
quote:woepsie schreef op 01 oktober 2011 @ 16:23:

[...]

ik zei per weekAls je even verder leest zie je al dat ik excuses voor het verkeerde lezen aanbied
sorry!

Ik ging na mn post verder lezen en zag t! :D
hoop dat TO dit nog gelezen heeft
anoniem_122604 wijzigde dit bericht op 02-10-2011 21:03
Reden: weg ivm herkenbaarheid
% gewijzigd
Kijk, daar hebben we wat aan gewoonsuz!

Benieuwd of je Yael aan het werk krijgt met je heldere post, ze lijkt er niet echt zin in te hebben
Dankje Suze2, ik denk dat Yael moet beseffend dat ze maar twee keuzes heeft :

keuze 1 : niet of maar weinig werken en dan eeuwig en altijd dubbeltjes om moeten draaien. daarentegen wel altijd met thee en koekjes thuis zitten voor kindlief.

keuze 2 : een stapje harder doen (en iets meer werken), haar dochter laten zien dat werken wel degelijk loont en geen of weinig geldzorgen meer hebben.

ik wist het in ieder geval wel en heb het met beide handen aangegrepen.
Respect suz!
dank, wat zijn jullie lief!
Is dat je netto salaris Suz?
@Aruuba,

Ja klopt, 1350 is netto voor 28 uur.
Dat is een net salaris voor 28 uur denk ik. Mooi!
Dank je, hard voor onderhandeld en gewerkt ;)
Niet iedereen verdient veel sommige mensen vergeten dat.Ik ken mensen genoeg die fulltime werken en net 1150 verdienen.
quote:granadino schreef op 02 oktober 2011 @ 16:00:

Niet iedereen verdient veel sommige mensen vergeten dat.Ik ken mensen genoeg die fulltime werken en net 1150 verdienen.

Het gaat toch niet om hoeveel je verdient?! Het gaat erom dat je het zelf verdient. Dat je werkethos laat zien aan je kind. Bovendien komen bovenop dat bedrag nog weet ik hoeveel toeslagen en teruggaves. Suz gaf dat heel mooi aan in haar voorbeeld.

Niet miepen maar werken dus.
Nou is ook niet altyd waar met die toeslagen,toen ik 1200 verdiende kreeg ik geen huurtoeslag alleen zorgtoeslag.
Dan betekent dat dat je de lasten zelf kan dragen. Dat is toch hartstikke fijn!
Nou dus niet moest me woning opzeggen en ging samenwonen.
Volgens mij doe je dan toch ergens iets verkeerd. Als je in een sociale huurwoning woont en niet in aanmerking komt voor huurtoeslag dan zou je de lasten gewoon moeten kunnen dragen.
Een rekensommetje leert dat met 1200 euro netto per maand je 1417 euro bruto verdient. Dat komt neer op 17.000 euro bruto per jaar. Op basis daarvan zou je gewoon huurtoeslag moeten ontvangen.
Granadino, een toeslag krijg je nooit vanzelf he, die moet je aanvragen. Als jij 1200 verdiende, zou je wél in aanmerking komen voor huurtoeslag (als je in een zelfstandige woning woont en de huur niet hoger dan ongeveer 650 is).
Pinks wie zegt dat het vanzelf gaat ikke niet,je moet wel goed lezen.Ik kreeg het niet ben daar persoonlijk geweest om aan te vragen,is alweer een tyd geleden.Iedereen denkt dat je zomaar alles kunt krijgen maar dat is dus helemaal niet waar.
Hebben ze je ook verteld waarom je het niet krijgt?

Als jij geen toeslagpartner hebt, een huis en een huur die aan de voorwaarden voldoen en 17.000 euro bruto per jaar aan inkomen dan moet je die toeslag gewoon krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven