Geld & Recht alle pijlers

24 uur werken en loon

30-09-2011 23:28 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje stel we gaan uit van het minimumloon. hoeveel zou je dan ongeveer netto overhouden met 24 uur werken? Ik zou dit graag weten want ik werk nu 17,5 en verdien ongeveer 700 euro mede door een aanwezigheidstoeslag. En nu ben ik bang met meer uur er niet op vooruit te gaan.
Je bedoeld 24 uur zonder ort?

Kun je geen bruto-nettoberekening laten maken door de sslarisadministratie?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Yael, dat kan niemand je hier exact vertellen. Teveel factoren specifiek aan jouw situatie zijn daarop van invloed.
Oh, en mijn aanwezigheidstoeslag heer gewoon 'loon'
Heer = heet.

Stomme telefoon.
Het bruto minimumloon is ¤ 66,24 per dag.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hoeveel uur is een normale werkweek bij je werkgever?

Hoeveel je netto overhoudt, is afhankelijk van de premies en belasting die op je loon worden ingehouden.
das heel verschillend!

Maar met 24 uur heb ik zon 300 euro bruto per week
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
maar Woepsie hou je dat schoon over?
quote:woepsie schreef op 30 september 2011 @ 23:48:

das heel verschillend!

Maar met 24 uur heb ik zon 300 euro bruto per weekDan ben je nog geen 23? Ben nu best wel benieuwd hoe dat bedrag uitgerekend is....
Woepsie dat moet dan jeugdloon zijn of niet?
www.loonwijzer.nl

google op bruto netto loonwijzer
quote:flowerbombje schreef op 30 september 2011 @ 23:57:

Woepsie dat moet dan jeugdloon zijn of niet?Is zelfs een aantal euro boven minimum hoor.
quote:YetiMan schreef op 01 oktober 2011 @ 00:07:

[...]

Is zelfs een aantal euro boven minimum hoor.Voor welke leeftijd?
Voor volwassenen.
Nou ik wil meer gaan werken maar weet totaal niet hoeveel ik dan ga verdienen. Ik krijg nu wat bonussen en zo op mijn werk waardoor ik voor 17 uur werken toch meestal rond de 750 schoonzit. Zou het zonde vinden om straks 24 uur te werken en er niet op voorruit te gaan
Daarbij het bedrijf waar ik nu zit ben ik wel afhankelijk van deze bonus omdat het loon anders rond de 650 zit. En helaas zit het vakantiegeld bij het uurloon in en er is geen pensioenopbouw.
Is het nog gelukt met de loonwijzer? Het is maar een indicatie he niet te letterlijk nemen!

Oh en Yael1980, als je meer uren maakt ga je er zoizo op vooruit.

Het is absoluut onmogelijk dat je er op achteruit gaat als je meer uren gaat werken (tenzij je MEER dan 40 uur per week gaat werken want dan moet je wel weer meer belasting betalen).
Bij minimumloon zit je met 24 uur werk volgens mij op ruim 800 tot een kleine 900 bruto. Netto scheelt bij dat bedrag niet heel veel.quote:linna schreef op 01 oktober 2011 @ 00:12:Het is absoluut onmogelijk dat je er op achteruit gaat als je meer uren gaat werken (tenzij je MEER dan 40 uur per week gaat werken want dan moet je wel weer meer belasting betalen).Dat lijkt me totale onzin.
een vriendin van mij zei namelijk dat er nog 33% belasting van je loon gaat vandaar
Nee ik ga geen 40 uur werken :-) Yetiman. Ik heb nog een dochtertje van bijna vier die wil ik ook nog wel zelf opvoeden... maar 24 uur wil ik wel gaan werken bij een baan die ik leuk vind. Ik kan bij deze baan gewoon niet genoeg uren maken en ik vind het ook niet zo leuk meer. Tijd voor een nieuwe uitdaging. En ze gaat bijna naar school dus ik heb wat meer bewegingsvrijheid.
quote:Dat lijkt me totale onzin.

oh dat ging ff mis..

Wat lijkt je precies totale onzin?
Echt, jij bent werkelijk elk excuus aan het aanwenden om maar lekker thuis te kunnen blijven zitten op die aanvullende bijstand hè?

Suze2hier, ik wil er niet op achteruit gaan ik zit al heel krap. Als ik thuis zou willen blijven terwijl ik al werk (maar schijnbaar lees je niet goed) zou ik geen dingen uitzoeken in de hoop het straks met wat meer werk ruimer te hebben.

Maar blijf lekker in je eigen bevooroordeelde iedeen hangen.
quote:YetiMan schreef op 01 oktober 2011 @ 00:09:

Voor volwassenen.300 euro per maand voor 24 uur werken is echt geschift en absoluut niet het minimumloon voor volwassenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven