Geld & Recht alle pijlers

40+ en studenten korting?

23-09-2013 22:51 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds dit schooljaar terug de schoolbanken in voor een studie naast mijn baan. De hogeschool heeft mij een studentenpas gegeven waarmee ik kortingen kan krijgen. Klasgenoten van mij ook rond mijn leeftijd hebben de studentenpas al gebruikt voor kortingen. Is het niet vreemd om als 40 plusser bij de kapper mijn grijze haren te laten verven met 15% studenten korting? Mijn gevoel zegt niet doen maar ja korting is altijd leuk.

Ik betaal trouwens geen ¤ voor mijn studie dat doet mijn werkgever en mijn kapper heeft geen voorwaarden qua leeftijd op de studentenpas.

Ben benieuwd naar jullie mening!
Het zou mij weinig kunnen schelen, korting is korting.
Tja, of je nu studentenkorting of alumnikorting krijgt maakt niet zoveel uit toch?
Ik gebruikte mijn studentenkorting ook. Korting is korting.
Gewoon doen. Even better: veel onderwijsinstellingen zijn aangesloten bij surfspot.nl, en daar kun je met je studentnummer ook nog eens legale goedkope software kopen. Profiteren kun je leren
Ik doe geen studie ben ook 40+ en haal bij de Chinees een studentenmenu
Help iedereen een handje
Tja, ik ben ook geen 18 meer, maar ik ga morgen ook met studentenkorting naar de kapper.
Ik deed het gewoon maar ik betaalde ook een collegegeld waar je U tegen zegt.
Tja, dat kreng heb ik ook maar ja, moet studie zelf betalen en alles wat er bij komt. Maar voor de korting op de sportschool moet ik ook een woonadres in die studentenstad hebben. Dus kan alleen gratis in de uni bieb en korting op een patatje op stadion. Maar studie zelf betalen is al duur genoeg dus pak alles mee.
Gewoon doen. Altijd gemakkelijker dan onderhandelen over een lagere prijs, toch ? Weet je in elk geval zeker dat je kapper dus altijd te duur was, als het ook voor minder kan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:jsv schreef op 23 september 2013 @ 23:40:

Tja, dat kreng heb ik ook maar ja, moet studie zelf betalen en alles wat er bij komt. [...]Als je boven het grensbedrag uitkomt is het fiscaal aftrekbaar maar dat weet je denk ik al.
kom ik in mn derde jaar nog achter allerlei handige weetjes over studenten kortingen..

Nog geen 40+ maar ga aardig de richting op van de 40..
Jullie hebben mij overtuigd ik ga mijn pas gebruiken!

Weet dat ik echt heel veel mazzel heb dat mijn werkgever alles betaald.

Gr. Maclover
Tuurlijk, gewoon gebruiken! Sommige kortingen hebben wel eens voorwaarden, waaronder een leeftijdsgrens, maar als die er niet is, mooi voor jou! Het feit dat je niet zelf betaald doet er niet toe, alle studenten waarvan de ouders alles betalen krijgen de korting toch ook?
Ik studeerde op een gegeven moment ook nog toen ik werkte. Ik verdiende prima, en gebruikte mijn korting dus vaak niet. Vond dat niet nodig. Daar is die korting niet voor bedoeld. Het is je goed recht er wel gebruik van te maken natuurlijk, maar ik houd daar niet zo van persoonlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven