Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.

Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)

Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!

Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Bumba, heb je maar één offerte aangevraagd?

Ik adviseer je om nog minimaal twee andere bedrijven te vragen.

Schoonmoeder had ook zo' n klus en dat ging volgens offerte 6000 kosten. Uiteindelijk gedaan door een ander bedrijf voor ongeveer de helft. ( en keurig netjes hoor, geen klachten)

Je kunt je geld maar één keer uitgeven, ga niet zomaar akkoord en vraag bij nog twee bedrijven offerte aan!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ow we zitten alweer in de 3e week. Wat gaat het hard.

Ik zal vanavond dan 50 overmaken.

@bumba wat vervelend zeg. Dat soort ongein vind ik ook altijd vervelend. Ik hoop dat het meevalt qua reperatiekosten.
quote:lientje69 schreef op 19 januari 2016 @ 16:08:

Bumba, heb je maar één offerte aangevraagd?

Ik adviseer je om nog minimaal twee andere bedrijven te vragen.

Schoonmoeder had ook zo' n klus en dat ging volgens offerte 6000 kosten. Uiteindelijk gedaan door een ander bedrijf voor ongeveer de helft. ( en keurig netjes hoor, geen klachten)

Je kunt je geld maar één keer uitgeven, ga niet zomaar akkoord en vraag bij nog twee bedrijven offerte aan!

Morgen komen er inderdaad nog twee bedrijven. Alleen ik had ook al bij vereniging eigen huis gekeken en ik ben bang dat het toch wel rond die prijs zal gaan worden...

Maargoed, even afwachten... Ik hoop dat een ander bedrijf beter nieuws heeft!
quote:Bumba1985 schreef op 19 januari 2016 @ 15:01:

Ik heb FF een dipje. Gister een offerte gekregen voor ons dak dat lek is. Ruim ¤8000! Dus is al ons spaargeld dan weg en wordt dat terug sparen keiharde noodzaak.

En dus niet meer om lollig de hypotheek af te lossen. Ik ben verdrietig :(

O M G!!

Prrrr, mauw miawwwww.
Oh wat erg Bumba, ik hoop echt voor je dat je een betere offerte krijgt. Wat een nachtmerrie, wij hébben niet eens zoveel spaargeld.
Ja, het is inderdaad echt niet cool gewoon.... Aan de andere kant als het voor iets leuks was geweest had ik het veel minder erg gevonden, maar een nieuw dak is gewoon niet echt leuk ofzo. Ik geef het liever aan iets anders uit

Maargoed, na de eerste schrik moeten we het straks toch weer gaan aanzuiveren, dus wij hebben een doel voor de rest van het jaar. Moet vast lukken.... Misschien maar niet op vakantie enzo. Het zij zo.

Ik zei trouwens dat we de offerte gister hadden gekregen. Snap niet waarom ik dat schreef.... Het was vanochtend. Dus ik zat net nog flink in de mineur stemming. Maar gelukkig nooit lang
Bumba, ik zal voor je duimen dat de andere offertes lager uitvallen!
Ah, Bumba, wat rot.. Dat is noodzakelijk geld uitgeven en niet aan iets leuks..
Jeetje Bumba wat een bedrag. Kan me voorstellen dat je daar even flink van baalt!

Hoop voor jullie dat een andere aannemen (ofzoiets) het goedkoper kan doen. Als scheelt het maar ¤ 1.000,-

Is dan toch maar weer mooi op de spaar gebleven
Oh Bumba, wat een hoog bedrag. Ik hoop dat het morgen lagere bedragen zijn.
Ik krijg normaal altijd salaris op de 20ste maar hoor net dat het nog niet is overgemaakt. bummer, had zin om mijn storting voor de challenge en mijn andere spaarrekeningen. Nu moet ik wachten grrr.

Bumba wat een geld, hoop dat er een gunstigere offerte voor je komt.
Wat raar Runningmonster!

Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik volgende maand een bonus krijg. Heel fijn, vooral omdat ik dat al een jaar of 5 (?) niet gehad had, omdat het wat minder ging met het bedrijf. Gelukkig zit er weer een stijgende lijn in dus.

Dat extra geld gaat naar een (kleine) creditcardschuld die ik nog heb openstaan. Als het goed is heb ik dat eind van het jaar afbetaald en dan in combinatie met het sparen hier en met sparen dat ik via mijn werk begonnen ben, ziet 2016 er financieel gelukkig een stuk beter uit dan het lange tijd geweest is voor ons.
We kregen net een tweede persoon die gaf op rond de ¤2000... Maar die brandt dan over de bestaande bekleding heen. En ik heb net gehoord dat het niet zo handig is om dat te doen... Maarja, wie spreekt nou de waarheid?
Fijn vooruitzicht, Ainne!

Bumba, eerst goed nadenken wat je wilt. Je kunt ook een van de eerdere bedrijven langs kunnen laten komen om te praten over de optie van ¤2000,00. Dingen aan je huis kosten altijd veel geld. Balen is dat.
Yeah, derde offerte binnengekregen: ergens in het midden tussen die hele dure en die hele goedkope. En dan wél ongeveer dezelfde werkzaamheden als die hele dure. Dus ik ben blij OK, het blijft een smak geld, maar hier kunnen we wel mee leven denk ik. Bovendien had ik ook een goed gevoel bij degene die voor de derde offerte langskwam.
Gelukkig maar Bumba!
Prrrr, mauw miawwwww.
Yeah, fijn Bumba!

Zo zie je maar weer. Altijd goed om meerdere offertes aan te vragen.
Ik speel een beetje vals

Ik heb nu 5 weken afgestreept en besloten dat ik voor de ''halve bingokaart'' ga. Ik spaar tot ¤26. Daarna begin ik weer op ¤1,-. Ik krijg de ¤52 niet voor elkaar. Die bedragen zijn echt te hoog voor mij alleen, ook omdat ik al spaar . Maar dit is wel een leuke uitdaging.

Fijn Bumba
Fijn Bumba, dat is beter nieuws.
En ik spaar deze week ¤1, trouwens...
Hahaha gelijk heb je! Fijn dat je een betere prijs hebt gekregen, nog steeds balen natuurlijk, maar ja...
Ik heb nu 4 weken afgestreept: 8, 20, 48 en 52.

Ik spaar trouwens ook gewoon al. Ik probeer mee te doen met alle weken, maar als het niet lukt is het ook niet erg.
Procrastinate now and panic later.
Ik baal nu al dat het in een blikje zit waar ik het niet uit kan halen.... Maar anderzijds is dat goed, dan blijf ik er tenminste af. De nood is nog niet zo hoog dat het open moet, maar soms is cash wel even handig....
Ik heb vandaag 10 euro in mijn spaarblikje gedaan. Nu dus 8, 10 en 20 afgestreept. Hopelijk volgende maand weer iets ruimer (maar de auto moet ook voor onderhoud naar de garage....) dan kan ik met de hogere bedragen beginnen
Vol trots zeg ik:

Ik heb week 1, 2 en 3 afgestreept!

Na januari kan ik weer wat hogere bedragen sparen, heb 2 financiële tegenvallers gehad afgelopen maand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven