Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.



Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)



Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!



Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Handig misschicken, die ga ik gebruiken als bingokaart
quote:Troelalaaaa schreef op 20 december 2015 @ 18:56:

Dat afgesloten blik is een goed idee. Ik ken mensen die stoppen daar steeds kleingeld in. En als het vol is gaan ze naar de bank, laten het automatisch tellen door apparaat en hebben zo een leuk centje op de bank. Lijkt soms heel weinig, maar kan al snel 50 euro zijn.



Dat hebben wij eens gedaan! In de veronderstelling dat het storten van muntgeld gratis was. Totaal niet op gelet dat dat niet zo was. Wij al het muntgeld gestort en toen bleek het 51,80 ofzo te zijn en boven en 50,- betaalde je iets van 2 of 3 euro "sportkosten". Dat was wel een beetje jammer dat we de kleine lettertjes niet eers hadden gelezen.



Gelukkig vond ik diezelfde dag op straat nog een twee euro munt.
quote:NYC schreef op 21 december 2015 @ 08:39:

[...]





Dat hebben wij eens gedaan! In de veronderstelling dat het storten van muntgeld gratis was. Totaal niet op gelet dat dat niet zo was. Wij al het muntgeld gestort en toen bleek het 51,80 ofzo te zijn en boven en 50,- betaalde je iets van 2 of 3 euro "sportkosten". Dat was wel een beetje jammer dat we de kleine lettertjes niet eers hadden gelezen.



Gelukkig vond ik diezelfde dag op straat nog een twee euro munt.

Echt? Ik dacht dat storten 5 of 6 keer per jaar gratis mag.

Idd wel even de kleine letters lezen dan ja.



En anders ga je naar een kroeg of snackbar en wisselt daar in kleine hoeveelheden om. Die zijn dol op kleingeld.
Ja, ik dacht ook dat het een aantal keer per jaar gratis was. Een jaar eerder hadden we ook een plunjezakje muntgeld bij de bank gestort toen iemand dat als kadootje op ons huwelijk had gegeven maar kennelijk hanteert onze bank niet het aantal keer maar een vast bedrag tot wat je kosteloos mag storten. Maar is juist zo leuk om de muntmachine te laten tellen.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie met zoveel willen meedoen!



Het bingo-systeem is inderdaad wel erg handig! Was niet in me opgekomen. Misschien doe ik het ook wel op die manier dan.

Ik kijk er alvast naar uit om ermee te starten!
Ik heb de bingo-kaart uitgeprint. Leuk, leuk, leuk!



Ik ga per week kijken, welke ik kan doorstrepen. Elke maandag ga ik wat in de (virtuele) pot doen.Vandaag begin ik met week 52. Gewoon omdat het kan..
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Marjolein! Dan ben je al van de moeilijkste af, leuk!
Vorig jaar heb ik ook zoiets gedaan, ook met zo'n bingokaart, al vind ik deze mooier!

Ik ben toen ergens in augustus gestrand met een leuk bedrag op spaarrekening, iets met vakantie Dit jaar niet aan gedacht en nu ik dit topic zie het doel om 2016 het weer te gaan proberen.



Wat voor mij wel goed werkte was om in het begin ook te beginnen met de grote bedragen, dus ik deed bijvoorbeeld in week 1 ¤1 en dan in week 2 de ¤52 alvast, zo heb ik het wat meer gespreid, was rentetechnisch ook fijner om in het begin al meer erop te hebben staan (al stelt de spaarrente nu helemaal niks meer voor natuurlijk)
Ik wil hier echt al een paar jaar aan meedoen, maar het lukt me elk jaar niet, omdat ik sowieso aan het begin van de maand al een bedragje spaar en aan het eind van de maand ook. Dus om dan daarbij ook nog eens ¤200 in december te sparen dat wordt lastig. Maar met die bingokaart vind ik eigenlijk wel een heel leuk idee, dus ik ga ervoor dit jaar
Alle reacties Link kopieren
Leuk die bingo kaart! Ik ga hem ook uitprinten :D.
Ik ga ook meedoen!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee. Ik ga ook voor de bingo manier van Soleil.

Heb het al eens eerder gedaan maar toen op de normale manier maar halverwege het jaar hield het toen toch echt op. Kon zulke bedragen niet missen.

Met de bingo manier kan je gewoon de bedragen die je kan missen erin gooien en afstrepen, goh dat ik daar niet aan gedacht heb.

Top idee.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troelalaaaa schreef op 21 december 2015 @ 08:49:

[...]



Echt? Ik dacht dat storten 5 of 6 keer per jaar gratis mag.

Idd wel even de kleine letters lezen dan ja.



En anders ga je naar een kroeg of snackbar en wisselt daar in kleine hoeveelheden om. Die zijn dol op kleingeld.



Bij de Rabo wel.

Ik zie dat altijd in beeld staan als ik pin.

Ik lees altijd: De eerste 6 storingen zijn gratis.



En dat terwijl ze zo goed als nooit storing hebben.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Wat een goed idee!

Ik ga ook meedoen!
Mag je dan ook gewoon als je bijvoorbeeld 2 meevallers in 1 week hebt, dat je die week dan 2 bedragen wegstreept??
Alle reacties Link kopieren
quote:Bumba1985 schreef op 21 december 2015 @ 10:58:

Mag je dan ook gewoon als je bijvoorbeeld 2 meevallers in 1 week hebt, dat je die week dan 2 bedragen wegstreept??Tuurlijk maar ik zou dan 1 voor de week erna bewaren. Zodat je echt elke week een afstreept.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bumba1985 schreef op 21 december 2015 @ 10:58:

Mag je dan ook gewoon als je bijvoorbeeld 2 meevallers in 1 week hebt, dat je die week dan 2 bedragen wegstreept??Ik zou inderdaad ook 1tje bijhouden voor later. Anders lukt het misschien een keer niet en dan zou ik persoonlijk met een naar gevoel achterblijven. :-) Dan liever elke keer wat.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 21 december 2015 @ 09:55:

[...]





Bij de Rabo wel.

Ik zie dat altijd in beeld staan als ik pin.

Ik lees altijd: De eerste 6 storingen zijn gratis.



Bij ons staat de Rabo héél vaak in storing. De dichtstbijzijnde pinautomaat is dan 10 km verderop. Erg vervelend, maar gelukkig kan je tegenwoordig in veel winkels bij pinnen.En dat terwijl ze zo goed als nooit storing hebben.



Ik vind dit wel een heel leuk idee, ga ook meedoen.

Wel op de bingomanier, anders ben ik in week 20 al uitgespaard of misschien nog zelfs eerder al.

De bedragen van december zijn voor ons absoluut niet haalbaar, maar misschien wel op de bingomanier als we eens een extraatje hebben.

Heb de kaart ook uitgeprint.
lientje69 wijzigde dit bericht op 21-12-2015 11:13
Reden: ging iets mis.
% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 21 december 2015 @ 11:00:

[...]





Tuurlijk maar ik zou dan 1 voor de week erna bewaren. Zodat je echt elke week een afstreept.



Hoeft toch niet persé?



Als ik eens een keer een meevaller van 100 euro heb, streep ik denk week 50 en 51 weg (leg ik er een euro bij)

Die hoge weken ga ik anders waarschijnlijk niet eens halen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Leuk idee, ik zou het ook andersom doen eerder.



Ik doe zelf niet mee, spaar al genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk idee! Nog nooit eerder gehoord ook. Ik ga meedoen!
OMG
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 21 december 2015 @ 11:15:

[...]





Hoeft toch niet persé?



Als ik eens een keer een meevaller van 100 euro heb, streep ik denk week 50 en 51 weg (leg ik er een euro bij)

Die hoge weken ga ik anders waarschijnlijk niet eens halen.



Zeg ik toch ook niet dat het perse moet.

Daarom zeg ik ook tuurlijk.

Ja dat kan.



Maar ik zou het niet doen.

Juist door elke week weg te strepen krijg je er routine in. Anders ga je zeker weten soms overslaan. Het idee is juist dat je er regelmaat in krijgt en daarom elke week doet.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
MadameQetesch, ik snap het idee van de regelmaat, maar bij mezelf kan ik al zeggen dat dat waarschijnlijk niet altijd haalbaar is. Zéker niet bij de hogere bedragen. Voor mezelf ga ik dan maar vanuit,(omdat ik gewoon weinig kan sparen helaas) dat alles wat er uiteindelijk, al dan niet op de bingomanier, in dat potje terecht komt mee is genomen.

Voor mij is de bingokaart een uitkomst, en of er dan een regelmaat of niet in zit, elk cijfer dat ik afstreep is er weer één. Eentje dichter bij een vol spaarpotje.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ja zo kan iedereen het op zijn eigen manier doen.

Ik weet van mezelf dat ik wel echt de regelmaat moet hebben van elke week, vaste dag. Anders gaat het na een paar weken al mis. Ik moet de routine erin hebben.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, ik ging eerst voor het getal van de maand maar word ook wel enthousiast van de bingo die iedereen kiest.

Omdat ik de bedragen vrij hoog vind en dat waarschijnlijk niet haal doe ik alles door de helft. Dus maak de bingo van 0,50 tot 26,50. Misschien ook een idee voor anderen die denken dat ze de kaart anders niet vol krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven