Geld & Recht alle pijlers

Aangifte doen?

22-06-2015 06:43 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend heeft een familielid mijn auto flink beschadigd. Grote kans dat de reparatiekosten groter zijn dan de waarde van de auto :S Ongelukje kan gebeuren natuurlijk maar ik denk dat er opzet in het spel is. De schade is te groot voor een ongelukje. Nu denk ik erover om aangifte te doen. Maar kan ik voldoende bewijzen dat het vernieling is?

De relatie met dit familielid is uitermate slecht. Hij maakt overal een probleem van. Ook bijvoorbeeld over de plek waar ik mijn auto parkeer. Dit is op het terrein van familie. Hij heeft hier materieel staan voor zijn bedrijf. Hij heeft mijn auto al meerdere keren klem gezet zodat ik niet weg kon of niet kon parkeren. Hier heb ik foto's van.

Afgelopen vrijdag avond was hij met een heftruck hout aan het verplaatsen. Ik hoorde veel herrie en ik heb nog even door het raam gekeken. Van waar ik stond zag ik hem met een deel van het hout langs de auto rijden. Ik heb hem niet daadwerkelijk de schade zien rijden. Dat zag ik de volgende dag pas toen ik aan de andere kant van mijn auto kwam. Hij heeft de auto van onder tot boven beschadigd. De kleur van het hout is heel duidelijk te zien op de deuken en krassen.

Melding bij de verzekering maken zou je zeggen. Helaas ontkent hij alle betrokkenheid. Ik rij dagelijks met een heftruck en kan niet geloven dat hij dit niet gezien zou hebben. Je zit er met je neus bovenop en je ziet het echt wel als je iets raakt. En zeker al je een auto total los rijdt. Daarnaast zal hij zoiets nooit toegeven. Hij zal er alles aan doen om mij met de kosten te laten zitten.

Wie heeft ervaring met politiezaken en kan inschatten of het nut heeft om aangifte te doen? Ik besef me dat opzet moeilijk te bewijzen is.
Fijne familie is het idd niet. Ik ga toch proberen om hem aansprakelijk te stellen ipv de landbouwvoertuig verzekering van mijn ouders. Volgens de Jurofoon, politie en mijn eigen verzekeraar is dat mogelijk. Wel moet er voldoende bewijs zijn. Ondertussen heeft hij toegegeven de schade gemaakt te hebben. Daar zijn getuigen van. Hij wil alleen niet meewerken aan de afhandeling.
Wat een eikel zeg. Hoop dat je toch de schade vergoed krijgt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven