Geld & Recht alle pijlers

aangiftes op mijn naam

17-04-2012 13:07 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik ben erachter gekomen dat er onder mijn naam dingen verkocht zijn door een louche bedrijf. Ook mijn rekening- en adresgegevens waren gestolen. Hoe kan ik er nu achterkomen of er aangiftes op mijn naam staan? kan je hiervoor langs bij het politiebureau of staat dat ergens geregistreerd. Weet iemand hoe dit zit?

Ook mijn legitimatiebewijs is gebruikt. Kan ik nagaan bij BKR wat er allemaal geregistreerd staat op mijn sofinummer en legitimatiebwijs?

alvast bedankt!
Ik zou persoonlijk niet zelf verder gaan zoeken.

Ik denk dat je zelf ook niet veel zal kunnen vinden.

Want ik weet het sofi nummer van mijn vriend uit m'n hoofd,

het lijkt mij niet dat ik zomaar al zijn gegevens op kan vragen of zoeken

Ik zou al het bewijs dat je hebt, verzamelen en naar de politie gaan.

Die zullen wellicht sneller en makkelijker dingen kunnen vinden.
.
Ja waarom ga je niet naar de politie?
Ik zou inderdaad naar het politiebureau gaan een aangifte doen van identiteitsfraude.
http://www.overheid.nl/identiteitsfraude
verba volant, scripta manent.
Als je rekeningnummer door hun is gebruikt, dan heb je nu dus dat geld op je rekening staan.
En hoe komen ze aan je identiteitsbewijs?
Raar verhaal, zeer raar verhaal
ik wil echt niet teveel op details in gaan, omdat ik bang ben dat ze het lezen.

maar kort: ik werkte bij een bedrijf, moest daar dingen inleveren zoals kopie legitimatie, rijbewijs en bankpas. en daar is fraude mee gepleegd. ik heb niks op mijn rekening staan want dat ging allemaal via paypal enzovoort.
quote:MEFS schreef op 17 april 2012 @ 13:24:

Raar verhaal, zeer raar verhaal ja, ik begrijp het echt dat je dat denkt. en ik vind het zelf ook vreselijk! want wie weet wat er allemaal nog op mijn naam staat. Ik zag ook al betalingen via GVK staan.
Den wordt het tijd dat je aangifte gaat doen van identiteitsfraude. Bel nu het politiebureau voor het maken van een afspraak. Neem eventuele bewijzen mee.
Als dit allemaal klopt zou ik als de sodomieter aangifte doen. Zelfs met aangifte kan er veel naarigheid op je dak komen. Doe dat liever gisteren dan vandaag.
quote:helpme1 schreef op 17 april 2012 @ 13:25:

maar kort: ik werkte bij een bedrijf, moest daar dingen inleveren zoals kopie legitimatie, rijbewijs en bankpas. en daar is fraude mee gepleegd. ik heb niks op mijn rekening staan want dat ging allemaal via paypal enzovoort.

Tja, het inleveren van dit soort dingen is niet echt vreemd te noemen. Al was het maar omdat een wettelijke verplichting is...

Heb je nog meer concrete aanwijzingen waardoor jij denkt dat er identiteitsfraude gepleegd is?
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
nou, het begon met paypal, daar kwam ik achter. en toen ben ik verder gaan bellen en kijken en toen scheen er allemaal adressen geregistreerd te staan en creditcards.

Oke, bedankt voor alle hulp! Ik ga het regelen!
quote:helpme1 schreef op 17 april 2012 @ 13:26:

[...]

ja, ik begrijp het echt dat je dat denkt. en ik vind het zelf ook vreselijk! want wie weet wat er allemaal nog op mijn naam staat. Ik zag ook al betalingen via GVK staan.Wat is GVK? En hoe kan je dat zien dan als er op jouw rekening verder niks gebeurt?
Je moet inderdaad je een kopie van je identiteitsbewijs afgeven bij een bedrijf als je daar werkt. Daar is niks vreemds aan. Maar hoe kom je er bij dan dat zij aan de haal zijn gegaan met jou gegevens. Wijst het naar dit bedrijf dan?
Het GVK is zo'n western union of zo, die je op het station vaak ziet! Ik ben erachter gekomen, doordat er bij paypal stond, deel betaald paypal, andere deel GVK. Dat stond ik een comment naar een ?klant? denk ik

ja, alles wijst naar dit bedrijf, je kan op paypal meerdere adressen opgeven en ik heb er nu 5 staan en 1 is dus het bedrijf waar ik werkte.
quote:jojanneke66 schreef op 17 april 2012 @ 13:28:

[...]

Tja, het inleveren van dit soort dingen is niet echt vreemd te noemen. Al was het maar omdat een wettelijke verplichting is...

Heb je nog meer concrete aanwijzingen waardoor jij denkt dat er identiteitsfraude gepleegd is?nou een kopie id kaart inleveren ja dat is verplicht, maar je id kaart, rijbewijs en bankpas inleveren? nee dan hadden er toch wel wat bellen moeten gaan rinkelen.
rijbewijs was bewijs voor reiskostenvergoeding.

ja, ik vertrouwde het gewoon toen. Niks aan de hand. verder daar best goed kunnen werken. Mja, ik heb er wel van geleerd!
waarom moest je je bankpas inleveren? Dat vind ik wel vreemd hoor! Reknr is okee, maar bankpas? of kopie daarvan? vaag
Heb even geloept, maar sorry kan het niet helemaal serieus nemen. Je bent al 7 jaar afgekeurd, maar hebt volgens een ander topic vorig jaar gewerkt bij een bedrijf gewerkt (waarschijnlijk zelfde bedrijf?) waar men geen belasting afdroeg? en nu dit?
quote:helpme1 schreef op 17 april 2012 @ 13:35:

Het GVK is zo'n western union of zo, die je op het station vaak ziet! Ik ben erachter gekomen, doordat er bij paypal stond, deel betaald paypal, andere deel GVK. Dat stond ik een comment naar een ?klant? denk ik.

Je bedoelt GWK? En als dat paypalaccount aan je bankrekeningnummer is gekoppeld kun je toch over dat geld beschikken? Of het terug laten storten?

Raaarr verhaal inderdaad.
O, en als er aangifte tegen je is gedaan komt de politie vanzelf een keer opheldering vragen bij je. Ik krijg alleen eerder de indruk dat je zelf de boel hebt geflest, en nu probeert onder die aangiftes uit te komen.
dat is gewoon echt niet waar! vind dat dat niet gezegd hoeft te worden. ik ben gewoon opgelicht, op meerdere vlakken, dat is gewoon heel erg! vroeg hier gewoon om raad en jullie hebben me goed geholpen. dankje daarvoor. ga zometeen naar het bureau om aangifte te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven