Geld & Recht alle pijlers

advies gevraagd

26-10-2016 10:28 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg nu hulp vanwege mijn schulden. Maar ben wel huiverig. Ik sta nog niet via de kantonrechter onder bewind, ook nog niet onder budgetbeheer dit is allemaal in aanvraag. Het enige wat ik nu al kan doen is elke mail/brief doorsturen naar de desbetreffende man die alles oplost.

Hij heeft energiemaatschappij geregeld, wat het maatschappelijk werk niets mee kon doen + bewindvoerder vanuit maatschappelijk werk kon er niets aan doen. Degene die ik dus gevonden heb wel. Ook andere regelingen zijn al goed getroffen. Voel me er erg zeker en vertrouwd in!

Alleen nu is er iets wat ik mij even afvraag. Hij gaat proberen kwijtschelding gemeentelijke belastingen aan te vragen. (Ik heb gevraagd alles uit handen te laten nemen omdat ik die stress er niet bij kan hebben. Dit doet hij dus ook perfect en regelt alles). Alleen nu vraagt hij dus om mijn digid gegevens, want anders kan je niet inloggen bij die instantie om de aanvraag kwijtschelding te doen..

Dit vind ik toch een beetje "eng" ook al zal ik straks ook niet meer in mijn eigen digid kunnen lijkt me als ik onder bewind sta?

Is dit gewoon verstandig om te doen? Ik hoor graag van jullie.

Graag de OP niet quoten vind het privacy dus na duidelijke antwoorden wil ik het weghalen!
Ai nee dat zeker niet doen. Kun je het niet zelf doen waar hij bij is?

Is dit een erkend persoon die dit doet?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Als je het echt niet wil, kun je er ook naast gaan zitten als hij dit soort dingen doet. Dan kun je zelf inloggen en meekijken en leer je er ook wat van voor als je het later zelf moet doen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Nee, nooit je eigen Digid weggeven! Je kunt iemand machtigen. Dan is er altijd duidelijk dat iemand anders namens jou tekent, in plaats van dat je het zelf gedaan hebt. Mocht er iets misgaan, dan is dat te traceren. Voordeel is ook dat je kunt machtigen voor specifieke diensten, dus alleen voor contact met de gemeente, of voor de aangifte van een specifiek jaar.

https://machtigen.digid.nl/
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
En waar heb je die man gevonden dan?
Nou daar zou ik niet aan beginnen.

Tevens kan je kwijtschelding van de gemeente belasting via papier doen ipv digitaal. Kwestie van alle formulieren ophalen.

Als hij niet kan haal jij het op en breng het bij hem langs.
quote:Monatala schreef op 26 oktober 2016 @ 10:30:

Als je het echt niet wil, kun je er ook naast gaan zitten als hij dit soort dingen doet. Dan kun je zelf inloggen en meekijken en leer je er ook wat van voor als je het later zelf moet doen.Ik weet hoe het moet dat is het punt niet, het punt is dat ik het even niet wil en rust nodig heb.
Handigmetgeld, dankjewel dat wist ik nog niet ga ik dat gewoon doen.
quote:handigmetgeld schreef op 26 oktober 2016 @ 10:30:

Nee, nooit je eigen Digid weggeven! Je kunt iemand machtigen. Dan is er altijd duidelijk dat iemand anders namens jou tekent, in plaats van dat je het zelf gedaan hebt. Mocht er iets misgaan, dan is dat te traceren. Voordeel is ook dat je kunt machtigen voor specifieke diensten, dus alleen voor contact met de gemeente, of voor de aangifte van een specifiek jaar.

https://machtigen.digid.nl/Dit, machtig hem als je dat wil, maar nooit je eigen gegevens geven.
Straks vraagt hij van alles aan met jouw digiD
Wat handigmetgeld zegt; je moet die man machtigen, en zeker niet je eigen inloggegevens aan hem geven.

Overigens heb ik er een hekel aan als TO's hun OP verwijderen. Als je het vaker doet kan het je een ban opleveren.
Zie de reactie van Handigmetgeld.

Nooit je eigen DIGID gegevens doorgeven maar altijd via een machtiging werken. Dan blijft duidelijk wie wat gedaan heeft! Altijd fijn al er achteraf toch iets niet goed is gegaan.

https://www.digid.nl/machtigen/
quote:Tr0tter schreef op 26 oktober 2016 @ 10:34:

Wat handigmetgeld zegt; je moet die man machtigen, en zeker niet je eigen inloggegevens aan hem geven.

Overigens heb ik er een hekel aan als TO's hun OP verwijderen. Als je het vaker doet kan het je een ban opleveren.ik zit hier al 5 jaar nog nooit gedaan dus zal toch wel mee vallen
quote:zwitsal_nijntje schreef op 26 oktober 2016 @ 10:31:

[...]

Ik weet hoe het moet dat is het punt niet, het punt is dat ik het even niet wil en rust nodig heb.

Je 'wil het even niet'?

Sorry hoor maar je hebt jezelf enorm in de nesten gewerkt, geef jezelf een schop onder de kont en zorg dat je hier zo snel mogelijk uitkomt!

Neem je verantwoordelijkheid.

Werk je?
quote:Taralina schreef op 26 oktober 2016 @ 10:35:

[...]

Je 'wil het even niet'?

Sorry hoor maar je hebt jezelf enorm in de nesten gewerkt, geef jezelf een schop onder de kont en zorg dat je hier zo snel mogelijk uitkomt!

Pardon? Misschien niet oordelen als je ergens geen weet van hebt.

Ik wil & kan het niet. Als ik deze stress erbij heb kan ik niet werken aan mijn herstel, kan ik er niet bij werken. Dan kan ik mij niet meer focussen, dáárom heb ik gekozen voor deze hulp die bij MIJ past, waardoor ik nog gewoon kan werken + aan mijn herstel kan werken. Daarom. Als alles weer beter gaat opgelost is kan ik het gewoon weer zelf oppakken. Maar nu gewoon NIET.
quote:Taralina schreef op 26 oktober 2016 @ 10:35:

[...]

Je 'wil het even niet'?

Neem je verantwoordelijkheid.

Werk je?Wel lekker makkelijk toch een ander jou bende op laten ruimen?
Natuurlijk werk ik en zoveel mogelijk ook dit omdat ik mijn eigen problemen wil oplossen dáárom. En niet zoals vele zeggen blijf thuis zitten na 3 jaar ben je toch schuldenvrij. Néé ik probeer zoveel mogelijk te werken om het zelf af te laten betalen door degene die mijn geld straks beheerd
quote:Cathelyne schreef op 26 oktober 2016 @ 10:37:

[...]

Wel lekker makkelijk toch een ander jou bende op laten ruimen?hij word er toch voor betaald
quote:Cathelyne schreef op 26 oktober 2016 @ 10:37:

[...]

Wel lekker makkelijk toch een ander jou bende op laten ruimen?Nou niet zo gemeen doen hoor. Soms heb je even wat hulp nodig toch? Daar zijn die mensen voor.
Die kwijtschelding aanvragen bij de gemeente had toch allang geregeld kunnen zijn? Waarom bied een "vreemde"zich aan om je zaken te regelen?

Dit klinkt niet goed.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 26 oktober 2016 @ 10:39:

[...]

hij word er toch voor betaaldMoet je dat zelf betalen terwijl je al in de shit zit??
bij machtiging staat helaas niet het kopje gemeentelijke belastingen. Wat nu?
quote:siriusblack schreef op 26 oktober 2016 @ 10:42:

[...]

Moet je dat zelf betalen terwijl je al in de shit zit??als je een uitkering hebt betaald de gemeente het via bijzondere bijstand, en als je werkt moet je zelf geld afdragen of nou ja dat doen hun dan voor je de bewindvoerder.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 26 oktober 2016 @ 10:42:

bij machtiging staat helaas niet het kopje gemeentelijke belastingen. Wat nu?Kan je geen ouderwets papieren versie kwijtschelding halen bij de gemeente? En dan samen invullen?
Maar dat geld kun je toch veel beter gebruiken??? Ik snap het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven