Geld & Recht alle pijlers

Afdingen bij juwelier?

05-05-2012 10:12 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb mijn oog laten vallen op de nieuwe collectie van ti sento sieraden. Misschien dat ik 1 duurdere of 2 iets goedkopere ringen wil kopen. Het gaat dan om 170 voor 1 zilveren ring of 50-100 voor een goedkopere ring, per stuk dus.

Nu zit ik mij serieus af te vragen of het wel of niet "done" is om af te dingen bij een juwelier.

Wat zouden jullie doen?
Het kan wel, maar persoonlijk zou ik het op dit bedrag niet doen. Vind het niet echt een bedrag waar veel vanaf kan.
Mij lijkt dat niet kunnen.

Je gaat in de supermarkt of in een kledingwinkel toch ook niet afdingen op je brood of broek?

Het zijn gewoon prijzen die ervoor betaald moeten worden lijkt mij
Je bent niet in beverwijk..
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Bij dure maatpakken kan je nog wel eens iets van een stropdas regelen, mijn ex kreeg dat nog wel eens voor elkaar. Maar dan hebben we het over bedragen ver boven wat je nu noemt. Ik zou je als juwelier zijnde echt uitlachen als je van dit bedrag iets af zou willen snoepen.
Ik ding alleen af als ik honderden euro's in één winkel uitgeef op verschillende artikelen. Met wisselend succes, maar niet geschoten is altijd mis
Ga in therapie!
Wat is er met Beverwijk?
Ga in therapie!
Denk je dat je korting kan krijgen omdat je zo'n goede en trouwe klant bent? Voor een bedrag van 100 a 170 euro? Ik denk dat je hoogstens een zilverpoetsdoek cadeau kunt krijgen, omdat het meimaand-actiemaand is bijvoorbeeld.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nouhooou, er zijn wel degelijk juweliers waarbij je een beetje af kunt dingen (vooral als het over een groot bedrag gaat, niet om een ringetje van 100 euro of zo). Toevallig heb ik pas een gesprek daarover gehad met een juwelier. Hij deed het niet maar gaf aan dat sommige juweliers het wel doen. Maar volgens hem gooien ze er dan sowieso een extra marge bovenop, dus uiteindelijk maakt het dan niet echt uit.

Niet mis mee, als jet het op een beleefde manier doet, nee heb je, ja kun je krijgen.
Als je een loeidure ring koopt kan het wel, maar zo'n Ti Sento is een goedkoop geval waar ze zelf al weinig winst op maken.

Niet doen dus. Of nou ja, je kunt het doen, maar sta niet raar te kijken als je keihard wordt uitgelachen.
Je kan het altijd proberen. Ik zou het zelf niet doen, tenzij die een kraampje op de markt heeft , maar zelfs dat durf ik nooit. Vroeger wel maar tegenwoordig niet meer.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Bij zo'n bedrag... nee.

Mijn ex was een ster in afdingen. Hij heeft bij een juwelier twee horloges van Tag Heuer mee kunnen nemen voor ¤2900 (was eerst 3700). Het ging overigens wel om de lijn van het jaar ervoor, dus niet het nieuwste model.
In beverwijk kan je afdingen Dubiootje
Wist niet eens dat het kon. Ik betaal altijd netjes het bedrag op het prijskaartje. Maar dat zijn inderdaad bedragen van onder de 100 euro
quote:Lizzl schreef op 05 mei 2012 @ 10:22:

Bij zo'n bedrag... nee.

Mijn ex was een ster in afdingen. Hij heeft bij een juwelier twee horloges van Tag Heuer mee kunnen nemen voor ¤2900 (was eerst 3700). Het ging overigens wel om de lijn van het jaar ervoor, dus niet het nieuwste model.Kijk, nu hebben we het over echte prijzen.
quote:mali30 schreef op 05 mei 2012 @ 10:23:

In beverwijk kan je afdingen Dubiootje Op de Beverwijkse Bazar dan, de normale juweliers zullen je ook uitlachen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hmm ja, inderdaad, het bedrag is niet zo hoog. Maar ik las ergens dat ti sento de prijzen van hun charming reeks heeft verlaagd omdat het toch wat te duur in de markt is gezet.

En daarbij, het gaat om zilver. Zo duur kan dat toch niet zijn. Je betaalt gewoon een hoop meer voor de naam.

Laatst had een juwelier een aanbieding, 20 % op alle sieraden korting. Dush, vandaar dat ik dacht dat er nog best wel wat af kon. Helaas had ik net die aanbieding gemist. Maarrr, ik denk dat ik dan toch maar niet ga vragen, ik wil liever niet uitgelachen worden:)
Je zou het kunnen proberen. Er is meestal wel wat mogelijk, ook voor kleinere bedragen. Mijn vriend doet het weleens in gewone winkels, ook in kledingwinkels, en hoewel ik dan altijd even wegloop , lukt het hem zo goed als altijd.
ik krijg altijd 40% kortingh van mijn zus die een juwelierszaak heeft. Dus er zit best wat marge op.
Haha, het is dus toch waar dat mannen veel betere onderhandelaars zijn. Ik zou mij ook schamen, en heb moeite met het te vragen.
Ik bedoel ook de bazar Him
Die bedragen die je noemt valt nou niet bepaald onder tientjeswerk, vind het een heel bedrag om uit geven, ( dan heb ik het over 170¤) dus zo gek vind ik het niet. Niet geschoten, altijd mis toch?

Vraag gewoon of er ook te praten valt over de prijs, dan merk je het snel genoeg.
Ik zou het gewoon proberen.

Heb vorige week in een sieradenwinkel een ketting voor ¤ 25 ipv ¤ 50 meegekregen.

Had de ketting een paar weken geleden al gezien en raakte toen in gesprek met de eigenaar.

Heb toen aangegeven dat ik de ketting erg mooi, maar toch te duur vond.

Vorige week toch weer even gaan kijken en de eigenaar kon zich nog herinneren dat ik al eerder naar de ketting gekeken had.

Opnieuw aangegeven dat ik de ketting erg mooi, maar te duur vond en de eigenaar gaf toen aan dat hij er wel een mooi prijsje van wilde maken en ik de ketting voor ¤ 25 mee mocht nemen.
Beverwijk it is
Ga in therapie!
Ik zou het ook zeker proberen. Zo hebben we op onze (heel simpele gouden) trouwringen ook korting gevraagd en 10% gekregen. Als je het niet vraagt krijg je het zéker niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven