Geld & Recht alle pijlers

Afdingen bij juwelier?

05-05-2012 10:12 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb mijn oog laten vallen op de nieuwe collectie van ti sento sieraden. Misschien dat ik 1 duurdere of 2 iets goedkopere ringen wil kopen. Het gaat dan om 170 voor 1 zilveren ring of 50-100 voor een goedkopere ring, per stuk dus.

Nu zit ik mij serieus af te vragen of het wel of niet "done" is om af te dingen bij een juwelier.

Wat zouden jullie doen?
Ja das waar, ik denk dat ik het even afwacht, wie er tegenover me staat en of ik er een goed gevoel bij heb.

Bedankt voor jullie reacties!
Op dergelijke items zit niet veel marge voor de juwelier hoor.

Ja, je betaald veel voor de merknaam, maar je vergeet dat vanaf de inkoop van het zilver er nog een aantal tussen zitten die eraan moeten verdienen, niet alleen de juwelier.

Maar goed, je kan het altijd proberen.
quote:Pieter_D schreef op 05 mei 2012 @ 10:31:

ik krijg altijd 40% kortingh van mijn zus die een juwelierszaak heeft. Dus er zit best wat marge op.Hmm, nee hoor. Je zus verdient er dan vrij weinig aan. Ze is gewoon aardig voor je
Ik heb een tijdje in een winkel gewerkt (geen juwelier) waar mensen korting vroegen op een bedrag zoals dat wat jij uit wilt geven. Vaak was de winst op zo'n bedrag dan iets van 20 euro, daarvoor moest ik soms een half uur of langer uitleg geven over het artikel.

tja, dan kan je er wel iets vanaf doen, maar een winkelier doet dit werk niet uit liefdadigheid, maar hij moet er ook gewoon van leven. Op dit moment hebben de winkels het toch al moeilijk om te blijven bestaan.

Als je voor veel meer geld, en vooral ook als meerdere artikelen in een keer wilt kopen dan zou je het kunnen doen, maar bij dit bedrag vind ik van niet.
Gewoon proberen hoor. Wij hebben op de prijs van onze trouwringen ook kunnen afdingen bij de juwelier. En die ringen waren helemaal niet zo duur.

Bij mijn weten is afdingen bij een juwelier helemaal niet zo gek, dus ik begrijp eigenlijk niet waar al die reacties vandaan komen die het je afraden.

Zeker als je gelezen hebt dat dat merk zijn prijzen heeft verlaagd en als er ook nog net een kortingsactie is geweest, dan heb je best een goed verhaal om het mee te proberen.
quote:mamsky schreef op 05 mei 2012 @ 11:22:

tja, dan kan je er wel iets vanaf doen, maar een winkelier doet dit werk niet uit liefdadigheid, maar hij moet er ook gewoon van leven.

Dan kan die winkelier dat gewoon zeggen, lijkt me.

Het lijkt me niet dat Lightsout dat van tevoren al voor de juwelier in moet vullen en daarom de vraag maar helemaal niet moet stellen. Lightsout hoeft natuurlijk niet uit liefdadigheid voor de juwelier teveel te gaan betalen. Bij een juwelier is een vraag om korting helemaal niet gek. Ook niet als je 150 euro besteedt.

Laat je nog weten wat je te horen kreeg, Lightsout?
Je bent altijd vrij om het te proberen, lager bieden staat geen straf op.

Bedenk wel dat het jou geld is, en de juwelier graag wil verdienen, hij neemt liever met een tientje minder genoegen dan dat je zonder te kopen de winkel weer uti loopt.

Afdingen kun je altijd en overal proberen.
Ik heb het wel eens bij Siebel geprobeerd, maar daar doen ze het niet. In plaats daarvan gaf het personeel aan, dat we moesten wachten op een kortingsactie.

Die hebben ze regelmatig, en toen kochten we daar een ring van 1000, en daar ging maar liefst 250 euro af.

Schrijf je in op de nieuwsbrief van een paar juweliers, et voila.
Snoezeman lulde bij de Livera een tientje van een badjas af.....
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Mijn man doet het ook weleens, maar niet op zulke bedragen. Pas bij de 300 euro of hoger ga ik af proberen te dingen. Vind het op dit bedrag gewoon wat sloeber overkomen. Je lult er misschien 2 tientjes vanaf, daar ga ik geen moeite voor doen.
Wij krijgen zo 10-20% korting bij de juwelier hier, vaste klant...maar dat gaat wel om andere bedragen, raymond weil horloges van tussen 3200 en 5400 euro. Dan is er ook wle meer marge
Op zo'n bedrag kun je eens tussen neus en lippen vragen of er nog iets van afkan, maar ik zou niet al te veel verwachten.

Op dure horloges (>2500 EUR) kun je altijd 10-20% afdingen. Vrijwel alle juweliers zetten de adviesprijzen erbij, maar daarin zit heel veel speelruimte. Klanten hebben graag het idee dat ze een koopje opdoen, maar eigenlijk is die korting standaard ingecalculeerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven