Afgunst?
zaterdag 8 oktober 2016 om 04:05
quote:Loferia schreef op 08 oktober 2016 @ 03:32:
vandaag ook een feestje, iemand werd er zo neer gezet.. ik beet op mijn lip.. deze dame heeft een achtergrond van mishandeling daar kan ik een boek over schrijven, maar nog werd ze aangevallen, diep triest.Hoe werd ze neergezet en op welke manier werd ze aangevallen dan?
vandaag ook een feestje, iemand werd er zo neer gezet.. ik beet op mijn lip.. deze dame heeft een achtergrond van mishandeling daar kan ik een boek over schrijven, maar nog werd ze aangevallen, diep triest.Hoe werd ze neergezet en op welke manier werd ze aangevallen dan?
zaterdag 8 oktober 2016 om 08:09
zaterdag 8 oktober 2016 om 08:18
Niet echt herkenbaar. Ik ken weinig pochende mensen, maar dan nog. Als iemand het om welke reden dan fijn vindt om wel ergens over te gaan lopen pochen, wil dat nog niet zeggen dat andere mensen daar afgunstig om worden. In sommige gevallen zullen ze misschien denken: "dat zou ik ook wel willen" maar ik denk dat men er in de meeste gevallen weinig van vindt of meer iets heeft van: ieder zijn keuze etc.
zaterdag 8 oktober 2016 om 08:42
In mijn omgeving wordt gelukkig weinig gepocht. Dat gezegd hebbende: ik kan oprecht genieten van mensen die heel trots vertellen over dat ze iets bijzonders hebben bereikt of eindelijk een felbegeerde aankoop hebben kunnen doen ofzo. Als het altijd alleen maar om geld gaat, dan heeft het weinig inhoud. Maar meestal zit er een verhaal achter het geld, alleen dat moet je dan wel willen horen.
zaterdag 8 oktober 2016 om 09:08
quote:Loferia schreef op 08 oktober 2016 @ 03:32:
vandaag ook een feestje, iemand werd er zo neer gezet.. ik beet op mijn lip.. deze dame heeft een achtergrond van mishandeling daar kan ik een boek over schrijven, maar nog werd ze aangevallen, diep triest.Door wie en waarop werd ze aangevallen?
vandaag ook een feestje, iemand werd er zo neer gezet.. ik beet op mijn lip.. deze dame heeft een achtergrond van mishandeling daar kan ik een boek over schrijven, maar nog werd ze aangevallen, diep triest.Door wie en waarop werd ze aangevallen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 8 oktober 2016 om 09:37
quote:Loferia schreef op 08 oktober 2016 @ 03:32:
vandaag ook een feestje, iemand werd er zo neer gezet.. ik beet op mijn lip.. deze dame heeft een achtergrond van mishandeling daar kan ik een boek over schrijven, maar nog werd ze aangevallen, diep triest.
Het ene wordt niet tegen het andere weggestreept; integendeel. Als iemand erg ziek is en die koopt of krijgt het allernieuwste gadget dan is de nijd vaak zelfs nog groter dan wanneer het om een gezond persoon gaat. Mensen bekijken de ander maar oppervlakkig en voelen zelf de aandoening van die persoon niet. De ziekte was een reden om iemand beneden zich te plaatsen (zielig te vinden) maar nu ze dat nieuwe dure gadget (of een hoge uitkering) heeft is ze toch weer beter dan jij en dat irriteert.
Enfin, ik merk nog wel of je dit bedoelde of was het een zaterdagochtendwind.
vandaag ook een feestje, iemand werd er zo neer gezet.. ik beet op mijn lip.. deze dame heeft een achtergrond van mishandeling daar kan ik een boek over schrijven, maar nog werd ze aangevallen, diep triest.
Het ene wordt niet tegen het andere weggestreept; integendeel. Als iemand erg ziek is en die koopt of krijgt het allernieuwste gadget dan is de nijd vaak zelfs nog groter dan wanneer het om een gezond persoon gaat. Mensen bekijken de ander maar oppervlakkig en voelen zelf de aandoening van die persoon niet. De ziekte was een reden om iemand beneden zich te plaatsen (zielig te vinden) maar nu ze dat nieuwe dure gadget (of een hoge uitkering) heeft is ze toch weer beter dan jij en dat irriteert.
Enfin, ik merk nog wel of je dit bedoelde of was het een zaterdagochtendwind.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 8 oktober 2016 om 10:03
quote:-NummerZoveel- schreef op 08 oktober 2016 @ 08:42:
In mijn omgeving wordt gelukkig weinig gepocht. Dat gezegd hebbende: ik kan oprecht genieten van mensen die heel trots vertellen over dat ze iets bijzonders hebben bereikt of eindelijk een felbegeerde aankoop hebben kunnen doen ofzo. Als het altijd alleen maar om geld gaat, dan heeft het weinig inhoud. Maar meestal zit er een verhaal achter het geld, alleen dat moet je dan wel willen horen.
Mooi gezegd! Ik kan ook heel blij zijn voor iemand die trots zijn nieuwe X laat zien.
Maar ik ken dus een stel waar het alleen maar over nieuwe dingen gaat. En hun nieuwe dingen zijn ook altijd beter dan onze nieuwe dingen. Of niet maar dan draaien ze het wel zo dat hun ding beter lijkt. Ze vinden mijn auto armoedig, terwijl zij tot vijf jaar geleden dezelfde reed, alleen iets nieuwer.
In mijn omgeving wordt gelukkig weinig gepocht. Dat gezegd hebbende: ik kan oprecht genieten van mensen die heel trots vertellen over dat ze iets bijzonders hebben bereikt of eindelijk een felbegeerde aankoop hebben kunnen doen ofzo. Als het altijd alleen maar om geld gaat, dan heeft het weinig inhoud. Maar meestal zit er een verhaal achter het geld, alleen dat moet je dan wel willen horen.
Mooi gezegd! Ik kan ook heel blij zijn voor iemand die trots zijn nieuwe X laat zien.
Maar ik ken dus een stel waar het alleen maar over nieuwe dingen gaat. En hun nieuwe dingen zijn ook altijd beter dan onze nieuwe dingen. Of niet maar dan draaien ze het wel zo dat hun ding beter lijkt. Ze vinden mijn auto armoedig, terwijl zij tot vijf jaar geleden dezelfde reed, alleen iets nieuwer.