Geld & Recht alle pijlers

Afgunst?

08-10-2016 03:21 57 berichten
Het maakt niet uit welke party ik heb, alles gaat over wie wat bezit.

Duh. en ik lees het hier ook soms.



Pochen? waarom doen mensen dat??
vandaag ook een feestje, iemand werd er zo neer gezet.. ik beet op mijn lip.. deze dame heeft een achtergrond van mishandeling daar kan ik een boek over schrijven, maar nog werd ze aangevallen, diep triest.
quote:Loferia schreef op 08 oktober 2016 @ 03:32:

vandaag ook een feestje, iemand werd er zo neer gezet.. ik beet op mijn lip.. deze dame heeft een achtergrond van mishandeling daar kan ik een boek over schrijven, maar nog werd ze aangevallen, diep triest.Hoe werd ze neergezet en op welke manier werd ze aangevallen dan?
Je bent nogal onduidelijk TO, wat bedoel je precies?

Geef eens een paar voorbeelden.
Alle reacties Link kopieren
Was je wel wakker?
Kan het liggen aan de mensen waar je mee omgaat? Want ik kom nooit op dergelijke feestjes en pochende mensen blijven gelukkig ook uit mijn buurt. Net als mensen die Duh zeggen Dat vind ik dan nl. weer irritant.
quote:Gele_Suikerspin schreef op 08 oktober 2016 @ 06:13:

Was je wel wakker? Aan de tijd te zien kwam ze misschien net terug van het feestje..
Ik snap er niets van.

Je kwam bezopen thuis van een feestje waar iedereen vertelde wat hij of zij allemaal bezit en nu ben je afgunstig? Afgunst is geen fraaie eigenschap.
Alle reacties Link kopieren
Neem je medicijnen in!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Duh? Wat doet die 'duh' in je tekst?

En wat bedoel je met je tweede bericht?

Je bent totaal niet te volgen!
Alle reacties Link kopieren
Totaal niet herkenbaar (voor zover ik je berichten kan volgen). Ik kom blijkbaar op heel andere feestjes.
Is mijn voorlopig minder sociale leven met 3 kinderen en een kersverse baby toch een stuk aantrekkelijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maccaron schreef op 08 oktober 2016 @ 07:56:

Is mijn voorlopig minder sociale leven met 3 kinderen en een kersverse baby toch een stuk aantrekkelijker.



Ik dacht even dat je TO was. (Zie avatar).

Ik begon het al steeds minder te snappen.
verdwaald op het nieuwe forum
Ik ken één zo'n stel, zien we niet vaak, kan ik niet tegen. Verder alleen leuke mensen om heen, gelukkig.
Niet echt herkenbaar. Ik ken weinig pochende mensen, maar dan nog. Als iemand het om welke reden dan fijn vindt om wel ergens over te gaan lopen pochen, wil dat nog niet zeggen dat andere mensen daar afgunstig om worden. In sommige gevallen zullen ze misschien denken: "dat zou ik ook wel willen" maar ik denk dat men er in de meeste gevallen weinig van vindt of meer iets heeft van: ieder zijn keuze etc.
Ik ken zulke mensen ook maar hou ze ver buiten mijn inner circle. Laat staan dat ik hun feestjes bezoek.
In mijn omgeving wordt gelukkig weinig gepocht. Dat gezegd hebbende: ik kan oprecht genieten van mensen die heel trots vertellen over dat ze iets bijzonders hebben bereikt of eindelijk een felbegeerde aankoop hebben kunnen doen ofzo. Als het altijd alleen maar om geld gaat, dan heeft het weinig inhoud. Maar meestal zit er een verhaal achter het geld, alleen dat moet je dan wel willen horen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Loferia schreef op 08 oktober 2016 @ 03:32:

vandaag ook een feestje, iemand werd er zo neer gezet.. ik beet op mijn lip.. deze dame heeft een achtergrond van mishandeling daar kan ik een boek over schrijven, maar nog werd ze aangevallen, diep triest.Door wie en waarop werd ze aangevallen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Omdat je blij, gelukkig en trots bent?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Loferia schreef op 08 oktober 2016 @ 03:32:

vandaag ook een feestje, iemand werd er zo neer gezet.. ik beet op mijn lip.. deze dame heeft een achtergrond van mishandeling daar kan ik een boek over schrijven, maar nog werd ze aangevallen, diep triest.

Het ene wordt niet tegen het andere weggestreept; integendeel. Als iemand erg ziek is en die koopt of krijgt het allernieuwste gadget dan is de nijd vaak zelfs nog groter dan wanneer het om een gezond persoon gaat. Mensen bekijken de ander maar oppervlakkig en voelen zelf de aandoening van die persoon niet. De ziekte was een reden om iemand beneden zich te plaatsen (zielig te vinden) maar nu ze dat nieuwe dure gadget (of een hoge uitkering) heeft is ze toch weer beter dan jij en dat irriteert.



Enfin, ik merk nog wel of je dit bedoelde of was het een zaterdagochtendwind.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:floflo schreef op 08 oktober 2016 @ 08:09:

[...]





Ik dacht even dat je TO was. (Zie avatar).

Ik begon het al steeds minder te snappen.







Ik moest ook 2x kijken naar haar avatar
quote:-NummerZoveel- schreef op 08 oktober 2016 @ 08:42:

In mijn omgeving wordt gelukkig weinig gepocht. Dat gezegd hebbende: ik kan oprecht genieten van mensen die heel trots vertellen over dat ze iets bijzonders hebben bereikt of eindelijk een felbegeerde aankoop hebben kunnen doen ofzo. Als het altijd alleen maar om geld gaat, dan heeft het weinig inhoud. Maar meestal zit er een verhaal achter het geld, alleen dat moet je dan wel willen horen.

Mooi gezegd! Ik kan ook heel blij zijn voor iemand die trots zijn nieuwe X laat zien.



Maar ik ken dus een stel waar het alleen maar over nieuwe dingen gaat. En hun nieuwe dingen zijn ook altijd beter dan onze nieuwe dingen. Of niet maar dan draaien ze het wel zo dat hun ding beter lijkt. Ze vinden mijn auto armoedig, terwijl zij tot vijf jaar geleden dezelfde reed, alleen iets nieuwer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken ook mensen die een ander beoordelen op hun spullen en hoe vaak ze met vakantie kunnen.

Ben blij dat ik daar niet meer mee om ga.



Het gaat een ander niks aan wat ik wel of niet met mijn geld zou moeten doen.
quote:Maccaron schreef op 08 oktober 2016 @ 09:38:

[...]









Ik moest ook 2x kijken naar haar avatarIk pas m aan
Alle reacties Link kopieren
*Weggehaald*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven