Geld & Recht alle pijlers

Alles regelen.

31-03-2016 11:57 14 berichten
x
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je huursubsidie aanvragen maar is de kans aanwezig dat je die volgend jaar weer terug moet betalen als je totale inkomen over 2016 boven de grens uitkomt.

Als je straks (hopelijk snel) weer een baan hebt, dan wordt dat ook meegerekend over je jaarinkomen.

Houd daar dus rekening mee!

Verder wens ik je veel sterkte

Moeilijk hoor, maar misschien ook een moment voor een hele frisse start (ook al voelt het nog even niet zo)
Thnx. Ik heb wel gehuild, maar nu moet ik gewoon dingen regelen en moet mijn gevoel maar even aan de kant. Ex pakt het allemaal niet heel netjes aan (doet moeilijk over betalen en vindt het vooral vervelend voor zichzelf).

Maar huursubsidie is dus aan te vragen halverwege het jaar? dat scheelt een hoop
En uiteraard solliciteer ik me rot Ik wil het liefst een baan. Ik wil alleen op worst case rekenen, dan kan het alleen maar meevallen.
Huurtoeslag is idd gewoon aan te vragen.

Je moet dan wel huren onder de 720 euro anders heb je geen recht op huurtoeslag.

Ik weet niet of je woning daar nu boven zit?
huidige woning wel, maar degene waar ik vanavond ga kijken niet
Huh, als huidige woning al te duur is waar je mogelijk wel huurtoeslag kan krijgen, dan kun je die waar je vanavond gaat kijken toch al helemaal niet betalen?

Edit: ik las het verkeerd om.

Hopelijk bevalt de woning van vanavond

Succes
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Het is huurtoeslag....

Ja, mogelijk heb je recht op huurtoeslag. Houdt er wel rekening mee dat het een voorschot is. Zodra je gehele inkomen over 2016 bekend is, wordt de definitieve berekening gemaakt. Het kan zijn dat je dan (gedeeltelijk) moet terugbetalen. Houdt daar dus rekening mee, zodat je achteraf niet voor een verrassing komt te staan.
Geen andere vriend(in) familielid waarmee je het appartement kan huren? Of verhuur tijdelijk een kamer. Het moet niet zo moeilijk zijn om in Utrecht iemand te vinden die een kamer wilt huren. Denk aan een PhD student die voor een aantal weken naar NL komt, of iemand die tijdelijk een coschap moet lopen in het ziekenhuis etc. Tot een bepaald bedrag mag dit belastingvrij, maar je moet deze inkomsten wel opgeven aan de belastingdienst.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:spaatje25 schreef op 31 maart 2016 @ 12:08:

huidige woning wel, maar degene waar ik vanavond ga kijken niet

Mooi,hopen dat dat wat kan worden voor je dan

Succes!
Een nette studente een kamer of half appartement laten huren bij jou? Scheelt je verhuizen
where ever you go, go with your heart
Helaas is er maar 1 slaapkamer in het huidige appartement, dus is niet echt mogelijk, helaas
Je kunt zelf berekenen of je recht hebt op huurtoeslag bij de Belastingdienst.

Krijg je die en wordt je inkomen in 2016 toch te hoog doordat je weer een baan vindt, dan kun je dat dezelfde maand aangeven op "Mijn Toeslagen.nl" en de huurtoeslag stopzetten per die datum. Dan hoef je het jaar daarna niets terug te betalen.
quote:mary57 schreef op 31 maart 2016 @ 13:16:

Je kunt zelf berekenen of je recht hebt op huurtoeslag bij de Belastingdienst.

Krijg je die en wordt je inkomen in 2016 toch te hoog doordat je weer een baan vindt, dan kun je dat dezelfde maand aangeven op "Mijn Toeslagen.nl" en de huurtoeslag stopzetten per die datum. Dan hoef je het jaar daarna niets terug te betalen.

dat ligt er aan hoeveel je al gehad hebt.

als je totale inkomen 2016 boven het normbedrag (van ik dacht 21000 zoveel) uit komt en je hebt een aantal maanden wel toeslag gehad kun je het wel stop zetten op datum waarop je werk hebt maar dan moet je toch terug betalen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven