Geld & Recht alle pijlers

Anonieme OV-chipkaart, EUR 7,50 = ook meteen reissaldo ?

14-12-2011 09:30 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er op internet niet uit, en vivaforum is supersnel.

Als ik voor Snoezekind een anonieme ov-chipkaart koop voor EUR 7,50, staat er dan meteen ook een reissaldo van EUR 7,50 op, of moet dat nog éxtra worden bijgekocht ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ja.

Voor de trein moet er minstens ¤ 20,- op staan en voor de bus moet er minstens een saldo van ¤ 4,- op staan.

(Kortingskaarten: NS minstens ¤ 10,-, bus weet ik niet, maar dan is het ook niet anonieme meer)
Nope
Zet er voor de zekerheid 5 euro op ofzo dan merk je bij t uitchecken wel wat het saldo is
Het Viva forum is papaja.
En zoek goed, want er zijn aanbieders die de chipkaart nog voor ¤ 2.50 aanbieden!
Nope
Sorry, dat is alleen voor de kaart volgens mij...Reissaldo moet je er dan nog opzetten.
Voor zo ver ik weet, moet je er nog saldo op zetten. De 7,50 is de prijs voor de kaart.
nee je betaalt 7,50 voor de kaart er staat nog geen tegeod op!
ook al ga ik voor een goed milieu, sinds de ov chip kaart boycot ik het ov zo veel mogelijk!

ik vind het belachelijk dat ik extra moet betalen voor de omweg van de bus waardoor de reis ook nog eens langer wordt.

daarbij vind ik het belachelijk dat mijn zoon geen recht heeft op een anonieme kinderkaart
Nee, die 7,50 is voor de kaart zelf.

Daarna moet je er nog saldo opzetten.

Moet ze met de trein of met de bus?
Er staat nog niks op. Kan je niet beter voor hem een persoonlijke kopen? Dan kan hij goedkoper reizen. (vroeger met een roze strippenkaart)
Ik zie door de ov-chipkaartbomen ook het bos niet meer.

Heb vorige week voor mijn zoon zitten puzzelen hoeveel we maandelijks kwijt zouden zijn aan reiskosten als hij naar het gymnasium van zijn voorkeur zou gaan, maar het is allemaal zo verrekte onduidelijk en ondoorzichtig. Voor de ene buslijn wel een chipkaart, voor de andere niet, bovenop de chipkaart moet nog weer een extra "sterabonnement" komen wil je korting kunnen krijgen, je wordt van pagina naar pagina gestuurd op de site waar dan vervolgens hetgeen je zoekt niet op staat...

Volgens mijn laatste berekening gaat het zo'n 100 euro per maand kosten. Toe maar.
Ik geloof dat ik me de moeite van een tocht naar de balie bespaar, en dan maar gewoon twee 4-eurokaartjes voor Snoezekind koop om naar de tandarts te gaan..........

Zelf heb ik een busabonnement van de baas, lekker gemakkelijk.
Je krijgt pas de kinderkorting als je je kind een persoonlijke kaart geeft.

Dit wou ik ook niet doen want zovaak gaan wij niet met de bus. maar ik was dus 20 euro voor de hele reis(retour)kwijt als de busschauffeurs(2 aardige getroffen)mij niet hadden gematst, en 1 kind gratis lieten reizen, want die vonden het ook erg duur worden zo. Echt belachelijke prijzen, voor mij een reden om niet meer met de bus te gaan. We zaten maar 20 minuutjes in de bus, met een overstapje.
Voor die 3 of 4 keer per jaar dat Snoezekind met de bus gaat zal ik me het gesodemieter maar besparen.
Kun je eigenlijk sinds de invoering van de chipkaart ook gewoon nog een los kaartje in de bus kopen? Of moet je dan ook eerst die kaart van 7,50 aanschaffen?
Ligt aan de buslijn. Bij sommige wel, bij andere is het alleen nog maar de chipkaart.
Hmz.. lughnasadh, dan weet ik dus eigenlijk nog steeds niks

Ik ga gemiddeld 1x per jaar met de bus en wil dus eigenlijk niet zo'n kaart. Ga wel even zoeken op de site van Connexxion of ik het van vinden.
quote:FullHouse schreef op 14 december 2011 @ 09:33:

Sorry, dat is alleen voor de kaart volgens mij...Reissaldo moet je er dan nog opzetten.Volgens mij ook. (Er staat geen tegoed op.)
Als je een kortingskaart van de NS hebt kan je die gebruiken als ov chipkaart voor de bus (ook als ie verlopen is bij de NS)
quote:Lunax schreef op 14 december 2011 @ 11:29:

Hmz.. lughnasadh, dan weet ik dus eigenlijk nog steeds niks

Ik ga gemiddeld 1x per jaar met de bus en wil dus eigenlijk niet zo'n kaart. Ga wel even zoeken op de site van Connexxion of ik het van vinden.Dat is dus ook het probleem Er loopt van alles door elkaar, de ene maatschappij heeft wel (en alleen) chipkaarten, bij andere kun je naast de chipkaart ook nog losse kaartjes kopen en het verschilt ook nog wel eens per lijn. Een enorme zooi is het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven