Geld & Recht alle pijlers

Aparte arbeidsvoorwaarden

22-07-2011 20:58 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Account opgeheven
Alle reacties Link kopieren
Ze staan volledig in hun recht. Aangezien je een 0-uren contract hebt gekregen. Dat houdt in dat je op oproep basis werkt en per uur wordt uitbetaald, dat is wat anders dan een vast contract met een vast salaris, vakantiedagen en compensatie bij ziekteverzuim. Dat wordt nu allemaal gecompenseerd in je uur-salaris. In het salaris dat jij krijgt zit dus al een gedeelte vakantie- en ziektegeld. Daarom verdiend het waarschijnlijk aardig.

0-uren contract betekent ook dat ze je helemaal niet in te hoeven delen. Ze werken met een min-max contract. Je minimale uren per week staat op 0-uur en je max waarschijnlijk die 2 avonden. Met andere woorden zij zijn niet verplicht om jouw wekelijks in te delen, maar jij bent wel verplicht om je maximale contract uren te werken.

Tot slot, jij hebt hun formulieren ondertekend. Ze hebben zich dus ingedekt en dat is volledig legaal. Aangezien je geen vast contract hebt zijn de wettelijke regelingen in dit geval helemaal niet van toepassing. Pas als je drie jaar in dienst bent heb je recht op een vast contract. Meestal krijg je na een jaar een vast contract, maar bedrijven kunnen dat dus drie jaar rekken.

Dit gezegd, werkervaring is meestal heel belangrijk wil je een doorstromen naar een leuke baan. Dus ik zou nadenken hoe hard je deze baan nodig hebt financieel en voor op je CV. Werkgevers zijn gek op mensen die tijdens hun studie hebben gewerkt. Dat oogt heel verantwoordelijk.

Alleen jij kan bepalen of je jezelf kan vinden in de regels van dit bedrijf. En een keer de bus missen kan gebeuren, maar als je vaak te laat komt moet je gewoon een bus eerder nemen. Laat komen wordt trouwens in weinig beroepen getolereerd.
quote:nummerzoveel schreef op 22 juli 2011 @ 21:51:

Maar goed, je reacties zo lezend heb ik niet het idee dat je mijn adviezen serieus neemt, dus ik wens je er verder veel sterkte mee.Als jouw adviezen goed bedoeld zijn, dan had ze er nog wel iets mee gedaan. Maar om iemand nu meteen als dom te bestempelen lijkt me niet erg aardig. Geen wonder dat ze nu haar posts heeft verwijderd. De Viva forum haaibaaien krijgen zoals gewoonlijk weer hun zin.
quote:satsuma schreef op 22 juli 2011 @ 21:39:

Ik vind je een jankerd. Dan doe je het toch niet? Je hebt vast geen mes op je keel gekregen. Je bent bijna afgestudeerd, dan kan je vast wel een betere baan krijgen. Zoniet, niet zo zeuren en gewoon werken.

'ik heb me maar erbij neergelegd dat je als student zwaar wordt uitgeperst'. Schud jij even lekker dat slachtofferrol van je af, zeg! Je bent overal zelf bij en je tekent zelf. Je studeert dus je hebt nog hersens ook. Nu alleen nog even een goede instelling zien te vinden.

Sterkte!Het is inmiddels verwijderd, maar ik heb volgens mij toch echt gelezen dat glitterkatje ziek is en feitelijk recht heeft op een uitkering. Maar omdat ze niet alleen wilt werken maar uit financiële noodzaak ook moet werken, is zij waarschijnlijk blij geweest dat ze een werkgever vond, die haar wilde inhuren. En in die hoedanigheid is ze met iets akkoord gegaan (mondeling dan wel schriftelijk), wat ze bij nader inzien misschien beter niet had kunnen doen. Om haar dan dom en een jankerd te noemen, vind ik laag bij de grond.
Als glitterkatje dit leest:

Als je iets hebt ondertekend, wat je beter niet had kunnen ondertekenen, dan kun je er alsnog vanaf komen. Het is niet dat je je handtekening hebt gezet onder een aankoop van het één of het ander. Dus gewoon diep ademhalen en dit weekend bedenken wat je wilt met deze baan. En maandag kun je vervolgstappen nemen. Laat je niet gek maken door allerlei hysterische gedachten. Ga naar een uitzendbureau of arbeidsbureau voor hulp om een voor jou geschikte baan te vinden.
@olyfor

De Nederlandse wetgeving is net zo goed van toepassing op oproepkrachten als op vaste medewerkers.

@paloma

Lees mijn posts nog eens door. Ik zeg namelijk nergens dat TO dom is, ik waarschuw dat het dom is om ergens op te vertrouwen. Voor zover mij bekend heeft TO dat nog niet gedaan, want als zij er wel op vertrouwde dan zou zij dit topic niet openen en zich niet voornemen om het juridisch loket te bezoeken. En dat is heel verstandig, want helaas kan een handtekening onder een arbeidscontract wel degelijk bindend zijn. En hoe bindend dat is, hangt dan af van de in de overeenkomst opgenomen en/of juist weggelaten bepalingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven