Aparte arbeidsvoorwaarden

vrijdag 22 juli 2011 om 21:14
Een rechtmatige ziekmelding kan nooit reden zijn voor ontslag en een werkgever mag niet besluiten om je op die gronden niet te betalen. Conclusie: je hebt hier te maken met een hele slechte werkgever en ik adviseer je dringend om niet met die club in zee te gaan. Natuurlijk is werk en geld belangrijk, maar geloof mij, hier ga je spijt van krijgen. Met een beetje pech gaat dit jou uiteindelijk meer kosten dan opleveren.
Staat er een proeftijd in het contract? Zo ja, zeg dan direct weer op met gebruikmaking van de proeftijd.
Staat er een proeftijd in het contract? Zo ja, zeg dan direct weer op met gebruikmaking van de proeftijd.

vrijdag 22 juli 2011 om 21:16
Overigens, als er geen proeftijd in het contract staat en niet expliciet is vermeld dat je het contract op kunt zeggen, dan zit je hier nu dus voor het afgesproken jaar aan vast! Als dit aan de orde is, dan adviseer ik je maandagochtend langs het juridisch loket te gaan voor advies over hoe je hier onderuit kunt. Handel dan in Godsnaam niet verder op eigen houtje!

vrijdag 22 juli 2011 om 21:26
quote:glitterkatje schreef op 22 juli 2011 @ 21:20:
Mensen ik heb de ARBEIDSREGELS ondertekend!
Het contract heb ik nog niet ondertekend...en had ik dat wel gedaan was er nog geen man overboord geweest. Het is een 0-urencontract? Wat wilden ze doen? Dan was ik niet op komen dagen en werd ik per direct ontslagen probleem alsnog opgelost.
overigens was het verhaal van de bus maar een voorbeeld en inderdaad het zijn rare regels. Maar ik heb veel bijbaantjes gehad met rare regels ook bij zogenaamd grote professionele bedrijven zoals de Albert Heijn (op mijn 16de). Ook dit is een zeer groot bedrijf waar veel mensen een abonnement hebben lopen...(voor het mobieltje)
Ik heb me er dus maar bij neergelegd dat je als student en uitzendkracht nu eenmaal zwaar wordt uitgeperst. Maar als bovenstaande dingen toch niet rechtsgeldig zijn, dan maakt het men iet uit mocht ik ontslagen worden.En wat is dan de reden dat je als student en uitzendkracht "nu eenmaal zwaar wordt uitgeperst"? Omdat mensen het blijkbaar toch accepteren. Kijk, het is niet netjes en waarschijnlijk mag het niet eens, maar zolang mensen het blijven accepteren, zullen er bedrijven zijn die het proberen.
Mensen ik heb de ARBEIDSREGELS ondertekend!
Het contract heb ik nog niet ondertekend...en had ik dat wel gedaan was er nog geen man overboord geweest. Het is een 0-urencontract? Wat wilden ze doen? Dan was ik niet op komen dagen en werd ik per direct ontslagen probleem alsnog opgelost.
overigens was het verhaal van de bus maar een voorbeeld en inderdaad het zijn rare regels. Maar ik heb veel bijbaantjes gehad met rare regels ook bij zogenaamd grote professionele bedrijven zoals de Albert Heijn (op mijn 16de). Ook dit is een zeer groot bedrijf waar veel mensen een abonnement hebben lopen...(voor het mobieltje)
Ik heb me er dus maar bij neergelegd dat je als student en uitzendkracht nu eenmaal zwaar wordt uitgeperst. Maar als bovenstaande dingen toch niet rechtsgeldig zijn, dan maakt het men iet uit mocht ik ontslagen worden.En wat is dan de reden dat je als student en uitzendkracht "nu eenmaal zwaar wordt uitgeperst"? Omdat mensen het blijkbaar toch accepteren. Kijk, het is niet netjes en waarschijnlijk mag het niet eens, maar zolang mensen het blijven accepteren, zullen er bedrijven zijn die het proberen.
vrijdag 22 juli 2011 om 21:30
Als het waar is heb je heel dom gehandeld.
Maar zet jij maar overal je handtekening onder.
"Paraaf en dus moest ik bij elk paraaf mijn handtekening zetten."
Je moet helemaal niets ondertekenen, dat doe je zelf.
Hoop dat je er iets van leert, dat je voortaan alleen documenten ondertekent waar je mee akkoord kan gaan/mee instemt. Kan nogal consequenties hebben als je klakkeloos maar alles ondertekent...!
Maar zet jij maar overal je handtekening onder.
"Paraaf en dus moest ik bij elk paraaf mijn handtekening zetten."
Je moet helemaal niets ondertekenen, dat doe je zelf.
Hoop dat je er iets van leert, dat je voortaan alleen documenten ondertekent waar je mee akkoord kan gaan/mee instemt. Kan nogal consequenties hebben als je klakkeloos maar alles ondertekent...!

vrijdag 22 juli 2011 om 21:31
Tja als je alleen nog maar arbeidsregels hebt ondertekent en verder nog geen contract, zou ik zeggen; teken dat contract niet. Ontzettend vreemde regels die helemaal niet kunnen kloppen naar mijn mening.
Ik ben het overigens ook niet eens met je stelling dat je als student nu eenmaal wordt uitgeperst. Ik heb sinds mijn 12e naast school en studie altijd gewerkt en ben heus niet begonnen met de leuke baantjes. Heb altijd seizoenswerk op het land gedaan, daarna in de horeca gewerkt en in een verzorgingstehuis. Maar ik heb in al die bijbaantjes nooit te maken gehad met dit soort vreemde regels en altijd fatsoelijke contracten gehad.
Ik ben het overigens ook niet eens met je stelling dat je als student nu eenmaal wordt uitgeperst. Ik heb sinds mijn 12e naast school en studie altijd gewerkt en ben heus niet begonnen met de leuke baantjes. Heb altijd seizoenswerk op het land gedaan, daarna in de horeca gewerkt en in een verzorgingstehuis. Maar ik heb in al die bijbaantjes nooit te maken gehad met dit soort vreemde regels en altijd fatsoelijke contracten gehad.
vrijdag 22 juli 2011 om 21:39
Ik vind je een jankerd. Dan doe je het toch niet? Je hebt vast geen mes op je keel gekregen. Je bent bijna afgestudeerd, dan kan je vast wel een betere baan krijgen. Zoniet, niet zo zeuren en gewoon werken.
'ik heb me maar erbij neergelegd dat je als student zwaar wordt uitgeperst'. Schud jij even lekker dat slachtofferrol van je af, zeg! Je bent overal zelf bij en je tekent zelf. Je studeert dus je hebt nog hersens ook. Nu alleen nog even een goede instelling zien te vinden.
Sterkte!
'ik heb me maar erbij neergelegd dat je als student zwaar wordt uitgeperst'. Schud jij even lekker dat slachtofferrol van je af, zeg! Je bent overal zelf bij en je tekent zelf. Je studeert dus je hebt nog hersens ook. Nu alleen nog even een goede instelling zien te vinden.
Sterkte!

vrijdag 22 juli 2011 om 21:50
Glitterkatje, als jij je handtekening onder afspraken zet die juridisch niet geldig zijn, dan betekent dat niet automatisch dat je geen probleem hebt als de werkgever een beroep op de afspraken doet. Een rechter beoordeelt alles namelijk per situatie en neemt daarin alle omstandigheden van het geval mee. Het is dus heel dom om te vertrouwen op ongeldigheid van afspraken.

vrijdag 22 juli 2011 om 21:57
Okay, ik wist niet van je ziekte en dat je recht hebt op een uitkering. Maar goed als je het er niet mee eens bent, dan moet je ander werk zoeken lijkt me. Ik ben het eens met nummerzoveel dat ookal teken je voor iets wat misschien niet wettelijk is het niet automatisch betekent dat je er ook vanaf bent.
Als je gewoon elke dag op tijd bent en niet ziek bent (voor die paar maanden) is er ook niets aan de hand toch?
Als je gewoon elke dag op tijd bent en niet ziek bent (voor die paar maanden) is er ook niets aan de hand toch?

vrijdag 22 juli 2011 om 21:59
Ik denk dat glitterkatje meer heeft aan constructieve antwoorden, dan reacties dat ze niet slim heeft gehandeld. Dit is een goede leer voor de volgende keer. Ik zou mij niet al te druk maken en ik zou mij zeker niet gek laten maken omdat je in dit geval iets ondertekend hebt. Voor glitterkatje 100 anderen, dus deze call center zal haar niet dwingen. En anders schrijft ze gewoon een opzegbrief. Maandag even contact opnemen met de werkgever en vragen om een nieuw gesprek om é.e.a. nog eens even goed door te spreken. Verder zou ik glitterkatje adviseren om gewoon een baan te zoeken via een uitzendbureau. Je hebt momenteel andere dingen aan je hoofd en zij nemen jou de papierhandel uit handen.