Arbeidsrechtvraag over bonus
woensdag 9 februari 2011 om 14:13
Ik ben 1 januari bij mijn nieuwe baan gestart.
Nu heb ik begrepen van mijn oud collega's dat ze allemaal een bonus hebben ontvangen met als enige voorwaarde dat ze het hele jaar 2010 in dienst zijn geweest.
Ik ben dit ook, maar heb geen cent gezien.
Bonus is niet vastgelegd in CAO, arbeidsvoorwaarden.
Maar zoals ik het zie is dat als je voldoet aan de voorwaarden en het geen individueel toegekende bonus is ik er net zo goed recht op heb.
Of mogen ze bij een onderneming een bonus uitkeren en mensen hier individueel van uitsluiten?
Heb Juridische Loket gebeld, maar dat meisje wist echt nog minder als mij..
Ik hoop dus dat er hier mensen zitten die me hiermee kunnen helpen.
Nu heb ik begrepen van mijn oud collega's dat ze allemaal een bonus hebben ontvangen met als enige voorwaarde dat ze het hele jaar 2010 in dienst zijn geweest.
Ik ben dit ook, maar heb geen cent gezien.
Bonus is niet vastgelegd in CAO, arbeidsvoorwaarden.
Maar zoals ik het zie is dat als je voldoet aan de voorwaarden en het geen individueel toegekende bonus is ik er net zo goed recht op heb.
Of mogen ze bij een onderneming een bonus uitkeren en mensen hier individueel van uitsluiten?
Heb Juridische Loket gebeld, maar dat meisje wist echt nog minder als mij..
Ik hoop dus dat er hier mensen zitten die me hiermee kunnen helpen.
woensdag 9 februari 2011 om 14:16
woensdag 9 februari 2011 om 14:29
woensdag 9 februari 2011 om 15:44
quote:Jojo80 schreef op 09 februari 2011 @ 15:41:
Je hebt de norm gelijke arbeid gelijk loon in het arbeidsrecht. Ook mag je niet discrimineren tussen contacten van bepaalde tijd en onbepaalde tijd. Zeker de moeite om navraag te doen bij de ex werkgever lijkt me.
Is echt iets anders dan een bonus.
Inderdaad geldt vaak de aanvullende bepaling dat je (evt naar rato) een bonus over het afgelopen jaar krijgt uitgekeerd als je het volgende jaar erop tenminste op 1-1 nog in dienst bent.
Je hebt de norm gelijke arbeid gelijk loon in het arbeidsrecht. Ook mag je niet discrimineren tussen contacten van bepaalde tijd en onbepaalde tijd. Zeker de moeite om navraag te doen bij de ex werkgever lijkt me.
Is echt iets anders dan een bonus.
Inderdaad geldt vaak de aanvullende bepaling dat je (evt naar rato) een bonus over het afgelopen jaar krijgt uitgekeerd als je het volgende jaar erop tenminste op 1-1 nog in dienst bent.
woensdag 9 februari 2011 om 16:27
woensdag 9 februari 2011 om 19:16
Ik had dat vorig jaar. In 2009 het volledige jaar bij werkgever A gewerkt en per 1 januari 2010 bij werkgever B. begonnen. Ondanks dat ik het volledige jaar gewerkt had en daarbij aan alle overige voorwaarden voldeed (targets etc.) kreeg ik toch niks, omdat ik ontslag genomen had.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
woensdag 9 februari 2011 om 23:44
Ik ben het eens met jojo80. Ik zou het gewoon even navragen. Misschien hebben ze het aan de hand van de januari salarislijst bepaald en daar stond jij niet meer op, vergissing dus. Of misschien hebben ze zich expres "vergist" en hanteren ze het piepsysteem, moet je wel even piepen.
Waar is dat criterium - heel 2010 in dienst - vastgelegd? En wat staat daar nog meer bij? Dat maakt de zaak misschien anders.
Waar is dat criterium - heel 2010 in dienst - vastgelegd? En wat staat daar nog meer bij? Dat maakt de zaak misschien anders.