Geld & Recht alle pijlers

auto kopen

24-05-2012 12:24 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
beste iedereen,

Ik ga binnenkort mijn eerste auto kopen, maar ik weet niet goed waar ik op moet letten.

Ik ben 21 jaar en dit is mijn eerste auto.

het probleem is dat ik hem niet geheel kan betalen (rond 8000) dus dat ik een manier moet vinden om hem te financieren. ik hoor de weer van mensen dat ik daar voor niet in aanmerking zou komen door leeftijd ofzo of ook door opstaande studieschuld.

mijn vraag is nu, weet iemand waar ik op moet letten als ik een auto koop? wat moet ik allemaal regelen? en weet iemand iets over financiering.?

alvast heel erg bedankt
Koop een auto die je wel kunt betalen. Geld lenen voor een auto is vrij onverstandig.
Als je er geen geld voor hebt, dan kun je toch ook geen auto kopen??
Ik begrijp dat je al een keuze hebt gemaakt, aangezien je al weet dat je ¤8000 nodig hebt? Als je je keuze al hebt gemaakt dan zou ik niet weten waar je nog op moet letten, behalve op de financieringsvorm.

Stel nou dat ik het verkeerd begrijp en jij je keuze nog moet maken, er zijn ook auto's (niet nieuw) die veel minder dan ¤8000 kosten hoor.

Persoonlijk zou ik uberhaupt geen auto op afbetaling kopen.
Koop een auto die je wel kunt betalen.

Geld lenen voor een auto is echt niet verstandig.
ik heb mijn auto eigenlijk nodig voor mijn werk,

het scheelt me meer dan 1,5 uur op een dag als ik met de auto zou gaan in plaats van met het openbaar vervoer.

ik heb de helft voor de auto al bij elkaar,

maar het probleem is, ik ben bang als ik een oudere auto of een auto met meer km koop dat ik veel kosten er aan kan gaan krijgen.
8000 euro voor een eerste auto vind ik heel veel geld....
Kun je niet kijken naar wat je wel kunt betalen?

Ik heb ook op mijn 21ste mijn eerste auto gekocht. Hier heb ik op gelet:

Welke auto?

- Gewicht ivm wegenbelasting

- Verbruik ivm benzinekosten

- Ruimte binnen versus bovenstaande zaken

- Tweedehands aanschafprijs tov andere auto's

- Veiligheid bij crashtests (kun je op internet vinden)

Ik kwam toen op een Renault Twingo (1) uit. Lichter, ruimer en zuiniger dan bijvoorbeeld de populaire Ford Ka.

- niet kopen van een handelaar die veel auto's inkoopt, opknapt en ze verkoopt

- garantie bij aanschaf, ik had 6 maanden bovag en moest reparaties twv 2000 euro ivm kapotte sensoren

- als je een sport of populaire editie koopt goed proefrijden met iemand die langer autorijd om te merken of hij niet is 'afgeragd'.

- heeft de auto een distributieriem of ketting? in geval van een riem, goed checken wanneer deze is vervangen en hoe lang geleden > als die knapt is je auto total los en na verloop van tijd verdrogen ze of na een aantal km moeten ze vervangen worden. Ik heb er een nieuwe bij-onderhandeld

- kijk naar bekende problemen bij jouw gekozen auto-type en check wat er daaraan al vervangen is

- let dus goed of het onderhoudsboekje klopt en bijgehouden is

kan nog wel even doorgaan.. ;)

Toevoeging: ik rijd nu dus al 3jaar met veel plezier en zonder problemen, gister issie weer met vlag en wimpel door de APK. Hij is nu 11 jaar oud en ik ga hem zeker oprijden!!!
eerste auto sowieso niet nieuw kopen, dan betaal je je eigen blauw aan verzekering (allrisk en geen noclaim ivm geen schade vrije jaren)

Tevens geld lenen voor een auto is erg onverstandig, stel jij hebt een financiering van 5 jr en jij rijd m de eerste maand al in de prak (eigen schuld dus je bent er niet (volledig)voor verzekerd, de resterende 5 jr van je financiering moet jij wel gewoon aflossen dan.

Het beste is gewoon een 2e hands die je ook volledig kunt betalen..

Succes
Waarom gelijk een nieuwe auto? Met een 2e handse kom je toch ook goed vooruit? En deze zijn vaak ook goed. Laat een aankoopkeuring uitvoeren bij de aanschaf van de auto en neem iemand mee met verstand van zaken. Voor EUR 4000,00 kun je een prima 2e hands auto kopen.

Lenen voor een auto vind ik onverstandig. Je rijdt dan in een auto die je niet kunt betalen.
Je kan geen auto van 8000 euro betalen dus koop je er 1 van 4000. Afhankelijk van het merk kan je daar best een aardige auto van kopen. Zorg ervoor dat er bovag garantie op zit
Voor 4000 euro kun je echt prima auto's kopen hoor.
Neem iemand mee die er verstand van heeft.

En je denkt dat een dure auto geen kosten met zich mee kan brengen? Tegenwoordig zegt leeftijd en km's niet meer zoveel bij een kwalitatief goede auto.

Voor ¤4.000 kan je enorm goede, zuinige, leuke auto kopen!
Voor de helft van het geld kun je een goede gebruikte auto vinden met bovag garantie.

Ik zou zeker geen financiering nemen op je allereerste auto. Heb je trouwens een vast contract? anders kun je een financiering via een dealer sowieso vergeten.
Voor de helft kun je ook wel een leuke tweedehands autootje kopen. Je hebt de helft wel al bij elkaar.
Yep, de mijne van bovenstaande verhaal was 3800, incl 6 maanden bovag, 2 nieuwe banden, grote beurt, nieuwe distri-riem en ALLE luxe (airo, elec. ramen, slot-afstand bediening, airbags etc.) gekocht bij een renault dealer ook nog!
auto op afbetaling.... van de zotte gewoon
ik dacht aan deze als mijn eerste auto:

http://www.ford-vanderee. ... 93781?sqid=4841962&page=1
Mijn eerste auto was 15 jaar oud en ¤600. Wat was dat een geweldig ding! Weinig luxe natuurlijk, maar dat maakte me toen echt niets uit.

Inmiddels heb ik m`n 4de auto en geen haar op m`n hoofd die er aan denkt om ¤8.000 aan een auto uit te geven.
Tsja, ik wil ook wel graag een VW Polo uit 2010, maar wat je niet kan betalen, moet je gewoon links laten liggen. :)
Prima, onegacht de vraag of deze auto geschikt is voor de situatie waarvoor je deze wilt gebruiken, de auto is boven je budget. Dus, in mijn ogen, geen optie.
8000 euro voor een ford ka?? :-O

Ik zou het echt niet doen. Zo zonde van je geld. Bovendien kun je het niet betalen!
nellaaa schreef op 24 mei 2012 @ 12:38:

8000 euro voor een ford ka?? :-O

Ik zou het echt niet doen. Zo zonde van je geld. Bovendien kun je het niet betalen!
Hahahahaha, smaken verschillen natuurlijk, maar ik dacht hetzelfde. ;-)
Ach, het is ook weer het andere uiterste om te zeggen dat je geen geld moet lenen voor een auto. Ik denk dat dat iets typisch Viva is, want er zijn relatief weinig mensen die cash betalen voor een nieuwe auto. Ondertussen leven we allemaal in onze aflossingsvrije woninkjes. Yeah right.

MAAR, ik zou er heel goed mee oppassen. Als je geld moet lenen voor een tweedehandsje, heb je dan wel genoeg geld voor andere kosten die zo'n auto auto met zich meebrengt? Geheid dat je een paar keer honderden euro's of meer moet investeren na een reparatie. Ga je dat trekken?

Je kunt beter sparen...
Voor 4000 kun je echt een goede tweedehands kopen hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven