Geld & Recht alle pijlers

Auto naar de sloop

12-06-2017 21:16 17 berichten
Al 7 jaar op een rij is het in de eerste twee weken van juni spannend of mijn auto door de APK keuring komt. Vandaag is dan het moment gekomen om definitief afscheid te nemen van mijn trouwe rode rakker.

Mijn auto staat nog bij de garage. Vanuit daar zal hij naar de sloperij gereden moeten worden. Aangezien ik fulltime werk en de komende week echt geen vrij kan krijgen (neeee helaas ook geen uurtje eerder weg), gaan mijn ouders het afscheidsritje rijden. Een hele eer natuurlijk voor mijn ouders.

Ik ben super blij dat ze dit willen doen, en zal ze hierna ook zeker belonen met een taartje tijdens de emotionele afscheidsbijeenkomst die ik later deze week zal houden.

Maar nu waar ik dit hele topic voor open. De auto staat op mijn naam. Kunnen mijn ouders mijn auto wel bij de sloperij afleveren en de vrijwaring ontvangen?

Makkelijkste is om de sloperij zelf te bellen. Maar ja... Het is avond en eigenlijk ben ik te ongeduldig om tot morgen te wachten.

Wie weet het antwoord en bevrijd mij uit mijn ongeduldigheid?

PS: Tips voor mijn 'trouwe rode rakker farewell party' zijn ook welkom :-)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wel hoor, als ze alle papieren mee krijgen.

Je kunt toch ook een auto op je naam laten zitten zonder dat de oude eigenaar erbij is? Dan moet dit ook kunnen gok ik zo.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Wel alle delen van de kentekenpapieren meegeven dan wel de geheime (volledige) tenaamstellingscode die je bij de tenaamstelling hebt gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn auto bij de ANWB achter gelaten toen hij ik het de moeite niet meer vond om te laten repareren, zij hebben toen alles voor mij geregeld, dus ga er vanuit dat je ouders je auto ook gewoon mee mogen nemen.

Ik heb het afscheid gevierd door de volgende dag een nieuwe te kopen :P
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe dat zit met vrijwaring... hebben ze ook die benodigde papieren?
Waarom laat je dat sloopbedrijf de auto niet ophalen? De mijne (Mazda uit 1989) kwamen ze twee jaar geleden zelfs langs de snelweg ophalen, waar hij kapot stond. Ik kreeg er ook nog €130 voor. Het sloopbedrijf heeft later pas de vrijwaring geregeld want dat ene kentekenbewijs-deel lag nog bij mij thuis. Was wel even spannend of ze dat echt goed gingen regelen maar het is gelukt.

Afscheidsfeestje... maak nog foto's van het stuur, het dashboard, dus jouw uitzicht als je reed... en de buitenkant. Ik heb een grappige foto waarop de beer van een sloop-man net even zijn gezicht afveegde terwijl m'n bolide op zo'n truck gehesen werd. Net alsof ook hij een traantje moest laten. Met groot 'SNIF' erin heb ik die foto gedeeld. :-D

Vergeet niet je spullen en je radio eruit te halen. Ik was wel blij dat ik dat had gedaan want in mijn huidige auto zat in eerse instantie alleen een radio die geen gebrande CD's kon afspelen, alleen originele. Terwijl ik in mijn oude auto een radio had die ook USB, SD-kaartjes, CD's met honderden MP3's en weet ik veel wat allemaal kon/kan afspelen.
Als 'ie echt gesloopt wordt, misschien wil je dan wel de gevarendriehoek, gereedschap, krik, reservelampjes en dergelijke bewaren.

Ik bedenk me nu ook dat het misschien leuk is om een spiegel te bewaren, bijvoorbeeld vragen of ze je achteruitkijkspiegel er voor je uit willen slopen en meegeven. Ik heb dat zelf niet gedaan maar dat zou eigenlijk best een leuk aandenken zijn. En dan buiten aan mijn appartement hangen, makkelijker kijken wie er staat aan te bellen haha.

Heb je wel al zicht op vervanging? Succes.
patsy--stone wijzigde dit bericht op 12-06-2017 21:29
9.80% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
Oh slotje dan maar weer.

Ouders krijgen van de garage wel alle spullen weer mee. Problem solved :)

Ik ga geen nieuwe kopen, aangezien ik nog geen 200km per maand met mijn auto reed. Ik probeer al een tijdje al mijn vaste lasten zo laag mogelijk te houden en dit werkt nu wel lekker mee.
patsy--stone schreef:
12-06-2017 21:26
Ik weet niet hoe dat zit met vrijwaring... hebben ze ook die benodigde papieren?
Waarom laat je dat sloopbedrijf de auto niet ophalen? De mijne (Mazda uit 1989) kwamen ze twee jaar geleden zelfs langs de snelweg ophalen, waar hij kapot stond. Ik kreeg er ook nog €130 voor. Het sloopbedrijf heeft later pas de vrijwaring geregeld want dat ene kentekenbewijs-deel lag nog bij mij thuis. Was wel even spannend of ze dat echt goed gingen regelen maar het is gelukt.

Afscheidsfeestje... maak nog foto's van het stuur, het dashboard, dus jouw uitzicht als je reed... en de buitenkant. Ik heb een grappige foto waarop de beer van een sloop-man net even zijn gezicht afveegde terwijl m'n bolide op zo'n truck gehesen werd. Net alsof ook hij een traantje moest laten. Met groot 'SNIF' erin heb ik die foto gedeeld. :-D

Vergeet niet je spullen en je radio eruit te halen. Als 'ie echt gesloopt wordt, misschien wil je dan wel de gevarendriehoek, gereedschap, krik, reservelampjes en dergelijke bewaren.

Ik bedenk me nu ook dat het misschien leuk is om een spiegel te bewaren, bijvoorbeeld vragen of ze je achteruitkijkspiegel er voor je uit willen slopen en meegeven. Ik heb dat zelf niet gedaan maar dat zou eigenlijk best een leuk aandenken zijn. En dan buiten aan mijn appartement hangen, makkelijker kijken wie er staat aan te bellen haha.

Heb je wel al zicht op vervanging? Succes.
130 euro? Ik ging er vanuit dat ik geld bij zou moeten leggen bij de sloop haha. Foto's ga ik maken en spullen gaan we eruit halen. Thanks voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Ah oké!

Nou je kan altijd nog via snappcar.nl een auto huren van buren. Helemaal niet duur. Voor mij teveel gedoe, maar als je zo weinig rijdt is het best een idee.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Het verbaasde mij ook dat ik er nog zoveel geld voor kreeg én dat ze hem gratis kwamen ophalen! En de radio er voor me uit haalden.
Maar blijkbaar zijn Mazda's uit die tijd erg populair in Afrika voor de onderdelen. En dat terwijl de motor en de radiator in de soep lagen.

Ik durf niet te zeggen of ze voor elke auto nog geld geven, ik heb dat ook wel eens gehoord ja over geld toeleggen. Bel een paar verschillende sloopbedrijven, dan krijg je te horen wat ze bieden en of ze tijd hebben om hem op die dag aan te nemen. In mijn geval was de lokale Wegenwacht-man zo superaardig om een paar sloopbedrijven te bellen, door zijn Limburgs accent kregen we misschien ook een net wat betere prijs, weet ik veel... Ik was zelf nog een beetje in shock, op weg naar België opeens auto in de soep :cry: en ter plekke moeten kiezen tussen sloop of nog laten repareren voor meer dan €800.... :cry: Maar gelukkig had ik wel dekking voor 'n tijdelijke vervangende auto én taxivervoer tussen sloopbedrijf en vervangend-autobedrijf! Yay voor Wegenwacht.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
gpdmoh schreef:
12-06-2017 21:30
130 euro? Ik ging er vanuit dat ik geld bij zou moeten leggen bij de sloop haha. Foto's ga ik maken en spullen gaan we eruit halen. Thanks voor de tips!
Ik kreeg ook nog 150 euro voor mijn 17 jaar oude koekblik.

Enige wat ik eigenlijk echt wel terug had willen hebben was de benzine, hij ging stuk met 80% volle tank :cry:
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
12-06-2017 21:57
Ik kreeg ook nog 150 euro voor mijn 17 jaar oude koekblik.

Enige wat ik eigenlijk echt wel terug had willen hebben was de benzine, hij ging stuk met 80% volle tank :cry:
Ja dat is ook zo! Ik had ook nog driekwart tank vol, bedacht ik me pas dagen later. Dat haalt zo'n sloopbedrijf er vast nog wel uit voor zichzelf. Toch ook weer €40 of €50 waard. Maarja toen was ik natuurlijk al akkoord gegaan met de deal.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik had destijds de tank helemaal leeg gereden, allerlei boodschapjes er nog mee gedaan

Ik was van plan ook afscheid te nemen van oude autootje. Alleen toen kwam ik bij de dealer waar mijn nieuwe auto stond te wachten..oude geparkeerd, de sleutel van de nieuwe opgehaald en superblij weggereden.
Toen ik thuis was bedacht ik beschaamd dat ik geen enkele blik meer op mijn oude barreltje had geworpen, helemaal vergeten :$
Ik ga hem echt wel missen. En hij gaat met een halfvolle tank de sloop op. Maar dat moet je weten, want als je naar de benzine meter kijkt dan lijkt het alsof hij helemaal leeg is. Mijn trouwe rode rakker heeft een bijsluiter :)

Ik zal hem gaan missen.

Al hoop ik heel erg dat ik ook met minder luxe een fijn leven kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
12-06-2017 22:14
Ik had destijds de tank helemaal leeg gereden, allerlei boodschapjes er nog mee gedaan

Ik was van plan ook afscheid te nemen van oude autootje. Alleen toen kwam ik bij de dealer waar mijn nieuwe auto stond te wachten..oude geparkeerd, de sleutel van de nieuwe opgehaald en superblij weggereden.
Toen ik thuis was bedacht ik beschaamd dat ik geen enkele blik meer op mijn oude barreltje had geworpen, helemaal vergeten :$
Die van mij kon niet meer rijden.
Ik heb mijn ' afscheid' gehad toen hij de takelwagen op ging. Toen nog half de hoop dat het een kleine reparatie was, maar eigenlijk wist ik wel dat het zn laatste ritje was.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Haha nu ik het bericht nog een keer lees klinkt het nogal depressief. Dat ben ik niet :)
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
12-06-2017 22:18
Die van mij kon niet meer rijden.
Ik heb mijn ' afscheid' gehad toen hij de takelwagen op ging. Toen nog half de hoop dat het een kleine reparatie was, maar eigenlijk wist ik wel dat het zn laatste ritje was.
De mijne ging volgens de dealer niet naar de sloop, maar naar Polen
:yes:
Alle reacties Link kopieren
gpdmoh schreef:
12-06-2017 22:17
Ik zal hem gaan missen.

Al hoop ik heel erg dat ik ook met minder luxe een fijn leven kan hebben.
Snappcar.nl dus.... ;-)
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven