Geld & Recht alle pijlers

Auto verkopen - zelf doen?

25-06-2010 10:18 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn auto gaat de deur uit. Het is een mooi en fijn karretje, maar ik heb 'm niet nodig en het is te duur om hem erbij te houden.

Omschrijving auto:

Ford Ka, luxe editie (met oa stuurbekrachtiging, airbags, zij-airbags, airco, leren bekleding, 6cd-wisselaar) uit 2003.

Ik denk dat de auto wel "interessant" is en dat er zeker meerdere geïnteresseerden zullen zijn. Alleen, omdat het een luxe uitvoering is, is ie duurder dan een normale Ka en zal ik dus een andere "doelgroep" hebben daarbij.

Ik ben zelf nog erg jong en val daardoor eigenlijk buiten die doelgroep (meeste mensen van mijn leeftijd zouden niet zo'n auto kopen omdat ie te duur is denk ik). Daarom wil ik jullie om advies vragen...

Zou het aan te bevelen zijn een auto als deze via een handelaar te verkopen? Of kan ik dat ook zelf doen? (En waar zou ik dan op moeten letten?) Tips?
Via de handelaar ben je altijd duurder uit. Dat zou ik alleen doen als je hem wilt inruilen. Dan kan het namelijk een leuke korting op de nieuwe auto opleveren. Even goed kijken op internet wat auto's van deze klasse kosten, en gewoon zelf gaan handelen.
Ik denk trouwens dat het voor een 2e hands auto van dat type echt geen verschil maakt of er leren bekleding in zit, dat zal echt geen 1000 euro schelen.

Iemand die echt veel geld wil uitgeven koopt een middenklasser met leer. Iemand die gewoon een auto'tje zoekt voor in de stad interesseert het niets of er wel of geen leren stoelen in zitten.

Dan komt er nog eens bij dat je een nieuwe auto al voor ongeveer 7000 euro kunt kopen met een beetje mazzel. (dat heb ik zelf nl. 2 jaar terug gedaan).

Kortom bedenk goed of je vraagprijs realistisch is in deze tijd.

Ik zou hem op marktplaats zetten en een A4'tje erop en dan afwachten wat mensen willen betalen.

Succes met de verkoop in ieder geval.
Ik zou het zelf doen, handelaren betalen en schofterig lage prijzen. Ik heb mijn auto eens voor 4.000 verkocht (zelf), terwijl handelaar nog geen 2.000 bood!
Vergelijkbare auto's vond ik op internet voor zo'n ¤ 4800 (zeg ik uit mijn hoofd nu). Maar dat was wel via een handelaar (zou ik als koper liever hebben dus meer geld voor over hebben ivm garantie e.d.)

Is dat een bedrag waar mensen zelf ook voor zouden willen handelen?

@MMP

Leren bekleding inderdaad niet, maar ik denk dat -zeker in de zomer- mensen wel graag airco willen.

@Vinyl

Wauw, wat een verschil! Hoe heb jij dat gedaan? Marktplaats?
Ik zou het altijd eerst zelf proberen, dan krijg je er altijd meer voor.

Schiet het niet op, dan kan je altijd informeren wat een handelaar je ervoor wil geven. Vind je dat te weinig, dan kan je ook zelf nog in prijs zakken zodat ie sneller verkoopt.
zelf paar maanden geleden mijn auto verkocht via autotrack24.nl. werkte heel goed. auto uiteindelijk aan een handelaar verkocht, binnen 1 dag (werd trouwens dag daarna nog door iemand anders gebeld ook).

op site van de anwb kun je tips vinden over het particulier verkopen van een auto en kun je ook kijken wat gelijksoortige auto's kosten.
Als je allerlei tokkies aan de deur wilt, de hele dag door telefoontjes, zaterdag voor niks wachten op evt kopers die niet op komen dagen, commetnaar hebben op de staat van je auto, veel minder bieden, enz enz enz....
Een nieuwe auto heb je idd al voor ¤7000.
deze kost nieuw wat meer...
ehm Ik weet niet waar je gekeken hebt, maar hier

http://www.auto-ton.nl/in ... ask=view&id=175&Itemid=42

staat een Ka met airco/leer voor 2950,-

en hier een voor 3750,-

http://www.westpoortcars.nl/westpoortcars/

CD wisselaar moet je niet zo aan tillen, een nieuwe radio met CD/MP3 en carkit kost zo'n 200,-
anoniem_104649 wijzigde dit bericht op 25-06-2010 15:33
Reden: bron: www autotrader nl
% gewijzigd
Viva la vida
quote:Flashy schreef op 25 juni 2010 @ 11:36:

Een nieuwe auto heb je idd al voor ¤7000.Tja onze gloednieuwe auto met alle opties en inmiddels een ingebouwde cruisecontrol was ¤11000. Kaal is ie ¤7000. Ik denk niet dat we over een paar jaar nog een hoog bedrag ervoor krijgen, puur om de luxe opties.
De vorige auto van mijn vriend kostte nieuw iets van 25.000 euro en toe ie hem eind vorig jaar weg deed, kreeg ie nog geen 4.000 er voor terug....
Viva la vida
quote:ndh86 schreef op 25 juni 2010 @ 16:15:

De vorige auto van mijn vriend kostte nieuw iets van 25.000 euro en toe ie hem eind vorig jaar weg deed, kreeg ie nog geen 4.000 er voor terug....Wel handig als je er dan bijzegt hoe oud de auto inmiddels was bij de verkoop. 2 jaar? 25 jaar?
quote:ndh86 schreef op 25 juni 2010 @ 15:31:

.......

CD wisselaar moet je niet zo aan tillen, een nieuwe radio met CD/MP3 en carkit kost zo'n 200,-

Herstel: 99,00 euro

http://www.rondevries.nl/ ... hoofdgroep=4&subgroep=113
Viva la vida
Waarom probeer je het niet eerst zelf op Marktplaats of ergens anders? Via een handelaar verkopen of inruilen kan altijd nog.

Voor mijn vorige auto kreeg ik bij de garage maar 15.000 euro terug, terwijl ik deze via MP uiteindelijk verkocht heb voor 18.500.

Toch mooi die extra's in mijn zak gestoken!

Wie niet waagt, die niet wint!
quote:Ainne schreef op 25 juni 2010 @ 16:16:

[...]

Wel handig als je er dan bijzegt hoe oud de auto inmiddels was bij de verkoop. 2 jaar? 25 jaar?

owja..... daar heb je gelijk in. Hij was nog niet zo heel oud, maar hoe oud precies weet ik niet.

Kenteken was cijfer-cijfer-"D"-letter-letter-letter en volgens mijn collega is dat dan 2000?
Viva la vida
probeer het eens op autoscout. Daar heb ik dan weer goede ervaringen mee. Zomaar aan een handerlaar verkopen moet je nooit doen. Is echt heel weinig wat je er dan voor krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven