Auto verkopen - zelf doen?
vrijdag 25 juni 2010 om 10:18
Mijn auto gaat de deur uit. Het is een mooi en fijn karretje, maar ik heb 'm niet nodig en het is te duur om hem erbij te houden.
Omschrijving auto:
Ford Ka, luxe editie (met oa stuurbekrachtiging, airbags, zij-airbags, airco, leren bekleding, 6cd-wisselaar) uit 2003.
Ik denk dat de auto wel "interessant" is en dat er zeker meerdere geïnteresseerden zullen zijn. Alleen, omdat het een luxe uitvoering is, is ie duurder dan een normale Ka en zal ik dus een andere "doelgroep" hebben daarbij.
Ik ben zelf nog erg jong en val daardoor eigenlijk buiten die doelgroep (meeste mensen van mijn leeftijd zouden niet zo'n auto kopen omdat ie te duur is denk ik). Daarom wil ik jullie om advies vragen...
Zou het aan te bevelen zijn een auto als deze via een handelaar te verkopen? Of kan ik dat ook zelf doen? (En waar zou ik dan op moeten letten?) Tips?
Omschrijving auto:
Ford Ka, luxe editie (met oa stuurbekrachtiging, airbags, zij-airbags, airco, leren bekleding, 6cd-wisselaar) uit 2003.
Ik denk dat de auto wel "interessant" is en dat er zeker meerdere geïnteresseerden zullen zijn. Alleen, omdat het een luxe uitvoering is, is ie duurder dan een normale Ka en zal ik dus een andere "doelgroep" hebben daarbij.
Ik ben zelf nog erg jong en val daardoor eigenlijk buiten die doelgroep (meeste mensen van mijn leeftijd zouden niet zo'n auto kopen omdat ie te duur is denk ik). Daarom wil ik jullie om advies vragen...
Zou het aan te bevelen zijn een auto als deze via een handelaar te verkopen? Of kan ik dat ook zelf doen? (En waar zou ik dan op moeten letten?) Tips?
vrijdag 25 juni 2010 om 10:22
vrijdag 25 juni 2010 om 10:30
Ik denk trouwens dat het voor een 2e hands auto van dat type echt geen verschil maakt of er leren bekleding in zit, dat zal echt geen 1000 euro schelen.
Iemand die echt veel geld wil uitgeven koopt een middenklasser met leer. Iemand die gewoon een auto'tje zoekt voor in de stad interesseert het niets of er wel of geen leren stoelen in zitten.
Dan komt er nog eens bij dat je een nieuwe auto al voor ongeveer 7000 euro kunt kopen met een beetje mazzel. (dat heb ik zelf nl. 2 jaar terug gedaan).
Kortom bedenk goed of je vraagprijs realistisch is in deze tijd.
Ik zou hem op marktplaats zetten en een A4'tje erop en dan afwachten wat mensen willen betalen.
Succes met de verkoop in ieder geval.
Iemand die echt veel geld wil uitgeven koopt een middenklasser met leer. Iemand die gewoon een auto'tje zoekt voor in de stad interesseert het niets of er wel of geen leren stoelen in zitten.
Dan komt er nog eens bij dat je een nieuwe auto al voor ongeveer 7000 euro kunt kopen met een beetje mazzel. (dat heb ik zelf nl. 2 jaar terug gedaan).
Kortom bedenk goed of je vraagprijs realistisch is in deze tijd.
Ik zou hem op marktplaats zetten en een A4'tje erop en dan afwachten wat mensen willen betalen.
Succes met de verkoop in ieder geval.
vrijdag 25 juni 2010 om 10:35
Vergelijkbare auto's vond ik op internet voor zo'n ¤ 4800 (zeg ik uit mijn hoofd nu). Maar dat was wel via een handelaar (zou ik als koper liever hebben dus meer geld voor over hebben ivm garantie e.d.)
Is dat een bedrag waar mensen zelf ook voor zouden willen handelen?
@MMP
Leren bekleding inderdaad niet, maar ik denk dat -zeker in de zomer- mensen wel graag airco willen.
@Vinyl
Wauw, wat een verschil! Hoe heb jij dat gedaan? Marktplaats?
Is dat een bedrag waar mensen zelf ook voor zouden willen handelen?
@MMP
Leren bekleding inderdaad niet, maar ik denk dat -zeker in de zomer- mensen wel graag airco willen.
@Vinyl
Wauw, wat een verschil! Hoe heb jij dat gedaan? Marktplaats?
vrijdag 25 juni 2010 om 10:37
vrijdag 25 juni 2010 om 10:59
zelf paar maanden geleden mijn auto verkocht via autotrack24.nl. werkte heel goed. auto uiteindelijk aan een handelaar verkocht, binnen 1 dag (werd trouwens dag daarna nog door iemand anders gebeld ook).
op site van de anwb kun je tips vinden over het particulier verkopen van een auto en kun je ook kijken wat gelijksoortige auto's kosten.
op site van de anwb kun je tips vinden over het particulier verkopen van een auto en kun je ook kijken wat gelijksoortige auto's kosten.
vrijdag 25 juni 2010 om 15:31
ehm Ik weet niet waar je gekeken hebt, maar hier
http://www.auto-ton.nl/in ... ask=view&id=175&Itemid=42
staat een Ka met airco/leer voor 2950,-
en hier een voor 3750,-
http://www.westpoortcars.nl/westpoortcars/
CD wisselaar moet je niet zo aan tillen, een nieuwe radio met CD/MP3 en carkit kost zo'n 200,-
http://www.auto-ton.nl/in ... ask=view&id=175&Itemid=42
staat een Ka met airco/leer voor 2950,-
en hier een voor 3750,-
http://www.westpoortcars.nl/westpoortcars/
CD wisselaar moet je niet zo aan tillen, een nieuwe radio met CD/MP3 en carkit kost zo'n 200,-
anoniem_104649 wijzigde dit bericht op 25-06-2010 15:33
Reden: bron: www autotrader nl
Reden: bron: www autotrader nl
% gewijzigd
Viva la vida
vrijdag 25 juni 2010 om 15:35

vrijdag 25 juni 2010 om 16:16
vrijdag 25 juni 2010 om 16:17
quote:ndh86 schreef op 25 juni 2010 @ 15:31:
.......
Herstel: 99,00 euro
http://www.rondevries.nl/ ... hoofdgroep=4&subgroep=113
.......
Herstel: 99,00 euro
http://www.rondevries.nl/ ... hoofdgroep=4&subgroep=113
Viva la vida

vrijdag 25 juni 2010 om 16:19
Waarom probeer je het niet eerst zelf op Marktplaats of ergens anders? Via een handelaar verkopen of inruilen kan altijd nog.
Voor mijn vorige auto kreeg ik bij de garage maar 15.000 euro terug, terwijl ik deze via MP uiteindelijk verkocht heb voor 18.500.
Toch mooi die extra's in mijn zak gestoken!
Wie niet waagt, die niet wint!
Voor mijn vorige auto kreeg ik bij de garage maar 15.000 euro terug, terwijl ik deze via MP uiteindelijk verkocht heb voor 18.500.
Toch mooi die extra's in mijn zak gestoken!
Wie niet waagt, die niet wint!
vrijdag 25 juni 2010 om 16:43
quote:Ainne schreef op 25 juni 2010 @ 16:16:
[...]
Wel handig als je er dan bijzegt hoe oud de auto inmiddels was bij de verkoop. 2 jaar? 25 jaar?
owja..... daar heb je gelijk in. Hij was nog niet zo heel oud, maar hoe oud precies weet ik niet.
Kenteken was cijfer-cijfer-"D"-letter-letter-letter en volgens mijn collega is dat dan 2000?
[...]
Wel handig als je er dan bijzegt hoe oud de auto inmiddels was bij de verkoop. 2 jaar? 25 jaar?
owja..... daar heb je gelijk in. Hij was nog niet zo heel oud, maar hoe oud precies weet ik niet.
Kenteken was cijfer-cijfer-"D"-letter-letter-letter en volgens mijn collega is dat dan 2000?
Viva la vida