Geld & Recht alle pijlers

Auto voor de deur [Geen OP]

24-09-2020 09:07 91 berichten
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-09-2020 13:39
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
0.00% gewijzigd
Ik denk ook dat hij een punt heeft mbt het in de groepsapp zetten. Even aanbellen, excuses maken daarvoor en een praatje maken en dan kun je uitleggen dat het je niet uitmaakt dat de auto daar staat maar dat je er graag met de kliko langs kunt.
Muurbloempje115 schreef:
24-09-2020 09:22
Ik wist het niet zeker. Dus daarom gooide ik het in de groepsapp met de buren als een algemeen bericht 'Zouden jullie willen letten op iets meer loopruimte voor onze voordeur?'


De kans was groot dat het je directe buur was, of iemand die bij hem op bezoek was. Zulke dingen moet je echt niet in een groepsapp gooien. Gewoon even aanbellen en vriendelijk vragen komt zoveel beter over.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
24-09-2020 09:22
Ik wist het niet zeker. Dus daarom gooide ik het in de groepsapp met de buren als een algemeen bericht 'Zouden jullie willen letten op iets meer loopruimte voor onze voordeur?'
Ik snap dat je dat zo zei, maar ik zou ook denken, als ik zo’n appje zou zien terwijl ik “weet” dat jij “weet” dat het mijn auto is, app mij gewoon ff.

En ik begrijp je irritatie, maar het is ook de toon die de muziek maakt. 🤗
Ik zou de eerstvolgende keer dat ik er met de container niet langs kan bij m aanbellen en vragen zijn auto te verplaatsen. Als die ruimte er is. Ik zou er niet zelf parkeren, maar ik ben een beetje onhandig, dus de dag dat ik per ongeluk met de container Zijn auto beschadig komt vanzelf. En anders mijn kinderen wel als ze er met hun fiets langs moeten.

Want ookal mag je er parkeren,kleine moeite om het looppad vrij te houden, toch?
Bij mijn ouders is ook zo’n parkeerstrook ( geen vakken) en dan let ik er ook op dat ik niet voor het pad naar de voordeur van een huis sta en ook het achterom paadje niet blokkeer.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend. Gebeurt hier in de straat ook. Vaak kan ik mijn auto niet parkeren omdat een aantal buren meerdere auto's hebben en die het liefst bij mij voor de deur parkeren. Het zou niet erg zijn, ware het niet dat ik een invalide parkeervergunning heb, geen invaliden parkeerplek want daar zijn hoge kosten aan verbonden, maar het tillen van zware boodschappen is voor mij soms lastig en ook omdat er al 2 keer in ingebroken in mijn auto toen hij niet voor mijn huis stond.

Er zijn 4 buren in mijn straat met een bedrijfsauto/ bus/ taxi en er is genoeg parkeerruimte vlak naast onze straat. Ik heb dit ook wel eens aangekaart bij het wijkburo toen ik toevallig een gesprek met hen had. Toen werd er gezegd dat de gemeente uit was gegaan van 1 a 1,5 parkeerplek per huis, maar als mensen dus bedrijfsbusjes in de straat en ook hun privé auto's en eventuele auto's van de partner hier parkeren, blijft er geen ruimte meer over voor andere bewoners.

Een buurvrouw had een keer oproepjes in de brievenbus gedaan, die vroeg of iedereen er rekening mee kon houden om bedrijfsauto's in de dwarsstraat te zetten zodat iedereen zijn privé auto in de straat kon parkeren, zij vonden nl. nooit geen plek als ze 's avonds laat thuis kwamen van het werk, dit briefje werd gewoon genegeerd.

Heeft ook met fatsoen te maken. Mijn ex parkeerde zijn auto (onze 2e dus) altijd in een dwarsstraat zodat onze buren ook hun auto in de straat konden parkeren, maar zelf zetten ze dus zonder problemen 2 of meerdere auto's in de straat.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
24-09-2020 09:22
Ik wist het niet zeker. Dus daarom gooide ik het in de groepsapp met de buren als een algemeen bericht 'Zouden jullie willen letten op iets meer loopruimte voor onze voordeur?'
Je had beter eerst de buurman aan kunnen schieten. Als het zijn auto niet was, had je het in de groepsapp kunnen gooien. Eigenlijk heb je de buurman nu voor de hele buurt te kakken gezet. Ik lees niet echt een doelbewuste actie van de buurman.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
forumfossiel schreef:
24-09-2020 09:28
Ik zou de eerstvolgende keer dat ik er met de container niet langs kan bij m aanbellen en vragen zijn auto te verplaatsen. Als die ruimte er is. Ik zou er niet zelf parkeren, maar ik ben een beetje onhandig, dus de dag dat ik per ongeluk met de container Zijn auto beschadig komt vanzelf. En anders mijn kinderen wel als ze er met hun fiets langs moeten.

Want ookal mag je er parkeren,kleine moeite om het looppad vrij te houden, toch?
Bij mijn ouders is ook zo’n parkeerstrook ( geen vakken) en dan let ik er ook op dat ik niet voor het pad naar de voordeur van een huis sta en ook het achterom paadje niet blokkeer.
Nou ja, dat dacht ik dus ook. Ik dacht er ook helemaal niet zo heftig over en appte het ook helemaal niet verwijtend. Ik dacht, iets meer ruimte overlaten en klaar. Thats it. Geen discussies of wat dan ook. Maar gewoon begrip voor elkaar. Blijkbaar had ik toch achteraf langs moeten gaan, maar zo zwaar zag ik het op dat moment niet.
Spreek je buurman er nog eens op aan en gebruik je smoes. Zeg tegen hem dat je niet wist dat die auto van hem was en het daarom in de app gooide. Zeg sorry daarvoor en vraag of hij er wat meer op wil letten. Anders zet je toch maar je eigen auto daar.
anoniem_63b69dd0648a4 wijzigde dit bericht op 24-09-2020 09:30
0.60% gewijzigd
Ik zie dat hier ook bij een aantal mensen, containers altijd in de voortuin. Vind het altijd een beetje aso ogen. Zo mooi zijn die dingen niet.
Doreia* schreef:
24-09-2020 09:29
Je had beter eerst de buurman aan kunnen schieten. Als het zijn auto niet was, had je het in de groepsapp kunnen gooien. Eigenlijk heb je de buurman nu voor de hele buurt te kakken gezet. Ik lees niet echt een doelbewuste actie van de buurman.
Het was een vriendelijk, algemeen verzoekje aan mijn buren (in het algemeen dus). Hij voelt zich blijkbaar wel te kakken gezet, maar er stond niets verwijtend in het berichtje. Enkel of ze rekening willen houden met iets meer loopruimte. In mijn ogen was dat niet zo heftig.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
24-09-2020 09:29
Nou ja, dat dacht ik dus ook. Ik dacht er ook helemaal niet zo heftig over en appte het ook helemaal niet verwijtend. Ik dacht, iets meer ruimte overlaten en klaar. Thats it. Geen discussies of wat dan ook. Maar gewoon begrip voor elkaar. Blijkbaar had ik toch achteraf langs moeten gaan, maar zo zwaar zag ik het op dat moment niet.
dan maak je het nu weer goed.
App hem: "ik heb er nog even over nagedacht, had het bericht niet in de groepsapp moeten zetten, maar even rechtstreeks contact moeten opnemen. Excuus."
Dus de auto staat niet goed in het parkeer vlak? Hij staat op de stoep?

Afbeelding
Niq schreef:
24-09-2020 09:30
Ik zie dat hier ook bij een aantal mensen, containers altijd in de voortuin. Vind het altijd een beetje aso ogen. Zo mooi zijn die dingen niet.
Oké.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons in de straat worden dit soort irritaties dus ook in de groepsapp besproken, waarbij echt wel duidelijk is, wie er bedoelt wordt, maar dan wordt het algemeen gehouden.

Ik vind dat bijzonder kinderachtig gedrag.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
24-09-2020 09:30
Ik zie dat hier ook bij een aantal mensen, containers altijd in de voortuin. Vind het altijd een beetje aso ogen. Zo mooi zijn die dingen niet.
en jij denkt, dat mensen dat doen omdat ze 45 andere plekken hebben om die dingen neer te zetten?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je frustratie wel. Mensen parkeren niet voor hun eigen huis, want dan hebben ze er zelf last van (op wat voor manier dan ook), maar wel voor een ander zijn huis.
Wij hebben ook zo n overbuurman gehad. Hun tweede auto stond voor het huis van hun buurman. Elke dag.
Oprit was groot genoeg om twee auto’s achter elkaar te zetten en voor hun eigen huis stond ook nooit een auto.
Irritant, maar je kunt er weinig aan doen zonder dat het voor jezelf problemen gaat opleveren als in ruzie oid.
Van je af laten glijden.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Muurbloempje115 schreef:
24-09-2020 09:29
Nou ja, dat dacht ik dus ook. Ik dacht er ook helemaal niet zo heftig over en appte het ook helemaal niet verwijtend. Ik dacht, iets meer ruimte overlaten en klaar. Thats it. Geen discussies of wat dan ook. Maar gewoon begrip voor elkaar. Blijkbaar had ik toch achteraf langs moeten gaan, maar zo zwaar zag ik het op dat moment niet.


Tekst zwart op wit komt altijd heftiger over dan je bedoelt. Ook al zie jij het niet zwaar en bedoel je het luchtig, een ander leest er al snel een persoonlijk verwijt in. En dan is het echt lullig dat dat in het openbaar gebeurd. Je zou persoonlijk kunnen appen, maar het is echt altijd beter om iemand face to face aan te spreken. Dan is je milde toon duidelijker, en als het toch heviger aankomt kun je dat direct rechtzetten.
Voortaan gewoon niet meer over de app doen, klaar.
[quote=whitewolves post_id=31939631 time=1600932715 user_id=316613]
Dus de auto staat niet goed in het parkeer vlak? Hij staat op de stoep?

Nee, we hebben geen stoep, verhoging of iets dergelijks. Looppad tussen parkeerstrook en voortuinen is aangegeven met ander kleur stenen
anoniem_64cfe301a7422 wijzigde dit bericht op 24-09-2020 09:35
32.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
24-09-2020 09:29
Nou ja, dat dacht ik dus ook. Ik dacht er ook helemaal niet zo heftig over en appte het ook helemaal niet verwijtend. Ik dacht, iets meer ruimte overlaten en klaar. Thats it. Geen discussies of wat dan ook. Maar gewoon begrip voor elkaar. Blijkbaar had ik toch achteraf langs moeten gaan, maar zo zwaar zag ik het op dat moment niet.
Ik begrijp jou zeker. Ik ben ook niet zo'n moeilijke persoon en zou er in het vervolg gewoon op letten (al had ik ook liever gehad dat je het mij gewoon even zelf had gezegd). Maar blijkbaar zijn er mensen die dan meteen weer vervelend moeten reageren. Ik zou hier geen ruzie over willen riskeren en gewoon even bij hem aanbellen en zeggen dat je het niet via die app had moeten doen, maar dat je even twijfelde over van wie die nieuwe auto was. En dat je er echt last van hebt als hij het pad blokkeert dus of hij daar alsjeblieft rekening mee wil houden. Dit is niet zo'n groot ding dat ik boos zou worden of zo, gewoon even sorry zeggen en klaar.
pamelacourson schreef:
24-09-2020 09:34
Ik begrijp jou zeker. Ik ben ook niet zo'n moeilijke persoon en zou er in het vervolg gewoon op letten (al had ik ook liever gehad dat je het mij gewoon even zelf had gezegd). Maar blijkbaar zijn er mensen die dan meteen weer vervelend moeten reageren. Ik zou hier geen ruzie over willen riskeren en gewoon even bij hem aanbellen en zeggen dat je het niet via die app had moeten doen, maar dat je even twijfelde over van wie die nieuwe auto was. En dat je er echt last van hebt als hij het pad blokkeert dus of hij daar alsjeblieft rekening mee wil houden. Dit is niet zo'n groot ding dat ik boos zou worden of zo, gewoon even sorry zeggen en klaar.
Dit idd.
lilalinda schreef:
24-09-2020 09:32
en jij denkt, dat mensen dat doen omdat ze 45 andere plekken hebben om die dingen neer te zetten?
Gewoon in je achtertuin, die zijn hier groot genoeg.
Niq schreef:
24-09-2020 09:37
Gewoon in je achtertuin, die zijn hier groot genoeg.
Dat is ook een optie. Maar wij zetten het liever in de voortuin. Zit je niet met stinkende containers als je in de achtertuin geniet van een zon of barbecue. Dat is net de keuze die je zelf maakt. Voegt verder niets toe aan mijn OP.
Muurbloempje115 schreef:
24-09-2020 09:34


Nee, we hebben geen stoep, verhoging of iets dergelijks. Looppad tussen parkeerstrook en voortuinen is aangegeven met ander kleur stenen
Even breed als een stoep? Want een stoep zonder trottoirband is nog steeds een stoep. (Zo ver ik weet) Ook een voetpad mag alleen gebruikt worden door voetgangers.

Het lukt me niet om te visualiseren wat je bedoelt.
anoniem_636406528baf6 wijzigde dit bericht op 24-09-2020 09:52
6.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
24-09-2020 09:19
Ik ben het wel met je buurman eens dat je beter even bij hem had kunnen aanbellen om het aan te kaarten in plaats van het in de groepsapp te gooien. Ook al wist je niet zeker dat het zijn auto was, je had het even kunnen vragen. Zijn gedrag daarna vind ik nogal kinderachtig, dat wel. Ik weet niet of het normaal gesproken een schappelijke man is, maar in dat geval zou ik gewoon even aanbellen, zeggen dat je het achteraf gezien beter tegen hemzelf had kunnen zeggen maar dat je niet wist of het zijn auto was) en nogmaals vragen of hij wat meer rekening wil houden met jullie en of hij zijn auto gewoon in het vak wil zetten zodat jullie er langs kunnen. Doet hij dat niet, dan elke keer als je er niet lang kan, aanbellen en vragen of hij zijn auto wat naar achteren/opzij wil zetten.

Mocht dit niet helpen, dan zou ik toch mooi mijn eigen auto daar parkeren. En wat iemand zei: bij de gemeente aankloppen of er een randje oid te plaatsen is.
Dit.
Als ik het goed begrijp is er geen trottoir maar wel een voetpad? Stond de auto dan op het voetpad?

Ik denk dat je er niet zoveel mee kunt, er mag daar nu eenmaal geparkeerd worden. En het feit dat jullie achterom parkeren, betekent niet dat de plek voor jullie huis vrij moet blijven.
Ook vind ik dat je buurman een punt heeft over het melden in de whatsappgroep. Want je had duidelijk het vermoeden dat het de buurman was die altijd al voor jullie huis parkeerde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven