Geld & Recht alle pijlers

Auto voor de deur [Geen OP]

24-09-2020 09:07 91 berichten
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-09-2020 13:39
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
0.00% gewijzigd
baukje schreef:
24-09-2020 12:57
Ik vind het best wel overdreven dat de eerste de beste keer dat iemand een paar cm over de lijntjes parkeert je er al gelijk een punt van maakt. Kan mij nauwelijks voorstellen dat dat je frustratie punt is. Zit dat niet gewoon in het feit dat de buurman altijd voor je deur parkeert? In dat geval trek je aan het kortste eind want als het gewoon parkeer plaatsen zijn dan mag er gewoon geparkeerd worden of je het nu leuk vind of niet.
Als het altijd dezelfde persoon betreft zou je in dat geval een goed gesprek aan kunnen gaan om het aan te kaarten dat je weet dat het goed recht is maar dat je het niet zo leuk vind. Maar ja die kans heb je nu voorbij laten gaan door gelijk iemand op de vingers te tikken in het openbaar omdat diegene een keer net buiten de lijntjes staat.
Het gaat mij niet om dat hij over de lijntjes geparkeerd staat, maar dat ik er niet door kan. Al staat hij schots en scheef of over de lijntjes aan de andere kant, prima. Dit keer maakt het wel uit omdat de looppad al zo smal is en als hij dan ook nog over die lijn staat, ik er gewoonweg niet meer langs kan en mijn container niet van de weg kon halen.

Maar ook al stond hij wel binnen de lijntjes, dan nog had ik hetzelfde verzoek gedaan. Of hij gewoon wat ruimte wilde overlaten. Lijkt me niet zo moeilijk. Nogmaals, hij mag lekker voor mijn deur blijven parkeren want waarom niet? Ik zet mijn auto altijd achter. Zo lang ik er dus gewoon langs kan vind ik het prima.
Alle reacties Link kopieren
baukje schreef:
24-09-2020 12:57
Ik vind het best wel overdreven dat de eerste de beste keer dat iemand een paar cm over de lijntjes parkeert je er al gelijk een punt van maakt. Kan mij nauwelijks voorstellen dat dat je frustratie punt is. Zit dat niet gewoon in het feit dat de buurman altijd voor je deur parkeert? In dat geval trek je aan het kortste eind want als het gewoon parkeer plaatsen zijn dan mag er gewoon geparkeerd worden of je het nu leuk vind of niet.
Als het altijd dezelfde persoon betreft zou je in dat geval een goed gesprek aan kunnen gaan om het aan te kaarten dat je weet dat het goed recht is maar dat je het niet zo leuk vind. Maar ja die kans heb je nu voorbij laten gaan door gelijk iemand op de vingers te tikken in het openbaar omdat diegene een keer net buiten de lijntjes staat.
Ook fijn voor rollators, scootmobielen en kinderwagens hoor, als auto's niet op het looppad staan.
lilalinda schreef:
24-09-2020 12:52
dat is het toverwoord
Als je goed had gelezen had ik het ook over hier :idee:
Sorry TO, maar je OP straalt irritatie uit. Dus het ging echt niet om die ene keer, want dan had je het wel laten gaan.
Dat kan verder, maar misschien is het goed even een pas op de plaats te nemen en te bedenken wat nu echt het probleem is en hoe erg het is. Waarschijnlijk had de buurman het gewoon niet door. Is één keer er niet goed langs kunnen met de container je deze ruzie waard?
Als de ruimte sowieso al krap is, moet je de gemeente aanspreken ipv de buurman.
-Rosings- schreef:
24-09-2020 13:10
Ook fijn voor rollators, scootmobielen en kinderwagens hoor, als auto's niet op het looppad staan.
Uiteraard. Maar volgens TO stond de auto iets over het parkeervak heen. Dat kan gebeuren zonder dat je het door hebt.
TO kan beter contact opnemen met de gemeente of er iets aan het krappe pad gedaan kan worden. Verbreden of een randje bv.
Rosalind schreef:
24-09-2020 13:11
Sorry TO, maar je OP straalt irritatie uit. Dus het ging echt niet om die ene keer, want dan had je het wel laten gaan.
Dat kan verder, maar misschien is het goed even een pas op de plaats te nemen en te bedenken wat nu echt het probleem is en hoe erg het is. Waarschijnlijk had de buurman het gewoon niet door. Is één keer er niet goed langs kunnen met de container je deze ruzie waard?
Als de ruimte sowieso al krap is, moet je de gemeente aanspreken ipv de buurman.
Het ging wel om die ene keer. Ik heb er nooit eerder iets over gezegd en heb er nooit een seconde wakker van gelegen dat zijn auto daar staat. Maar dat moment wilde ik de container naar mijn huis halen, maar dat kon niet. Dus ik dacht, ik stuur gewoon even berichtje met vriendelijk verzoek rekening te houden met meer loopruimte. Was geen intentie om ruzie te zaaien, had eigenlijk gedacht dat buren het net zo luchtig zouden opvatten als ik. Maar blijkbaar niet, was ik misschien te naief in.
-Rosings- schreef:
24-09-2020 13:10
Ook fijn voor rollators, scootmobielen en kinderwagens hoor, als auto's niet op het looppad staan.
Ja ik snap dat ook vaak niet bij hoe mensen hier allemaal schots en scheef die containers aan straat zetten als ze weer eens worden leeggehaald door de gemeente.
Ik wil ze dan nogal eens netjes rechtzetten langs de lijn, want als een voetganger al moet manouvreren hoe wil je daar dan in hemelsnaam met je rollator voorbij komen. Ja over de weg, maar dat lijkt me niet de bedoeling.
En met een beetje pech zet ook iedereen die bakken voor jouw tuin en met nog meer pech laten ze hem een dag of wat daar nog staan ook.
Niq schreef:
24-09-2020 13:14
Ja ik snap dat ook vaak niet bij hoe mensen hier allemaal schots en scheef die containers aan straat zetten als ze weer eens worden leeggehaald door de gemeente.
Ik wil ze dan nogal eens netjes rechtzetten langs de lijn, want geen als een voetganger al moet manouvreren hoe wil je daar dan in hemelsnaam met je rollator voorbij komen. Ja over de weg, maar dat lijkt me niet de bedoeling.
En met een beetje pech zet ook iedereen die bakken voor jouw tuin en met nog meer pech laten ze hem een dag of wat daar nog staan ook.
Wij hebben tegenover ons huis wadi's met aparte vakken voor containers dus de containers zelf staan nooit in de weg.
Muurbloempje115 schreef:
24-09-2020 13:14
Het ging wel om die ene keer. Ik heb er nooit eerder iets over gezegd en heb er nooit een seconde wakker van gelegen dat zijn auto daar staat. Maar dat moment wilde ik de container naar mijn huis halen, maar dat kon niet. Dus ik dacht, ik stuur gewoon even berichtje met vriendelijk verzoek rekening te houden met meer loopruimte. Was geen intentie om ruzie te zaaien, had eigenlijk gedacht dat buren het net zo luchtig zouden opvatten als ik. Maar blijkbaar niet, was ik misschien te naief in.
Uit je OP:

De andere pal voor ons huis en voor het looppad. Dit is natuurlijk niet erg prettig voor ons want we moeten ons er altijd tussendoor manoeuvreren.

Probleem is dat de auto nog elke dag pal voor onze voordeur staat. Het is altijd de vraag of we er fatsoenlijk langskunnen. Dit vind ik dus best storend want ze kunnen overal parkeren, maar ze staan altijd voor onze deur.
Muurbloempje115 schreef:
24-09-2020 13:16
Wij hebben tegenover ons huis wadi's met aparte vakken voor containers dus de containers zelf staan nooit in de weg.
Ik zal onze gemeente eens vragen of ze ook een wadi kunnen maken hier.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-09-2020 12:52
dat is het toverwoord
Vertel dat aan mijn hond! :nooo:
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
Oh, had moeten refresh-en... Niet alleen de buurman is op zijn pik getrapt ;-)
Geen prima, prima is geen goed.
VakantieNL15 schreef:
24-09-2020 13:37
Oh, had moeten refresh-en... Niet alleen de buurman is op zijn pik getrapt ;-)
Want? :)
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
24-09-2020 13:10
Als je goed had gelezen had ik het ook over hier :idee:
maar jij vergelijkt Hier, met Daar, en je weet niks van Daar, dus is het vrij onzinnig om het over Daar te hebben
Waarom heb je de OP nou gewist? Er zijn best wat goede tips gegeven over hoe dit nu verder aan te pakken.
Rosalind schreef:
24-09-2020 15:31
Waarom heb je de OP nou gewist? Er zijn best wat goede tips gegeven over hoe dit nu verder aan te pakken.

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven