Geld & Recht alle pijlers

Auto voor de deur [Geen OP]

24-09-2020 09:07 91 berichten
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-09-2020 13:39
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eens met de buurman, het gaat om een specifieke auto van een specifieke buur. Dan spreek je de buur erop aan en niet indirect via de groepsapp.

Gewoon even aanbellen en face-to-face regelen/bespreken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Rosalind schreef:
24-09-2020 09:51
Als ik het goed begrijp is er geen trottoir maar wel een voetpad? Stond de auto dan op het voetpad?

Ik denk dat je er niet zoveel mee kunt, er mag daar nu eenmaal geparkeerd worden. En het feit dat jullie achterom parkeren, betekent niet dat de plek voor jullie huis vrij moet blijven.
Ook vind ik dat je buurman een punt heeft over het melden in de whatsappgroep. Want je had duidelijk het vermoeden dat het de buurman was die altijd al voor jullie huis parkeerde.
Ja voor de voortuinen loopt eerst een strook looppad, die al erg smal is. Daarnaast direct een strook parkeerplaatsen. De auto stond met een voor en achterband op de looppad, waardoor er al helemaal geen loopruimte meer over was. Iedereen mag voor ons huis parkeren, zolang er maar wat loopruimte overblijft dat wij, bezorgers en evt bezoek gewoon bij de voordeur kunnen komen. En we dus ook met de container langs kunnen.
Als het looppad werkelijk zo smal is, dan zou ik eens contact opnemen met de gemeente om te vragen of daar wat aan te doen is. Het pad verbreden, een randje aanbrengen oid.
Alle reacties Link kopieren
Melden in een groepsapp vind ik ook een beetje kinderachtig, maar de buurman vind ik dan weer net zo kinderachtig door z’n auto niet even netjes in een vak te zetten.

Volgens mij brengen parkeerergernissen niet het beste in de mens naar boven.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Niq schreef:
24-09-2020 09:30
Ik zie dat hier ook bij een aantal mensen, containers altijd in de voortuin. Vind het altijd een beetje aso ogen. Zo mooi zijn die dingen niet.

Ja heel aso :roll: ....doe niet zo raar joh. Bij ons staan ze ook in de voortuin want geen andere plek. Als ze in de achtertuin moeten geeft dat elke week een hoop gedoe met buiten zetten.
TO: ik zou gewoon even langs gaan en zeggen dat het niet je bedoeling was om hem voor schut te zetten maar dat je niet zeker wist van wie de auto was. En dan zeggen dat je bang bent de auto te beschadigen met de Kliko. Snapt ie vast wel.
Succes.
herfstappeltaart schreef:
24-09-2020 10:28
Ja heel aso :roll: ....doe niet zo raar joh. Bij ons staan ze ook in de voortuin want geen andere plek. Als ze in de achtertuin moeten geeft dat elke week een hoop gedoe met buiten zetten.
Ja en als de buurman zijn auto elders moet zetten geeft dat ook zo'n gedoe.
Zo hebben we dus allemaal onze irritaties.
Niq schreef:
24-09-2020 10:35
Ja en als de buurman zijn auto elders moet zetten geeft dat ook zo'n gedoe.
Zo hebben we dus allemaal onze irritaties.
Nogmaals, buurman hoeft zijn auto niet elders te zetten. Alleen een beetje loopruimte overlaten..
Weet ik toch :)
Niq schreef:
24-09-2020 10:35
Ja en als de buurman zijn auto elders moet zetten geeft dat ook zo'n gedoe.
Zo hebben we dus allemaal onze irritaties.

Ik begrijp dat hij hem niet elders hoeft te zetten maar gewoon een stukje minder strak tegen de tuin. Niet zo moeilijk toch.
Ik zou de gemeente om een stoeprand vragen.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
24-09-2020 09:30
Ik zie dat hier ook bij een aantal mensen, containers altijd in de voortuin. Vind het altijd een beetje aso ogen. Zo mooi zijn die dingen niet.
Soms is er geen andere optie, eerst een struikpartij door en dan een hek over gaat hem niet worden....
Muurbloempje115 schreef:
24-09-2020 10:37
Nogmaals, buurman hoeft zijn auto niet elders te zetten. Alleen een beetje loopruimte overlaten..

Je loopt je al tijden wezenloos te ergeren aan de auto van de buurman zonder er iets over te zeggen. En als er dan gelegenheid is om er iets van te vinden gooi je het in de buurtapp. En als hij dan terecht jou er op aanspreekt dat je hem vanzelfsprekend eerst even persoonlijk kan benaderen dan kan hij niet tegen kritiek?

En vervolgens zeg je dan weer niks over je dagelijkse ergernissen over waar hij parkeert, maar ga je gewoon weer verder met verongelijkt zitten doen.

Wat een stom gedoe zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zoiets aan de hand gehad. Maar dan met een ontzettend grote blauwe bus. Deze kon overal staan maar buurvrouw had bedacht dat voor onze deur wel een mooie plek was (ipv voor hun deur, of hun oprit). Zelf wanneer de (normale) auto's van dochter en man er niet waren, stond de mega bus voor onze deur (en ons uitzicht).

Eerst ging ik mijn eigen auto er maar weer neerzetten (maar de hint werd niet begrepen, want als onze auto er niet was stond mega bus er snel weer).
Uiteindelijk gewoon even langs de deur gegaan en gelukkig wordt die nu ergens anders geparkeerd. Denk dat ze er echt niet zo goed bij stil stond.

Aangezien jouw buurman het alsnog doet na jouw vraag.... zou ik gewoon lekker mijn eigen auto er neer gaan zetten als ik jou was ;-) Of in ieder geval nog één keer even langs de deur gaan.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
24-09-2020 10:37
Nogmaals, buurman hoeft zijn auto niet elders te zetten. Alleen een beetje loopruimte overlaten..
Je schreef dat hij voor zijn eigen deur wel rekening houdt met de ruimte ivm toegang eigen tuin.
Geef aan dat je het fijn zou vinden als hij dat ook zou doen bij de toegang tot jullie tuin. Dat het er niet om gaat dát hun auto daar staat, maar hoé.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
-Shifty- schreef:
24-09-2020 11:12
Je loopt je al tijden wezenloos te ergeren aan de auto van de buurman zonder er iets over te zeggen. En als er dan gelegenheid is om er iets van te vinden gooi je het in de buurtapp. En als hij dan terecht jou er op aanspreekt dat je hem vanzelfsprekend eerst even persoonlijk kan benaderen dan kan hij niet tegen kritiek?

En vervolgens zeg je dan weer niks over je dagelijkse ergernissen over waar hij parkeert, maar ga je gewoon weer verder met verongelijkt zitten doen.

Wat een stom gedoe zeg.
Nee hoor, ik loop me helemaal niet 'wezenloos' te ergeren aan zijn auto. Hij mag de auto voor onze deur zetten, maar alleen met wat afstand. Ik ben een nuchter persoon die niet snel ergens moeilijk overdoet, en dan vergeet ik het wel eens dat mensen wel ergens moeilijk over kunnen doen. Voor mij was het gewoon, even melden dat we elkaar iets meer ruimte geven bij de voordeur en klaar. Meer niet.
Muurbloempje115 schreef:
24-09-2020 11:47
Nee hoor, ik loop me helemaal niet 'wezenloos' te ergeren aan zijn auto. Hij mag de auto voor onze deur zetten, maar alleen met wat afstand. Ik ben een nuchter persoon die niet snel ergens moeilijk overdoet, en dan vergeet ik het wel eens dat mensen wel ergens moeilijk over kunnen doen. Voor mij was het gewoon, even melden dat we elkaar iets meer ruimte geven bij de voordeur en klaar. Meer niet.



Echt?

De laatste alinea in je OP doet toch wat anders vermoeden:

Probleem is dat de auto nog elke dag pal voor onze voordeur staat. Het is altijd de vraag of we er fatsoenlijk langskunnen. Dit vind ik dus best storend want ze kunnen overal parkeren, maar ze staan altijd voor onze deur. Er is aan alle kanten plek en bovendien kunnen ze de auto ook achter neerzetten. Het probleem is dat ik er in principe niks mee kan, want ze mogen natuurlijk hun auto neerzetten waar ze willen. Ik kan ook kinderachtig gaan doen en mijn auto voor hun deur neerzetten. Maar dat vind ik ook zo flauw en bovendien vinden we de auto achter gewoon prettiger. Wat zouden jullie doen?
Ik zou mijn eigen auto voor mijn deur zetten.
Zou ik hier ook wel willen, maar helaas een chronisch tekort aan parkeerruimte. (Omdat iedereen die in een betaald parkeren wijk woont geen zin heeft om een parkeervergunning aan te schaffen en dus hier komt parkeren.)
Ik moet hem regelmatig 1 of 2 wijken verderop zetten.
Sowieso is het een flinke doorn in je oog, anders had je er geen topic over aan hoeven te maken en zo'n hele lange OP gemaakt.
Maar dat is niet erg hoor, je mag je aan dat soort dingen ergeren!
Alleen die groepsapp was niet slim, maar dat is je nu ondertussen wel meer dan duidelijk gemaakt.
Marana schreef:
24-09-2020 12:21
Echt?

De laatste alinea in je OP doet toch wat anders vermoeden:

Probleem is dat de auto nog elke dag pal voor onze voordeur staat. Het is altijd de vraag of we er fatsoenlijk langskunnen. Dit vind ik dus best storend want ze kunnen overal parkeren, maar ze staan altijd voor onze deur. Er is aan alle kanten plek en bovendien kunnen ze de auto ook achter neerzetten. Het probleem is dat ik er in principe niks mee kan, want ze mogen natuurlijk hun auto neerzetten waar ze willen. Ik kan ook kinderachtig gaan doen en mijn auto voor hun deur neerzetten. Maar dat vind ik ook zo flauw en bovendien vinden we de auto achter gewoon prettiger. Wat zouden jullie doen?
Dat heeft te maken met dat ze te dicht tegen het looppad aanstaan. Ik woon hier al een jaar en er staan regelmatig auto's voor mijn deur. Heb me er nooit druk over gemaakt en nog nooit een nacht minder om geslapen, dus niks aan het handje ;) zolang er dus ruimte wordt gehouden! Ik heb mijn auto altijd achter staan dus wat dat betreft ook geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
24-09-2020 10:30
TO: ik zou gewoon even langs gaan en zeggen dat het niet je bedoeling was om hem voor schut te zetten maar dat je niet zeker wist van wie de auto was. En dan zeggen dat je bang bent de auto te beschadigen met de Kliko. Snapt ie vast wel.
Succes.
Dit dus. Prima manier om een toch wel heel snel op zijn pik getrapte buurman netjes af te wimpelen.

Mocht je kinderen hebben, kun je ook nog zeggen dat je wel tegen de kinderen hebt gezegd dat ze voorzichtig moeten doen, maar dat een ongelukje toch in een klein hoekje zit. :) De meeste mannelijke autobezitters zijn allergisch voor kinderen in de buurt van hun auto.
Irritant inderdaad. En dat je er iets van zegt op een nette manier begrijpelijk. Er neerzetten mag natuurlijk, maar wel op een manier dat jij en andere buurtgenoten er geen last van hebben.
Ik heb ook eens zo’n akkefietje gehad. Ik woon in een huurwoning in een blok van 4. Buurvrouw naast mij heeft geen auto. Buurvrouw aan de andere kant heeft wel een auto en zet me altijd voor haar woning in de parkeerstrook. Helemaal prima. Ik probeer altijd mijn auto voor mijn eigen deur te parkeren. Nu had ik destijds een buurvrouw aan het eind van het blok wonen (inmiddels is ze verhuisd). Op een gegeven moment had ik boodschappen gehaald en wilde mijn auto voor de deur parkeren. Omdat de parkeerplek pal voor mijn deur bezet was, (wat overigens gewoon mag, het is een openbare parkeerplek) zette ik mijn auto bij haar voor de deur en laadde mijn boodschappen uit. Op een gegeven moment zag ik dat zij zelf haar auto bij mij voor de deur had geparkeerd (mag ook gewoon, had ik geen problemen mee). Aan het eind van de middag moest ik nog even met mijn auto weg en bemerkte een briefje in mijn brievenbus. Kwam van de desbetreffende buurvrouw. Er stond op, buurvrouw wil je in het vervolg je auto niet meer voor mijn deur parkeren, maar op je eigen plek. Groetjes buurvrouw met huisnummer erachter. Ik was stomverbaasd. Hoezo mag ik mijn auto niet daar neer zetten? Niemand heeft hier een eigen plek en jij zet ook je auto bij mij voor de deur. Ik heb haar er later nog op aangesproken, maar viel niet mee te praten, reageerde onbeschoft en fel. Ik heb het uiteindelijk maar zo gelaten en mijn auto maar niet meer voor haar deur gezet om gezeur te voorkomen. Blij dat ze uiteindelijk is verhuisd. Hoorde later dat ze ook met andere buren geregeld akkefietjes had gehad. Nu een buurman er wonen die totaal nergens problemen van maakt.
Alle reacties Link kopieren
Stukje verderop woont een klusjesman met bestelbus. Die bestelbus staat dus nooit voor zijn eigen deur want belemmert zijn uitzicht maar altijd aan de overkant dus mijn kant van de straat. Ronduit a-sociaal. Een personenauto is geen probleem want daar kijk je zo overheen maar een bus belemmert echt je uitzicht. Irritant zeker als die bus daar van vrijdagavond t/m maandagochtend staat of als ie een week ofzo met vakantie is. Overbuurman is doof voor kritiek.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
24-09-2020 09:37
Gewoon in je achtertuin, die zijn hier groot genoeg.
dat is het toverwoord
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het best wel overdreven dat de eerste de beste keer dat iemand een paar cm over de lijntjes parkeert je er al gelijk een punt van maakt. Kan mij nauwelijks voorstellen dat dat je frustratie punt is. Zit dat niet gewoon in het feit dat de buurman altijd voor je deur parkeert? In dat geval trek je aan het kortste eind want als het gewoon parkeer plaatsen zijn dan mag er gewoon geparkeerd worden of je het nu leuk vind of niet.
Als het altijd dezelfde persoon betreft zou je in dat geval een goed gesprek aan kunnen gaan om het aan te kaarten dat je weet dat het goed recht is maar dat je het niet zo leuk vind. Maar ja die kans heb je nu voorbij laten gaan door gelijk iemand op de vingers te tikken in het openbaar omdat diegene een keer net buiten de lijntjes staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven