auto weg doen... vind het verschrikkelijk
maandag 20 februari 2012 om 20:14
Bij het overgaan naar een nieuwe baan heb ik mijn lease auto ingeleverd en nooit meer gemist .Als ik uitreken hoeveel ik aan een auto kwijt was, heb ik er helemaal geen moeite mee om zo af en toe een taxi te pakken of een greenweels auto mee te nemen (hoewel GW eigenlijk geen alternatief is buien je eigen stad, die zijn echt heel erg duur). Conclusie: met ov + taxi kom je eigenlijk overal en bespaar je nog steeds. Oh, en fietsen is ook nog eens goed voor je conditie (schijnt )

maandag 20 februari 2012 om 21:33
DOEN!!!
Ik heb de auto (ik had een tweedehands auto) anderhalf jaar geleden weggedaan. Tranen in mn ogen, maar de beste keus ever!
Het bespaart me enorm veel geld. Had ik het maar eerder gedaan.
De reizen naar de andere kant van het land doe ik nu met de trein. Ik heb een voordeelurenabo bij en NS en ik hou goed de NS-treinkaartenacties bij Kruidvat en Blokker in de gaten.
Verder heb ik een abo op de OV-fiets genomen. Dan fiets ik vanaf het station naar vriendinnen. Ideaal en kan ik ook nog een wijntje drinken.
En incidenteel neem ik een taxi vanaf een station o.i.d., maar dat kan prima, want ik bespaar zo'n ¤ 150,- per maand.
Mijn conditie is door het supergoed. Ik fiets elke dag naar mijn werk, daarnaast fiets ik naar de winkels, naar vriendinnen en naar alles binnen een afstand van 10 km. En afhankelijk van het weer nog verder. Heerlijk!
Ik heb de auto (ik had een tweedehands auto) anderhalf jaar geleden weggedaan. Tranen in mn ogen, maar de beste keus ever!
Het bespaart me enorm veel geld. Had ik het maar eerder gedaan.
De reizen naar de andere kant van het land doe ik nu met de trein. Ik heb een voordeelurenabo bij en NS en ik hou goed de NS-treinkaartenacties bij Kruidvat en Blokker in de gaten.
Verder heb ik een abo op de OV-fiets genomen. Dan fiets ik vanaf het station naar vriendinnen. Ideaal en kan ik ook nog een wijntje drinken.
En incidenteel neem ik een taxi vanaf een station o.i.d., maar dat kan prima, want ik bespaar zo'n ¤ 150,- per maand.
Mijn conditie is door het supergoed. Ik fiets elke dag naar mijn werk, daarnaast fiets ik naar de winkels, naar vriendinnen en naar alles binnen een afstand van 10 km. En afhankelijk van het weer nog verder. Heerlijk!
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)

dinsdag 21 februari 2012 om 08:31
Blijft altijd moeilijk. Wij hebben 2 auto's. De mijne staat op de dagen dat ik werk stil ( reis met het OV) en op de dagen dat ik thuis ben gebruik ik hem voor de accu.Ik doe het liefst alles op de fiets. Maar met 2 kinderen op de fiets de grote boodschappen doen op vrijdag zie ik niet zo zitten. Mijn man werk ook in avonddiensten en geregeld op zateredag. Anders hadden we echt genoeg aan zijn auto. Tevens moet de oudste iedere zaterdag naar zwemles in een andere gemeente wat niet te doen is op de fiets.
Maar in jou geval zou ik de auto echt wegdoon en lekker met het OV naar je familie gaan die 5 x per jaar. Een auto die stil staat kost ook geld!
Je kan natuurlijk ook je wg om loonsverhogiing gaan vragen en hem eea toelichten.
Maar in jou geval zou ik de auto echt wegdoon en lekker met het OV naar je familie gaan die 5 x per jaar. Een auto die stil staat kost ook geld!
Je kan natuurlijk ook je wg om loonsverhogiing gaan vragen en hem eea toelichten.