Autoverzekering kind 19 jaar
dinsdag 17 oktober 2017 om 07:33
Onze dochter overweegt en autootje te kopen. Nou weet ik dat een auto verzekeren best veel kost als je jong bent. Inmiddels ben ik aan het meekijken met haar om het zo goed en voordelig mogelijk te regelen. Veel budgetmaatschappijen accepteren geen jongeren en zeker niet met een auto ouder dan acht jaar. Met nul schadevrije jaren betaal je echt de hoofdprijs.
Als ik dezelfde auto verzeker betaal ik ongeveer een derde van wat zij zou betalen, zelfs als ik haar dan opvoer als regelmatige bestuurder. Nou wil ik dat best voor haar doen, maar dan bouwt ze zelf geen schadevrije jaren op en staat de teller op haar 23e nog steeds op nul.
Wat is wijsheid? Laat jullie licht er eens over schijnen. En waarom stem je wat je stemt in de poll?
Als ik dezelfde auto verzeker betaal ik ongeveer een derde van wat zij zou betalen, zelfs als ik haar dan opvoer als regelmatige bestuurder. Nou wil ik dat best voor haar doen, maar dan bouwt ze zelf geen schadevrije jaren op en staat de teller op haar 23e nog steeds op nul.
Wat is wijsheid? Laat jullie licht er eens over schijnen. En waarom stem je wat je stemt in de poll?
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 07:38
6.00% gewijzigd
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:14
Tuurlijk keren ze wel uit. Mijn man heeft mijn auto verzekerd, er zijn dus 2 auto’s verzekerd op zijn naam bij dezelfde maatschappij. ik ben de hoofdbestuurder van 1 van de auto’s. De maatschappij heeft dit gewoon als optie gegeven. dus ik zie niet in waarom ze niet uit zouden keren.semmy1986 schreef: ↑17-10-2017 08:57Als je op je 19e verantwoordelijkheid kan hebben om eigen auto te rijden kan je ook verantwoordelijkheid hebben om eigen verzekering af te sluiten dat hoort erbij en ik weet waar ik t over heb
Heb vanaf 18e eigen auto plus verzekering op naam gehad en ik was trots dat ik dat zelf deed
Voordeel was dat ik binnen paar jaar volledige nog claim had en flink minder betaalde
T is namelijk zo dat als jij geen hoofdbestuurder bent ze niet uitkeren indien nodig
Don't cry, buy a bag and move on.
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:16
Ik heb hem 1 jaar op een andere naam gehad, dat scheelde de helft. Daarna heb ik het op mijn eigen naam gezet. Omdat ik toen dus zelf schade vrije jaren wilde opbouwen. Dan betaal je de eerste jaren even meer, maar later heb je er profijt van. Ik was zelf wel ouder toen ik mijn rijbewijs haalde en auto kocht (22 jaar) dus dat scheelt ook wel wat gok ik. Met 25 jaar krijg je ook nog korting op de premie dus misschien even een jaartje/ 2 jaar als medebestuurder en daarna zelf schadevrijejaren opbouwen?
Oh ja voor zover ik weet kun je de schade vrije jaren ook maar op 1 polis toepassen voor no-claim. Houd daar rekening mee dus dat je niet van je eigen schade vrije jaren uit kunt gaan tenzij je zelf geen auto hebt.
Oh ja voor zover ik weet kun je de schade vrije jaren ook maar op 1 polis toepassen voor no-claim. Houd daar rekening mee dus dat je niet van je eigen schade vrije jaren uit kunt gaan tenzij je zelf geen auto hebt.
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:19
Dit is idd wat ik bedoel. iets beter verwoord.arcobaleno schreef: ↑17-10-2017 08:54Geen idee of dit ook geldt met kinderen, maar ik kreeg een korting via mijn vriend. Ik kocht met 24 mijn eerste auto, hij had toen al 7 jaar een auto en 7 schadevrije jaren. Ik kreeg toen bij dezelfde verzekering een korting op mijn premie, ik kreeg zijn 7 jaar geschonken maar dan wel als zelfstandige verzekering. Als ik schade rijd doet dat niks voor premie van mijn vriend en andersom. Dit heeft de tussenpersoon zo geregeld waar wij alle verzekeringen hebben. Dat was ruim goedkoper dan alle premies die ik zelf op internet vond.
Don't cry, buy a bag and move on.
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:43
Nee dus, ik heb even gebeld met onze verzekering. Als kind hoofdbestuurder is van mijn auto, bouwt ze geen schadevrije jaren op.
Onze maatschappij neemt haar ook al niet als klant met een oude auto. Wel met een nieuwere of met minstens twee schadevrije jaren, maar die kan ze dus niet opbouwen bij hen.
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:44
daenerys79 schreef: ↑17-10-2017 10:14Tuurlijk keren ze wel uit. Mijn man heeft mijn auto verzekerd, er zijn dus 2 auto’s verzekerd op zijn naam bij dezelfde maatschappij. ik ben de hoofdbestuurder van 1 van de auto’s. De maatschappij heeft dit gewoon als optie gegeven. dus ik zie niet in waarom ze niet uit zouden keren.
Dat gaat dus niet op als die tweede bestuurder en jongere is onder de 23/25.
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:48
Ze werkt, bijna fulltime, om even flink te verdienen om volgend jaar verder te kunnen studeren. Ze heeft mbo gedaan toen je als 16 jarige nog geen OV of stufi kreeg dus het grootste deel zelf betalen. Vooral de reiskosten. Om nu nog hbo te gaan doen is haar spaarpotje te leeg dus heeft ze gekozen voor een tussenjaar om flink te verdienen.
dinsdag 17 oktober 2017 om 11:00
Mijn dochter betaalde ook de hoofdprijs voor wegenbelasting en verzekering van een 12 jaar oude auto. Steeds wanneer ze dacht even iets over te houden had ze weer onkosten.
Nu heeft ze een gloednieuwe auto middels private lease en betaalt ze even veel als dat ze met haar oude auto aan wegenbelasting en verzekering. Wel zonder bang te hoeven zijn voor onverwachte onkosten.
En ze bouwt wel gewoon haar schadevrijde jaren op voor een volgende auto.
Nu heeft ze een gloednieuwe auto middels private lease en betaalt ze even veel als dat ze met haar oude auto aan wegenbelasting en verzekering. Wel zonder bang te hoeven zijn voor onverwachte onkosten.
En ze bouwt wel gewoon haar schadevrijde jaren op voor een volgende auto.
Niet geschoten is altijd mis
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:00
Ik ben de 25 nog niet zolang voorbij, maar mijn vriend heeft al jaren 2 auto's op zijn naam, op zijn verzekering met mij als hoofdbestuurder (dus ook toen ik nog geen 23 was) op 1 auto en ik bouw gewoon zelf schadevrije jaren op.
Wel had ik al een autoverzekering bij die maatschappij op m'n eigen naam toen we 'samen' gingen, misschien dat dat dan het verschil gemaakt heeft?
Ik schrik echt van die prijzen hoor. Ik heb op m'n 18de meteen m'n eigen autootje verzekerd gekregen voor €35 per maand. M'n broer heeft toen geregeld dat ik zijn kortingspercentage kreeg op mijn verzekering. Misschien toch wel het voordeel van een tussenpersoon/assurantiekantoor in de buurt waar je al bekend mee bent.
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:11
_melon schreef: ↑17-10-2017 12:00Ik ben de 25 nog niet zolang voorbij, maar mijn vriend heeft al jaren 2 auto's op zijn naam, op zijn verzekering met mij als hoofdbestuurder (dus ook toen ik nog geen 23 was) op 1 auto en ik bouw gewoon zelf schadevrije jaren op.
Wel had ik al een autoverzekering bij die maatschappij op m'n eigen naam toen we 'samen' gingen, misschien dat dat dan het verschil gemaakt heeft?
Ik schrik echt van die prijzen hoor. Ik heb op m'n 18de meteen m'n eigen autootje verzekerd gekregen voor €35 per maand. M'n broer heeft toen geregeld dat ik zijn kortingspercentage kreeg op mijn verzekering. Misschien toch wel het voordeel van een tussenpersoon/assurantiekantoor in de buurt waar je al bekend mee bent.
Kennelijk zijn het andere tijden. Met een auto met een zeer lage cataloguswaarde komt ze het voordeligst uit. Bijvoorbeeld een Suzuki Alto van 16 tot 20 jaar oud. Maar dan komt ze nog op 70 euro.
Zelf hebben wij geen tussenpersoon omdat al onze verzekeringen rechtstreeks via het collectiefcontact van mans werkgever lopen. (Verzekeraar) Zij bieden ons geen speciaal aanbod helaas.
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:13
Andersom schreef: ↑17-10-2017 10:43Nee dus, ik heb even gebeld met onze verzekering. Als kind hoofdbestuurder is van mijn auto, bouwt ze geen schadevrije jaren op.
Onze maatschappij neemt haar ook al niet als klant met een oude auto. Wel met een nieuwere of met minstens twee schadevrije jaren, maar die kan ze dus niet opbouwen bij hen.
pff wat irritant zeg
dus of betalen voor een vrij nieuwe auto, of een hoge premie
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:16
Ze heeft haar ouders toch niet nodig? Ze kan best een verzekering afsluiten en schadevrije jaren opbouwen, maar daar is nou eenmaal duur.
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:28
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:33
Mijn auto stond op naam van mijn ex omdat hij de wegenbelasting en verzekering betaalde. Toen we uit elkaar gingen heb ik de verzekering (inclusief de opgebouwde jaren) mee kunnen nemen. Ik weet niet wie er als hoofdbestuurder geregistreerd stond. Is ook niet over gesproken toen ik de maatschappij belde om te vragen of ik de verzekering kon overnemen.
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:40
girasole3 schreef: ↑17-10-2017 13:28Toen ik op die leeftijd een eigen auto kocht heb ik die gewoon zelf verzekerd.
Mijn vader zou er echt niet over gepeinsd hebben de verzekering op zijn naam te zetten.
Als de verzekering voor je dochter onbetaalbaar duur is zoals je schrijft, dan kan ze zich dus geen auto veroorloven.
Heb ik destijds ook gedaan, of eigenlijk mijn man. (toen nog vriend)
Was dertig jaar geleden en ik kan me niet herinneren dat de premie-opslag voor jonge bestuurders zoveel hoger was dan voor oudere bestuurders. (Als in minstens 3x duurder)
(Ik werkte destijds bij een bank en die verkocht ook verzekeringen, dus ik zag best veel langskomen aan premies etc)
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:45
girasole3 schreef: ↑17-10-2017 13:28Toen ik op die leeftijd een eigen auto kocht heb ik die gewoon zelf verzekerd.
Mijn vader zou er echt niet over gepeinsd hebben de verzekering op zijn naam te zetten.
Als de verzekering voor je dochter onbetaalbaar duur is zoals je schrijft, dan kan ze zich dus geen auto veroorloven.
Daar zijn we nu ook achter. Ze kan het zich wel veroorloven, maar ze wil het niet. Dat autorijden duurder is dan de bus is duidelijk, dat het meer dan dubbel zo duur wordt schiet het doel voorbij.
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:37
Dan houdt het op toch?! Of gewoon betalen of geen auto kopen. Heeft ze ook genoeg inkomen en spaargeld voor de aanschaf, het onderhoud, benzine, wegenbelasting etc?
woensdag 18 oktober 2017 om 00:07
Ja dat heeft ze, maar dan kan ze niet genoeg meer sparen voor haar vervolgopleiding. En dat was nou net het doel van dit jaar werken.
woensdag 18 oktober 2017 om 00:10
Beetje raar idd, 80-100 euro. Ik was 19 en had een 20 jaar oude auto en betaalde 2 euro meer dan jij...
woensdag 18 oktober 2017 om 00:15
Ik ben begonnen bij unive, had wel al 2 jaar schade vrij door brommer (die telde mee bij unive).
Maar die bedragen herken ik echt niet voor verzekering. Ben nog nooit meer als 50 per maand kwijt geweest. Of gunstiger regio...
Mijn vriendin moest ook met 0 beginnen, toen wel 24 maar via een tussenpersoon/bedrijf in dronten geregeld. Tip van de garage dat die goede deals hebben voor jongeren.
Ik ben zelfs overgestapt daar heen, ook alle andere verzekering lopen nu via hun.
Geloof dat ze toen 55 euro kwijt was per maand voor een Renault Scénic.
Heb al een keer schade met inboedel gehad. Dat is perfect opgepakt.
Je krijgt vanuit hun 1 persoon die het uitzoekt en die belt ook terug zosnel ze meer weten.
Je kan altijd daar peilen. Ik woon zelf ook niet echt in de buurt van hun.
Voor google: correct v********ng dronten.
Maar die bedragen herken ik echt niet voor verzekering. Ben nog nooit meer als 50 per maand kwijt geweest. Of gunstiger regio...
Mijn vriendin moest ook met 0 beginnen, toen wel 24 maar via een tussenpersoon/bedrijf in dronten geregeld. Tip van de garage dat die goede deals hebben voor jongeren.
Ik ben zelfs overgestapt daar heen, ook alle andere verzekering lopen nu via hun.
Geloof dat ze toen 55 euro kwijt was per maand voor een Renault Scénic.
Heb al een keer schade met inboedel gehad. Dat is perfect opgepakt.
Je krijgt vanuit hun 1 persoon die het uitzoekt en die belt ook terug zosnel ze meer weten.
Je kan altijd daar peilen. Ik woon zelf ook niet echt in de buurt van hun.
Voor google: correct v********ng dronten.