Geld & Recht alle pijlers

Autoverzekering partner en strafblad

24-04-2018 17:14 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,
Een aantal jaar geleden heb ik door een stomme actie (diefstal) een strafblad gekregen. Mijn man (die hier van op de hoogte is) heeft een nieuwe auto gekocht en wil deze verzekeren. Ik heb zélf geen rijbewijs dus zal niet in de auto rijden (alleen als bijrijder). Er staat een vraag op t verzekeringsformulier: heeft u of andere begunstigde een strafblad?

Ben ik een andere begunstigde ondanks dat ik niet in de auto rijd en de verzekering auto op naam van mijn man staat?
Iemand die hier een antwoord op kan geven?

Mijn intentie is om absoluut eerlijk te zijn..
TO, kijk even in de polisvoorwaarden. Als het goed is heeft de verzekeraar daarin hun definitie van ‘begunstigde’ opgenomen.
Jongens wat ben ik blij dat jullie de moeite willen doen.
Het is inderdaad zo dat ik van medereizigers (ovi) ook niet weet wat t verleden is.
Ik wil gewoon niet dat als er iets gebeurt verzekering niet uitbetaald. Van de andere kant wil ik t mijn man ook niet moeilijk maken door evt niet relevante informatie door te geven
ivegotthekey80 schreef:
24-04-2018 17:46
Jongens wat ben ik blij dat jullie de moeite willen doen.
Het is inderdaad zo dat ik van medereizigers (ovi) ook niet weet wat t verleden is.
Ik wil gewoon niet dat als er iets gebeurt verzekering niet uitbetaald. Van de andere kant wil ik t mijn man ook niet moeilijk maken door evt niet relevante informatie door te geven
Nog maar een keer dan........jij.staat.helemaal.los.van.zijn.verzekering!

Stel, jij stapt met je strafblad bij mij in de auto, ik rijd met jou naast me een deuk in andermans auto, dan zou mijn verzekering niet uitkeren alleen omdat jij ernaast zat? Tuurlijk niet.
There is always something happening, and it's usually right now
Dit moet geen probleem zijn. Wil je het echt zeker weten dan je verhaal gewoon bij de treffende verzekeringsmaatschappij neerlwggen.
Overigens weet ik werkmatig dat je ook met een strafblad zo'n verzekering kan afsluiten. Ik help clienten hiermee en rialto gaat deze verzekeringen wel aan. Ook bij mensen die nog een strafrechtelijke maatregel hebben lopen.
delicious35 schreef:
24-04-2018 17:56
Dit moet geen probleem zijn. Wil je het echt zeker weten dan je verhaal gewoon bij de treffende verzekeringsmaatschappij neerlwggen.
Overigens weet ik werkmatig dat je ook met een strafblad zo'n verzekering kan afsluiten. Ik help clienten hiermee en rialto gaat deze verzekeringen wel aan. Ook bij mensen die nog een strafrechtelijke maatregel hebben lopen.
Masr die is wel heeeeel prijzig!
De begunstigde is wat anders dan de bestuurder.
Als de buurman in de auto rijdt en hij rijdt de auto totall los dan krijgt niet de buurman het geld maar de verzekerde. De man van to is.

De begunstigde wil zeggen diegene die het geld van de verzekering krijgt uitgekeerd.

Als to in gemeenschap van goederen is getrouwd dan is een uitkering van de verzekering ook haar geld.

Dan is zij dus ook de begunstigde.

Het kan zijn dat de verzekeraar het geen probleem vindt omdat to niet in de auto rijdt maar ik zou hier geen risico mee nemen.

Je wil niet dat een advocaat met een Porsche invalide wordt gereden en dat er niet wordt uitgekeerd.

To kan dus beter een toelichting op het aanvraagformulier zetten .
Grobbekuiken_ schreef:
24-04-2018 17:49
Nog maar een keer dan........jij.staat.helemaal.los.van.zijn.verzekering!

Stel, jij stapt met je strafblad bij mij in de auto, ik rijd met jou naast me een deuk in andermans auto, dan zou mijn verzekering niet uitkeren alleen omdat jij ernaast zat? Tuurlijk niet.
Dan is de to toch geen begunstigde?

Je bent alleen begunstigde als de maatschappij aan jouw jou moet uitkeren.

Dus als de man van TO en ongeluk krijgt en zij als nabestaande de uitkering ontvangt.

Volgens mij maakt het dan geen zak uit of ze wel of niet ooit in die auto heeft gereden.
sugarmiss schreef:
24-04-2018 18:23
De begunstigde is wat anders dan de bestuurder.
Als de buurman in de auto rijdt en hij rijdt de auto totall los dan krijgt niet de buurman het geld maar de verzekerde. De man van to is.

De begunstigde wil zeggen diegene die het geld van de verzekering krijgt uitgekeerd.

Als to in gemeenschap van goederen is getrouwd dan is een uitkering van de verzekering ook haar geld.

Dan is zij dus ook de begunstigde.

Het kan zijn dat de verzekeraar het geen probleem vindt omdat to niet in de auto rijdt maar ik zou hier geen risico mee nemen.

Je wil niet dat een advocaat met een Porsche invalide wordt gereden en dat er niet wordt uitgekeerd.

To kan dus beter een toelichting op het aanvraagformulier zetten .
Ja, precies zo is het! https://www.anwb.nl/verzekeringen/begrippen/begunstigde

Ik zou dus inderdaad ook even in de polisvoorwaarden checken hoe zij ‘begunstigde’ definiëren, maar ik ben bang dat het antwoord hier toch ‘ja’ moet zijn, omdat jij door jullie huwelijk elkaars (mede-)begunstigde zijn in een dergelijke geval.
Dank jullie wel voor alle reacties. Ik ga het allemaal eerlijk invullen. Natuurlijk is t niet fijn als we afgewezen worden en of hogere premie moeten betalen maar t leed is als er niet uitgekeerd wordt is tig keer erger. Nogmaals dank!
Bekijk nou eerst eens even de polisvoorwaarden, TO. Of bel morgen met de verzekeraar om te vragen naar wie er onder ‘begunstigde’ vallen.
Omdat ik er slecht van geslapen heb, heb ik t gewoon eerlijk op formulier aangegeven en net bericht gekregen dat verzekering is geaccepteerd!! Zo fijn!!!

Omdat ik ook t bedrag ontvang (getrouwd in gvg) ben ik ook begunstigde. Maar wellicht laten ze t minder zwaar meetellen omdat ik geen rijbewijs heb.
Fijn dat het toch gelukt is! Mag ik vragen bij welke verzekering dat was? Mijn zusje zit in een soortgelijke situatie als jouw partner.
Als de veroordeling voor die diefstal meer dan 5 jaar geleden is geweest heb je sowieso geen strafblad meer, er gemakshalve van uit gaande dat het een kleine diefstal was, winkeldiefstal of iets dergelijks.

Bij grotere vergrijpen verdwijnt je strafblad na 10 jaar, en de zware vergrijpen blijven staan zo ver ik weet.

Niemand kan in jouw verleden inzien, dus je hoeft helemaal niet bang te zijn.
Potplant schreef:
13-05-2018 07:27
Als de veroordeling voor die diefstal meer dan 5 jaar geleden is geweest heb je sowieso geen strafblad meer, er gemakshalve van uit gaande dat het een kleine diefstal was, winkeldiefstal of iets dergelijks.

Bij grotere vergrijpen verdwijnt je strafblad na 10 jaar, en de zware vergrijpen blijven staan zo ver ik weet.

Niemand kan in jouw verleden inzien, dus je hoeft helemaal niet bang te zijn.
Hoe kom je hierbij? Het klopt echt niet, wat je zegt. Zie: https://www.justid.nl/organisatie/JDS/b ... ijnen.aspx
Een eventuele terugkijktermijn is wat anders dan een bewaartermijn he. Niet zo handig om foute informatie te geven.
meisje85 schreef:
13-05-2018 09:06
Hoe kom je hierbij? Het klopt echt niet, wat je zegt. Zie: https://www.justid.nl/organisatie/JDS/b ... ijnen.aspx
Een eventuele terugkijktermijn is wat anders dan een bewaartermijn he. Niet zo handig om foute informatie te geven.
5 jaar is dus voor overtredingen, i.p.v. misdrijven. Ik wist het niet helemaal zeker meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven