Geld & Recht alle pijlers

Autoverzekering vraag

13-12-2013 09:17 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe weer..............

Zoals in mijn vorige topic te lezen was, heeft ex de/zijn auto weggehaald.

Ik heb reeds een andere auto en ben die gaan verzekeren.

In de tussentijd van verzekeringsagent gewisseld want deze "speelde" te veel info door aan ex als hij daar om vroeg.

Nu blijkt dat MIJN schadevrije jaren in de verzekering zijn gegaan van de auto die ik toen bestuurde (auto van ex, verzekering ook op zijn naam). Ik heb hier nooit toestemming voor gegeven, noch is dit aan mij gevraagd (door verzekeringsagent)

Punt is nu dat ik ruim 100 euro per jaar duurder uit ben wat met 1 simpel krabbeltje kan worden veranderd.

Alleen het "pest-je-ex" is begonnen dus ex werkt niet mee.

Verzekeringsagent zegt "Ja, eeeeh ik weet het ook niet"

Gisteren was ik zo boos dat ik heb gezegd later nog wel te bellen.

Mijn vraag;

Is verzekeringsagent hier verantwoordelijk voor en moet deze het maar oplossen?

Ex heeft voor die auto 2 verzekeringsmaatschappijen gehad en de laatste zegt nu "dat kunnen wij niet meer terug vinden)

Iemand goede argumenten waar ik mee om de oren kan gaan slaan.

Ex heeft niks aan die schadevrije jaren, heeft er zelf meer en maar 1 auto.
Huh wat raar? Schadevrije jaren zijn toch altijd persoonlijk?
Ja maar aangezien ik mijn auto heb ingeruild op de auto van ex toen dacht de verzekeringsagent "Ach, dat kan wel"

Zonder het aan mij te vragen, aan te geven of te laten tekenen voor afstand...............
Ik snap er helemaal niks van. Er is toen dus een verzekering afgesloten op zijn naam, met jouw schadevrije jaren?

Bijzonder! Dat zou de verzekeringsmaatschappij moeten zijn opgevallen. Dat kan naar mijn weten helemaal niet.

Ik zou als ik jou was eens een bezoek brengen aan of een telefoontje plegen naar het Juridisch Loket!

Hier zit een luchtje aan.. Vraag mij wel af of het je uiteindelijk iets zal opleveren, maar niet geschoten is altijd mis.
GEwoon via internet afsluiten en schadevrije jaren invullen. Jouw naam is haas.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:LillyFeeee schreef op 13 december 2013 @ 09:21:

Huh wat raar? Schadevrije jaren zijn toch altijd persoonlijk?Dat weet ik ook wel zeker. Ik zou even checken of de verzekering niet op jouw naam blijft staan (maar betaald wordt door ex).
Nee verzekering was opgezegd (mijn verzekering) en ex had verzekering op naam van bedrijf voor deze auto.

En omdat ex en ik toen nog wel "on speaking terms" waren dacht de tussenpersoon. Oh dat kan wel

Het is mij gister nog gezegd

"ja, sorry, ex wil niet meewerken hieraan"

Eeeeeh IK heb geen toestemming gegeven dus is de verzekeringsagent die dit heeft geregeld FOUT.

Heb al gekeken en ik kan een klacht indienen maar tegen wie.

Verzekeringsmaatschappij (zijn er in de krap 2 jaar twee geweest) of de tussenpersoon)
Je kunt bij roydata opvragen wat je schadevrije jaren zijn en wat er mee is gebeurd. Kan alleen via de verzekering.
quote:Fame schreef op 13 december 2013 @ 10:36:

GEwoon via internet afsluiten en schadevrije jaren invullen. Jouw naam is haas.

Ja ik heb nu al een verzekering, ben benieuwd hoe dit dan gaat

Vorige week werd mij gezegd "heb de papieren naar ex gestuurd, hij zou ze tekenen en terug sturen"

Gisteren vertelde ze iets anders, dus dan zal mijn premie wel omhoog gaan
quote:cupcakegirl schreef op 13 december 2013 @ 10:47:

Je kunt bij roydata opvragen wat je schadevrije jaren zijn en wat er mee is gebeurd. Kan alleen via de verzekering.

Ik heb net via een verkregen link een aanvraag gedaan hiervoor.

Ik weet het wel

Zijn via mijn verzekering naar verzekering A gegaan en toen naar verzekering B. Daar "liggen" ze nu....................onrechtmatig
quote:waaromdan schreef op 13 december 2013 @ 09:24:

Ja maar aangezien ik mijn auto heb ingeruild op de auto van ex toen dacht de verzekeringsagent "Ach, dat kan wel"

Zonder het aan mij te vragen, aan te geven of te laten tekenen voor afstand...............

Dan is hij fout. Volgens mij moet jij een afstandsverklaring tekenen.

En de verz. maatschappij is ook fout, die hadden om die afstandsverklaring moeten vragen.
quote:Sim69 schreef op 13 december 2013 @ 10:55:

[...]

Dan is hij fout. Volgens mij moet jij een afstandsverklaring tekenen.

En de verz. maatschappij is ook fout, die hadden om die afstandsverklaring moeten vragen.

Ja dat is mij nu duidelijk.

Ik heb niets getekend 9er is nooit iets gevraagd door de tussenpersoon) en nu werkt hij niet mee en zit ik met een dure verzekering...................
Meer info op:

http://www.independer.nl/ ... rije-jaren/overnemen.aspx

Waarom heb je in vredesnaam een verzekeringsagent? Is toch helemaal niet meer nodig?
Ik zou trouwens gewoon de verzekeringsagent een aangetekende brief sturen waarin je aangeeft, dat hij e.e.a. ongeoorloofd heeft overschreven, waarin je hem vraagt e.e.a. recht te zetten.
Tsja... (auto van ex, verzekering ook op zijn naam)

Als de verzekering altijd op zijn naam heeft gestaan, denk ik niet dat er voor jou veel te halen is.
quote:Melpomene schreef op 13 december 2013 @ 12:11:

Meer info op:

http://www.independer.nl/ ... rije-jaren/overnemen.aspx

Waarom heb je in vredesnaam een verzekeringsagent? Is toch helemaal niet meer nodig?

Omdat ik die altijd heb gehad, waarom niet.

Nu alleen veranderd aangezien de vorige nogal "fouten" maakte
quote:Beter.Laat schreef op 13 december 2013 @ 12:21:

Tsja... (auto van ex, verzekering ook op zijn naam)

Als de verzekering altijd op zijn naam heeft gestaan, denk ik niet dat er voor jou veel te halen is.

nee dus, zoals ik al schreef n mijn OP

De ingeruilde auto stond op MIJN naam, verzekering ook.

De schadevrije jaren zijn, ongevraagd, naar de nieuwe auto/verzekering gegaan
quote:Melpomene schreef op 13 december 2013 @ 12:15:

Ik zou trouwens gewoon de verzekeringsagent een aangetekende brief sturen waarin je aangeeft, dat hij e.e.a. ongeoorloofd heeft overschreven, waarin je hem vraagt e.e.a. recht te zetten.

Ja dat was ik ook al van plan.

Zij is namelijk fout geweest om het zonder te vragen over te zetten.

Ik ga ze eerst nog even bellen
Als je geen verzekering meer hebt zijn. je svj maar 1 jaar geldig. Waarschijnlijk was je ze anders dus ook kwijt geweest.
Verzekeringsagent of tussenpersoon vind ik meestal onzin.

Je kunt toch zelf je zaken regelen?

Dan had je dit soort zaken niet gehad.

Dure les
quote:mooiedromen schreef op 13 december 2013 @ 15:02:

Als je geen verzekering meer hebt zijn. je svj maar 1 jaar geldig. Waarschijnlijk was je ze anders dus ook kwijt geweest.

Ja dat hoorde ik maar nu zijn ze er nog, zeg maar.

Dus als ik niks probeer heb ik zeker niks.
quote:Ietjefietje schreef op 13 december 2013 @ 15:06:

Verzekeringsagent of tussenpersoon vind ik meestal onzin.

Je kunt toch zelf je zaken regelen?

Dan had je dit soort zaken niet gehad.

Dure les

Sommige hebben meer verstand van verzekeren, ik sluit een verzekering af en dan hoop j dat het goed gaat.

Of daar nou iemand tussen zit of niet. Als ik nu geen tussenpersoon had gehad, had ik dit nooit geweten
Heb een mail gestuurd dat ik verwacht dat ze eea weer recht zet aangezien zij het ook de andere kant op, ongevraagd geregeld heeft.

Ik weet dat ze vandaag niet werkt, maar haar collega.

Zal dus niet voor dinsdag antwoord krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven