Geld & Recht alle pijlers

Autoverzekering! wat wel en niet verzekeren?

07-07-2011 10:19 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

In navolging van mijn topic "waarop letten bij aanschaf auto"

Is het zover, morgen kan ik mijn auto ophalen :-)

Ik ben me al de hele week aan het orienteren op een autoverzekering maar vind het erg moeilijk. Wat hebben jullie allemaal verzekerd? ik zie dingen staan als inzittendenverzekering, schade door brand en storm en diefstal.

Wat heb je nodig en wat niet? Ditzo lijkt mij een hele duidelijke verzekering maar als iemand nog tips of ervaringen heeft?
Dat ligt er een beetje aan hoe oud je auto is en wat de dagwaarde is. Kun je gemakkelijk zelf geld ophoesten, als er schade is. Zoja, dan zou ik hem WA-beperkt casco verzekeren (da's ook tegen diefstal en stormschade enzo). Inzittendenverzekering vind ik een beetje onzin. Omdat je toch al een ziektekostenverzekering hebt en dat zijn meestal de grooste kosten. Dan zou ik eerder een verhaalrechtsbijstandsverzekering doen. Maar je kunt je natuurlijk ook oververzekeren.

Wij hebben nu onze auto all-risk, omdat hij praktisch nieuw is. En we niet even snel een nieuwe kunnen betalen. Ook hebben we al de maximale BM korting, waardoor de premie niet heel hoog is. Onze auto hiervoor was alleen WA-beperkt casco verzekerd, omdat de dagwaarde een stuk lager was.
Tip: kijk eens bij HEMA verzekeringen. Erg goedkoop !
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Onze andere auto is allrisk. Maar deze is uit 95. WA + beperkt Casco kan niet. Alleen die dingen die ik net genoemd heb. Die inzittenden module is geloof ik voor baggage.

Hema ga ik even bekijken.
Bij Ditzo kan beperkt casco wel, dat WA+ruitbreuk+brand, storm en natuur+diefstal.

Ik vond Ditzo nog erg duur, ik was bij Onna-Onna veel goedkoper uit, maar dat kan nogal verschillen met type auto natuurlijk.

Mijn vorige auto uit 1997 had ik alleen WA.
Is het dan niet handiger, om gewoon je auto te verzekeren waar de andere auto ook verzekerd is? Meestal krijg je dan meteen dezelfde BM-korting.

Weet je wat het is met verzekeren.... Je kunt niet in de toekomst kijken. Ik persoonlijk vind een inzittende module onzin, wanneer gebruik je dat nou? Terwijl schade door brand, diefstal of storm veel vaker voorkomt. (denk aan een sterretje in je ruit). Dus dat zou ik wel doen, mits de premie niet belachelijk veel meer wordt.
quote:nike schreef op 07 juli 2011 @ 10:48:

Is het dan niet handiger, om gewoon je auto te verzekeren waar de andere auto ook verzekerd is? Meestal krijg je dan meteen dezelfde BM-korting.

.BM korting kan je gewoon meenemen naar andere verzekeraar. Dat checken ze via een royements register.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
.
quote:Donkeyshot schreef op 07 juli 2011 @ 10:51:

[...]

BM korting kan je gewoon meenemen naar andere verzekeraar. Dat checken ze via een royements register.Ja, maar die andere autoverzekering blijft toch gewoon doorlopen? Dan wordt er toch niks geregistreerd, of werkt dat tegenwoordig anders? Dus ik bedoel als tweede auto aanmelden bij de verzekeringsmaatschappij waar de eerste auto ook verzekerd is.
Dan zou ik lekker bij Ditzo verzekeren. Da's ook weer onderdeel van een grotere verzekeraar, volgens google ASR. Het enige waar je nog op zou kunnen letten, is hoeveel treden je naar beneden zou gaan indien je schade maakt.
.
Bij Onna-onna staat dit in de voorwaarden over medicijnen:

Wanneer ben je niet verzekerd?

Je bent niet verzekerd:

Wanneer de bestuurder van de auto niet mag rijden van de wet of de rechter. Bijvoorbeeld als de bestuurder alcohol had gedronken of medicijnen gebruikte.

Maar dit lijkt me bij jou geen problemen zorgen omdat je wel geschikt bevonden bent door CBR?
.
.
.
Wa+ voor een auto uit '95 lijkt mij niet nodig. Heb je het premieverschil al eens bekeken? Gewoon WA is voldoende.
Wa + beperkt casco is het zelfde als wat jij in het openingspost noemt alleen dan plus ruit ( en los van de ongevallen want dat is een aanvulling) maar dat zal er ook wel bij zitten.

Ik ken namelijk geen een maatschappij waar je een auto uit 1995 niet beperkt casco kan verzekeren.

Voor de waarde hoef je het niet te doen maar ruit dekking is altijd fijn want die zijn er duur!
.
Ruitdekking vind ik persoonlijk niet nodig. Met de premie die ik in de loop der jaren heb uitgespaard door deze dekking niet te hebben, kan ik zelf wel een neiuwe ruitbetalen.

Volledig casco voor een auto uit '95 is echt onzin.

Kijk in de voorwaarden van de inzittendenverzekering wat er uitgeekerd wordt.
Hmm de fbto keert ook niet uit als je onder invloed van geneesmiddelen bent..... Lekker is dat, kan ik niet in onze gezinsauto rijden.
Ik zou never nooit Ditzo kiezen, om de achterlijke naam en reclames..

Heb zelf mijn (nieuwe) auto allrisk verzekerd en met name erop gelet dat ik bij total-loss niet de dagwaarde vergoed krijg, maar de aankoopprijs. Dat is ook lang bij elke verzekering niet zo.
Voor onze auto uit 96 hadden wij wa+beperkt casco en inzittenden verzekering voor 25 euro ofzo? Bij Kettlitz.
Damn het lijkt erop dat je bij geen 1 verzekering mag rijden als je medicijnen slikt.
wij hebben ook pas een andere auto en ik heb eerst op independer gekeken voor de premie vergelijking'

voor een relatief jonge auto zou ik all risk verzekering en anders WA-plus.. is de auto echt oud dan is wa genoeg.

verder vragen ze hoeveel kilometers je per jaar gaat rijden. gemiddeld genomen is dat zo 10-12000 km per jaar. en je schadevrije jaren (die heb je waarsch. nog niet).. daar komt dan een premie uit rollen..

ik ga dus eerst op independer kijken en dan ga ik rechtstreeks bij de maatschappij kijken want vaak is het net nog iets voordeliger als je het rechtstreeks afsluit.

verder kan het voordelig zijn om per jaar te betalen, maar bij sommige kan dat niet en is het ook niet duurder.

Zelf zijn wij nu bij Premio verzekerd (van Delta Lloyd).. en die was voor onze auto samen met verzekeruzelf en queen of the road het verdeligst. o ja en ook klaverblad kwam er voordelig uit..
o en inzittenden doen wij ook niet, want je gezin is automatisch mee verzekerd het is vooral bestemd ovor niet-gezinsleden die met je meerijden.. dus heb je vaak het voetbal elftal in je auto dan is het wellicht slim anders niet.

Accessoires alleen als je echt iets bijzonders in je auto hebt anders ook niet..

ruitbruik zit er bij de meeste in, en dan betaal je vaak rond de 65 euro eigen bijdrage voor een nieuwe ruit..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven