bank heeft overschrijving 5 dagen vastgehouden
donderdag 6 januari 2011 om 13:12
google eens op de site van jouw bank naar doorlooptijd overboeking.
Overigens is het niet perse de bank die het geld "vasthoudt"
equens regelt het betalingsverkeer van bank naar bank.
www.equens.nl
Overigens is het niet perse de bank die het geld "vasthoudt"
equens regelt het betalingsverkeer van bank naar bank.
www.equens.nl
donderdag 6 januari 2011 om 13:12
donderdag 6 januari 2011 om 13:14
Van welke bank en naar welke bank ging dit? Hoewel een week echt wel voldoende moet zijn om e.e.a. te verwerken. Internetbankieren ondervindt geen problmen met kerst, het handmatig betalen wel. Met kerst ligt het betalingsverkeer stil.
Op welke datum is het geld van jouw rekening afgeschreven? Heb je dit al nagekeken?
Het kan zijn dat het bij de verzekeraar pas op 28 december in hun systemen is verwerkt. Dat is iets anders dan op de rekningbijgeschreven. Hoe de verzekeraar de betalingen verwerkt is mij niet bekend, maar het kan dus ook intern zijn.
Op welke datum is het geld van jouw rekening afgeschreven? Heb je dit al nagekeken?
Het kan zijn dat het bij de verzekeraar pas op 28 december in hun systemen is verwerkt. Dat is iets anders dan op de rekningbijgeschreven. Hoe de verzekeraar de betalingen verwerkt is mij niet bekend, maar het kan dus ook intern zijn.
donderdag 6 januari 2011 om 13:20
donderdag 6 januari 2011 om 13:36
De enige die zo snel boetes in kaart brengt is de belastingdienst. Dat heb ik al wel een keer of 2 gehad, 2 dagen te laat, direct een boete. Stelde net niks voor iets van 8 euro ofzo, maar ja sneu geld. Maar dat je verzekeraar direct al een boete geeft kan ik mij alleen indenken als de 25e al na een waarschuwing/herinnering de uiterste betaaldatum was, dus dat de 25e al een tweede kans was.
donderdag 6 januari 2011 om 14:27
donderdag 6 januari 2011 om 14:32
quote:spannend75 schreef op 06 januari 2011 @ 14:12:
het was op 21 december van de rekening verdwenen, stond genoeg geld op. uitdraai van internet heb ik, ook van die dag met overboeking, maar daar had de verzekeringsmaatschappij geen boodschap aan. Zij zeggen: het had toen en toen opd e rekening van ons moeten staan, dan had je het maar eerder moeten overmaken.
Overigens ben ik per direct overgestapt naar een andere maatschappij ( per maand betalen en automatisch ) maar deze betreffende verzekeringsmaatschappij heeft ook het betaalde geld , wat dus te laat binnenkwam nog niet teruggestort.
Je kan het ook omdraaien: zij hadden er maar voor moeten zorgen dat hun systemen goed werkten.
No way dat ik een boete ga betalen als het geld ruim op tijd van mijn rekening is... en ik dat kan aantonen...
het was op 21 december van de rekening verdwenen, stond genoeg geld op. uitdraai van internet heb ik, ook van die dag met overboeking, maar daar had de verzekeringsmaatschappij geen boodschap aan. Zij zeggen: het had toen en toen opd e rekening van ons moeten staan, dan had je het maar eerder moeten overmaken.
Overigens ben ik per direct overgestapt naar een andere maatschappij ( per maand betalen en automatisch ) maar deze betreffende verzekeringsmaatschappij heeft ook het betaalde geld , wat dus te laat binnenkwam nog niet teruggestort.
Je kan het ook omdraaien: zij hadden er maar voor moeten zorgen dat hun systemen goed werkten.
No way dat ik een boete ga betalen als het geld ruim op tijd van mijn rekening is... en ik dat kan aantonen...