Geld & Recht alle pijlers

Bank pakt mijn 15€ omdat ik een inschrijving bewijs wil

26-11-2020 09:20 44 berichten
Goedmorgen
Ik wil verhuizen en van mijn immo kantoor moet ik een solvabiliteit attest vragen van de bank( ik heb juist gebeld naar de bank en ze hebben daar nog nooit van gehoord . Dus stelde de meneer aan de telefoon voor om een attest te maken dat toont dat ik een rekening heb bij hen maaaar dat gaat me 15€ kosten! Ik vind dat schandalig en ik vroeg waarom ik zoveel moet betalen en hij zei dat is zo , het is u keuze.
Kan dat zomaar?
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt toch om een attest? Een dienst? Dat kost geld.

Ik zou even terug naar je verhuurder en even goed navragen welke financiële gegevens nu precies nodig zijn voor de acceptatie huurwoning. En ja, dat kán wel eens geld gaan kosten, zeker als je particulier gaat huren.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Misschien bij het kantoor navragen wat het precies is, wat er in moet staan? Mogelijk heet het anders bij jouw bank.

En als het geen standaard product is, dan mag een bank daar kosten voor rekenen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt als een vraag vanuit België.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Jij wilt een dienst van je bank en zij zeggen "oké dat kost €15"
Lijkt mij niet gek. Banken werken niet voor niets.
Alle reacties Link kopieren
Volstaat het overleggen van een rekeningafschrift (met daarop je salarisbetaling) niet?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
00suus00 schreef:
26-11-2020 09:22
Dit klinkt als een vraag vanuit België.
Dat dacht ik ook.
Ik heb juist de attest doorgekregen via mail,15€ voor een document waar dit opstaat
De ondergetekenden handelend in naam en voor de rekening van vdk bank nv met maatschappelijke zetel te Sint -michielsplein 16 9000 gent verklaren hierbij de volgende gegevens ( mijn bankrekeningnummer, mijn naam, adres en handtekening van de bank directeur)
Sorry maar dat is toch niet normaal voor een papiertje waar bijna niks opstaat!
immo en attest?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het verleden gewerkt bij een grote bank (die oranje met die leeuw) en daar bestond een solvabiliteitsverklaring wel degelijk. Maar, dat werd handmatig gemaakt en daar zaten dus ook kosten aan. Ik meen me te herinneren dat die kosten €10 waren, maar ik ben er dan ook al een jaar of 5-6 weg. Maar vaak is voor een verhuurder een officieel afschrift (dus niet via internetbankieren gedownload maar op papier verkregen) voldoende, dus vraag dat zeker even na. Zitten vaak ook kosten aan, maar een stuk minder.
En voor een dienst moet je betalen. Gok ook in Belgie. Want over Nederland gaat het niet die vraag.
Alle reacties Link kopieren
Susy_Lee schreef:
26-11-2020 09:31
Ik heb juist de attest doorgekregen via mail,15€ voor een document waar dit opstaat
De ondergetekenden handelend in naam en voor de rekening van XXXXXXXXXXXX verklaren hierbij de volgende gegevens ( mijn bankrekeningnummer, mijn naam, adres en handtekening van de bank directeur)
Sorry maar dat is toch niet normaal voor een papiertje waar bijna niks opstaat!
Misschien even weghalen voor je praaivussie?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Susy_Lee schreef:
26-11-2020 09:31
Ik heb juist de attest doorgekregen via mail,15€ voor een document waar dit opstaat
De ondergetekenden handelend in naam en voor de rekening van vdk bank nv metxxxxxxxxxxxxxxxxxxxverklaren hierbij de volgende gegevens ( mijn bankrekeningnummer, mijn naam, adres en handtekening van de bank directeur)
Sorry maar dat is toch niet normaal voor een papiertje waar bijna niks opstaat!

En nu?

Wat wil je met dit topic? Alleen klagen? Dan is dat gelukt.

Bank aanklagen?
En dan zeggen dat Nederlanders gierig zijn.
Raarrrrr
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het nu al aangeschaft. Je wist van te voren de prijs. Waar wil je nu eigenlijk over klagen?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
DaSilva86 schreef:
26-11-2020 09:39
En dan zeggen dat Nederlanders gierig zijn.
Er is pas nog een heel onderzoekje geweest waaruit bleek dat Nederlanders helemaal niet zo niet gierig waren maar de Belgen wel.
PoezzinBoots schreef:
26-11-2020 09:37
En nu?

Wat wil je met dit topic? Alleen klagen? Dan is dat gelukt.

Bank aanklagen?
Wel, wil weten of dit normaal is want dat is bijna hetzelfde prijs dat ik zou moeten betalen voor een nieuwe kaart, zelfs papier maandelijks uittreksels kosten vroeger niet zoveel om ze uit te printen via de bank
Susy_Lee schreef:
26-11-2020 09:45
Wel, wil weten of dit normaal is want dat is bijna hetzelfde prijs dat ik zou moeten betalen voor een nieuwe kaart, zelfs papier maandelijks uittreksels kosten vroeger niet zoveel om ze uit te printen via de bank
Geen idee, ik heb geen immobank in Belgie en heb ook geen attesten nodig iets.
Alle reacties Link kopieren
Susy_Lee schreef:
26-11-2020 09:45
Wel, wil weten of dit normaal is want dat is bijna hetzelfde prijs dat ik zou moeten betalen voor een nieuwe kaart, zelfs papier maandelijks uittreksels kosten vroeger niet zoveel om ze uit te printen via de bank
Kun je niets vinden op de website van de bank? Maar meestal hebben ze daar wel een vaste prijs voor. En op zich lijkt € 15 mij een normale prijs voor zoiets.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Luci_Mster2 schreef:
26-11-2020 09:44
Er is pas nog een heel onderzoekje geweest waaruit bleek dat Nederlanders helemaal niet zo niet gierig waren maar de Belgen wel.


Mijn N=1 is ook van mening dat Belgen gieriger zijn. Oh wat ben ik blij dat ik die niet meer als klanten heb..
Een nieuwe pinpas (duur wel trouwens, bij jouw bank) wordt natuurlijk véél vaker opnieuw aangevraagd dan zo'n attest wat dat ook moge zijn.

En je moet dingen niet met vroeger vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
Susy_Lee schreef:
26-11-2020 09:45
Wel, wil weten of dit normaal is want dat is bijna hetzelfde prijs dat ik zou moeten betalen voor een nieuwe kaart, zelfs papier maandelijks uittreksels kosten vroeger niet zoveel om ze uit te printen via de bank
Het is maar 15 euro. Leergeld. Zet je er overheen en ga verder met je aanvraag.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Susy_Lee schreef:
26-11-2020 09:45
Wel, wil weten of dit normaal is want dat is bijna hetzelfde prijs dat ik zou moeten betalen voor een nieuwe kaart, zelfs papier maandelijks uittreksels kosten vroeger niet zoveel om ze uit te printen via de bank

Vroeger is geweest.

Nou en wat is je conclusie nu na alle reacties?
Alle reacties Link kopieren
Bank pakt mijn 15€

Gelul. Je bent akkoord gegaan, dus van pakken is geen enkele sprake. Je hebt een dienst aangevraagd en wist wat het ging kosten voor je akkoord ging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven